ایروان: ۶ نظامی‌ ما در درگیری‌های سه‌شنبه کشته شدند

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که طی درگیری‌های بیست و پنجم آبان ماه میان نیروهای این کشور با جمهوری آذربایجان، ۶ نظامی ارمنستانی کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان که پیشتر خبر داده بود یکی از نیروهای این کشور در درگیری‌های روز سه‌شنبه با جمهوری آذربایجان کشته شدند، امروز جمعه آمار جدیدی از تلفات ارائه داد.

بنا بر گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه (امروز) اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) مرزی با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان به گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های  این کشور درباره دستورهای مخل ارتش ارمنستان به فرماندهان و سربازان این کشور در جریان درگیری‌های روز سه شنبه را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید

تیراندازی نیروهای آذربایجان به مرز ارمنستان

به گزارش «آرمن پرس»،  وزارت دفاع ارمنستان گزارش مبنی بر اینکه در حمله ۱۶ نوامبر جمهوری آذربایجان، ارتش ارمنستان به افسران بالاتر از درجه سرگرد دستور خروج از منطقه جنگی را داده است، تکذیب کرد و آن را «خبر جعلی» خواند.

این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرد: «در گزارش یک رسانه ادعا شد که "در آخرین عملیات نظامی در سیونیک، افسران بالاتر از درجه سرگرد اجازه نداشتند در مناطق جنگی فعال در مواضع حضور پیدا کنند". این گزارش هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. ما بار دیگر به شدت خواستار آن هستیم که از انتشار اخبار جعلی خودداری کنید».

وزارت دفاع ارمنستان همچنین به یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌های این کشور مبنی بر دستورات ارتش به فرماندهان و سربازان این کشور مستقر در «سیونیک» واکنش نشان داد.

به گفته این وزارتخانه، یکی از رسانه‌های ارمنستانی اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر این ادعا که در درگیری‌های اخیر در استان سیونیک، نظامیان با درجه‌های بالاتر از سرگرد اجازه نداشتند به مواضع و نقاط داغ عملیاتی بروند.

وزارت دفاع ارمنستان افزود: «این اطلاعات هیچ ارتباطی به واقعیت ندارد. ما بار دیگر قانع‌کننده خواستار خودداری از انتشار اطلاعات نادرست هستیم».

توضیحات این وزارتخانه درباره وضعیت در سیونیک که استان هم مرز با ایران است، در شرایطی انجام شده که بعد از توافق سال گذشته سران روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان بر سر آتش‌بس، ادعاهای باکو درباره کریدور ادعایی «زنگه‌زور» بارها خبرساز شده است.

ایروان و باکو بعد از درگیری‌های شدید اخیر با میانجیگری دوباره مسکو با آتش‌بس موافقت کردند؛ درگیری‌هایی که به گفته ارمنستان و جمهوری آذربایجان از هر دو طرف تلفات گرفت.

 وزارت دفاع ارمنستان پیشتر درباره تلفات این کشور در درگیری‌های روز سه شنبه با جمهوری آذربایجان گفته بود که یک نظامی این کشور کشته و ۱۳ تن دیگر اسیر شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم اعلام کرد که هفت تن از نیروهای نظامی این کشور طی همین درگیری‌ها کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بایراق IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    17 22
    سلام‌ایروان‌همانند‌قدس‌برای‌آذربایحان‌است‌ این‌شهر‌باید‌به‌دامن‌اسلام‌برگردد‌انشاالله‌
  • سید روح اله IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 8
    تمامی این خون های ریخته شده به تحریک صهیونیسم جهانی صورت میگیرد. ترکیه در قضیه سوریه به کشور های مسلمان خیانت کرد و همراه با دیگر کشورهای عضو ناتو از هیچ اقدامی علیه مردم سوریه دریغ نکرد چه آموزش تروریست ها و چه تهیه سلاح و چه ترانزیت تروریست ها و چه غارت نفت سوریه. اکنون نیز در راستای اثبات نوکری و همراهی با غرب قرار است باکو و الهام علی اف را تحریک کند تا با ایران درگیر شود و ایران تا کنون صبر پیشه کرد ولی صبر نیز همانند هر ظرفی حدی دارد و لبریز می شود و آنگاه گرگ ها غرش شیر را خواند دید و موش های کثیف صهیونیست و نوکرانشان باید دنبال سوراخ بگردند. تاریخ ثابت کرد که غرب به کشور ترکیه نگاه تاکتیکی دارد و استفاده ابزاری میکند و زمانی که تاریخ مصرفش تمام شود مانند صدام باهاش درگیر میشود. آینده ای نزدیک تمام این مسائل بر همگان روشن خواهد شد
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 1
    خوب ارمنی ها با رای بالا به رئیس جمهوری که در جنگ شکست خورد رای به پیوستن به ترکیه داده اند یعنی فروش ارمنستان و این خبر یعنی ایران باید خود را در آغوش توران بزرگ باید ببیند البته بعد از سقوط اردوغان
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    9 1
    این جتگ الکی است برای اقناع افکار عمومی ارمنستان پاشینیان فروش ارمنستان را خیلی پیشتر به ترکیه انجام داده است روسیه دنبال تنبیه ارمنستان توسط آذربایجان است
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 1
    پیام پوتین در وزارت خارجه روسیه اینست که اگر ارمنی ها می خواهند ارمنستانی روی نقشه جغرافیا بماند باید اسرائیل را رها کنند و فقط به روسیه وفادار بمانند نه غرب و اسرائیل-- وگرنه ترکها این کشور را از روی نقشه جغرافیا محوش می کنند
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 1
    مشکل اینست که ارمنستان در رده های بالا مشتی غرب زده و مردم غرب زده دارد که خواهان تسلیم ارمنستان به غرب و اسرائیل هستند یک جنگ نمایشی مثل داستان خنده دار پاسگاه مرزی ام القصر عراق را دارند بازی می کنند ولی امریکایی ها در خود بغداد بودند
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    اینکه ایران باید در این جنگ دخالت باید داشته قطعا همینطور است دولت خود فروخته ایروان فقط هزینه این جنگ را برای ایران افزایش داده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس