کد خبر 1301251
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
موافقت اپل با تعمیر شخصی آیفون

شرکت اپل سرانجام به دارندگان آیفون و احتمالا رایانه مک اجازه می دهد خودشان دستگاهشان را تعمیر کنند.

به گزارش مشرق، برنامه "تعمیر سلف سرویس" که به تازگی از سوی اپل اعلام شده است، فروش قطعات برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ را از اوایل سال میلادی آینده آغاز می کند. انتظار می رود مدت کوتاهی بعد این امکان برای رایانه مک هم فراهم شود.

این برنامه با تعویض متداول‌ترین قطعات آیفون شامل صفحه گوشی، باطری و دوربین آغاز به کار می کند. اپل اعلام کرد قطعات بیشتر اواخر سال آینده عرضه خواهند شد.

جف ویلیامز، مدیر عملیاتی اپل گفت: این شرکت با اقدام به فروش قطعات تعویضی که سالها کاربران خواستار آن بودند، قصد دارد به دارندگان آیفون انتخاب بیشتر را در صورت ضروری بودن تعمیر دستگاهشان فراهم کند. اپل این سرویس را به همه توصیه نمی کند.

در پست وبلاگ اپل آمده است: این سرویس برای تکنیسین‌هایی که دانش و تجربه تعمیر دستگاه الکترونیکی را دارند منظور شده است. برای اکثر مشتریان، بهترین راه مراجعه به یک تعمیرکار معتبر است که قطعات اصلی محصولات اپل را دارد.

در حال حاضر اگر آیفون یا دستگاه دیگر ساخت اپل خراب شود، تنها راه تعمیر آن مراجعه به فروشگاه اپل یا مراجعه به فراهم کننده خدمات مجاز است که از سوی اپل تایید شده است.

اقدام اپل برای افزودن تعمیر سلف سرویس با توجه به سابقه اپل در مخالفت با ابتکارهای دولت در خصوص دادن حق تعمیر دستگاه به مصرف کنندگان، اندکی تعجب آور است.

هنگامی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را در خصوص رقابت امضا کرد و در آن از کمیسیون تجارت فدرال خواست شرکتهایی را که مانع حق مصرف کننده برای تعمیر دستگاهشان می شوند، ساماندهی کند، گروه تجاری که اپل در آن عضویت دارد، به شدت با این اقدام مخالفت کرد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برنامه جدید تعمیر سلف سرویس ابتدا در آمریکا اجرا خواهد شد و کشورهای دیگر به تدریج در طول سال ۲۰۲۲ به این برنامه اضافه می شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ramin TR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    قیمت آیفون 13

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس