کد خبر 1301489
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
جزییات پلمب فدراسیون چوگان! / کار به وزیر ورزش و قانون می‌کشد؟

رییس فدراسیون چوگان در رابطه با جزییات پلمب مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور توضیحات کامل را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، ابراهیم نوزایی در رابطه با پلمب مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) که فدراسیون چوگان نیز در آن مستقر است، اظهار کرد: مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به صورت قرارداد BOT در اختیار فدراسیون چوگان قرار داشته و حدود ۱۲ سال از زمان این قرارداد می‌گذرد.

او ادامه داد: در حال حاضر مسوولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرده‌اند که تاریخ این قرارداد به پایان رسیده است اما به لحاظ قانونی باید بدانیم که در قرارداد مربوطه بندهایی وجود داشته که شرکت توسعه و نگهداری باید به آن عمل می‌کرد.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به این که در صورت عمل نکردن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بندهای قرارداد مربوطه، بر اساس الحاقیه، این قرارداد به قوت خود باقی است، بیان کرد: بنابراین به لحاظ قانونی ادامه فعالیت فدراسیون چوگان در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) بلامانع است.

نوزایی با تاکید بر این که باید مسائل و مشکلات جامعه ورزش، درون خانواده حل شود و کار به چنین جایی نرسد، گفت: چوگان یک رشته فرهنگی ورزشی است و باید با کمک مسوولان در بخش‌های مختلف، شاهد احیا و توسعه هرچه بیش‌تر آن باشیم، در عین حال شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور باید نقش پشتیبان و حمایت کننده ورزش را داشته باشد در راستای تخریب ورزش گام برندارد.

وی با بیان این که چند روز قبل پلمب مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام شد، عنوان کرد: این رفتارها در شان ورزش ایران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون چوگان نیست و متاسفانه با نصب بنر اعلام کرده بودند که فدراسیون چوگان مسوولیتی در این مجموعه ندارد و از انعقاد قرارداد با آن خودداری شود.

رییس فدراسیون چوگان افزود: در عین حال اعلام کردند که فدراسیون چوگان باید تخلیه شود و این مجموعه متعلق به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است، هم‌چنین از ورود مدیریت و اعضای باشگاه و نیز کارمندان فدراسیون چوگان نیز به مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) ممانعت به عمل آمده بود.

نوزایی با اشاره به این که پس از آن برای صحبت و رایزنی با وزیر ورزش و جوانان به این وزارتخانه رفتیم تا مساله را حل و فصل کنیم، که متاسفانه وزیر در وزارت ورزش حضور نداشتند، گفت: در نهایت به منظور مذاکره با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به ورزشگاه آزادی رفتیم و با وجود جلسه‌ای پر چالش به تفاهم رسیدیم که در ۱۰ روز آینده اجازه فعالیت در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) صادر شود تا ضمن طرح مساله با وزیر ورزش و جوانان، در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

او ادامه داد: قضیه تقریبا حل شد، اما متاسفانه روز گذشته مجددا تماس گرفته و اعلام کردند که اعضای فدراسیون و مدیریت باشگاه باید نسبت به تخلیه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) اقدام کنند؛ در این مجموعه بیش از ۲۰۰ اسب وجود دارد و حتی یک روز خلل در پیگیری فعالیت‌های روزانه می‌تواند با پیامدهایی همراه باشد!

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به این که پایبند به قانون هستیم و به طور حتم اگر به توافق نرسیم بر اساس قانون عمل خواهیم کرد، گفت: در ابتدای امر سعی داریم تا مساله را از طریف وزیر ورزش و جوانان و با حکمیت وی حل کنیم اما اگر این اتفاق صورت نگیرد به طور حتم بر اساس قانون عمل می‌کنیم و نیازی به بروز چنین رفتارهایی نیست و قصدی برای جدال و ایجاد تنش وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس