کد خبر 1204860
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
image-20210417173748-1.jpeg

از دست رفتن یکباره شارژ یکی از نشانه‌های خراب شدن باتری در موبایل آیفون باشد.

تعداد زیادی از کاربران آیفون، از مشکل باتری دستگاه خود شکایت دارند. اگر شما هم با مشکلات و خرابی باتری آیفون خود روبرو هستید، به جای درست آمده‌اید. در این مقاله، ما در مورد عوامل خرابی باتری موبایل آیفون و نحوه رفع آنها بحث خواهیم کرد.

6 علتی که باعث خرابی باتری موبایل آیفون شما می‌شود!

مشکلات نرم افزاری

از دست رفتن یکباره شارژ یکی از نشانه‌های خراب شدن باتری در  موبایل آیفون باشد. موارد نرم افزاری متعددی وجود دارد که باعث خرابی باتری موبایل آیفون و یا مشکلاتی در آن است. مهمترین این موارد عبارتند از:

به‌روزرسانی و میزان مصرف بالای برنامه‌ها

یکی از رایج‌ترین مشکلات و خرابی باتری موبایل آیفون، تخلیه سریع آن است. برای رفع این مشکل باتری، باید بدانید که تلفن شما چگونه باتری خود را مصرف می کند. ابتدا به تنظیمات> عمومی> باتری> استفاده از باتری، رفته و میزان مصرف باتری در برنامه‌های مختلف را در گوشی خود بررسی کنید. با این بررسی می‌توانید برنامه هایی را که قسمت زیادی از باتری تلفن شما را مصرف می کنند به روز کنید (یا حتی آنها را حذف کنید).

روشن بودن قابلیت به‌روزرسانی و روشن بودن مدام جی پی اس

علاوه موارد فوق، برای حل مشکلات باتری که مربوط به تخلیه سریع آن است، باید ویژگی برنامه پس زمینه را خاموش کنید. اگر روشن باشد، برنامه‌های ضروری تلفن شما به طور خودکار آپدیت می‌شوند. برای خاموش کردن آن، به Settings> General> Background App Refresh بروید و این ویژگی را خاموش کنید. همچنین در بیشتر موارد مشاهده می‌شود که سرویس مبتنی بر موقعیت مکان یا همان جی پی اس در iPhone باتری زیادی مصرف می‌کند، پس بهتر است آن را خاموش کنید.

6 علتی که باعث خرابی باتری موبایل آیفون شما می‌شود!

عدم درج درست اطلاعات مربوط به میزان شارژ

شما برای یک روز بیرون می روید ... کلیدها ، کیف پول و تلفن شما 100٪ شارژ دارد. همانطور که در اتوبوس هستید ، اخبار را بررسی می کنید. می بینید که درصد باتری شما 98٪ است و ناگهان به 75٪ می رسد! در طول روز ، متوجه کاهش چشمگیر آن می شوید. در نهایت ، گوشی با حدود 20٪ عمر باتری خاموش می‌شود. احتمالاً زمان آن رسیده است که یک باتری جدید در آن تلفن وارد کنید ، درست است؟ احتمالا نه

آنچه در این مورد اتفاق می‌افتد این است که تلفن شما درصد واقعی باتری را به درستی نمی‌خواند. این مشکل به ویژه پس از انجام یک به روزرسانی عمده نرم افزار بر روی گوشی آیفون، معمول است. برای حل کردن این مشکل بهتر است راه حل زیر را امتحان کنید:

 گوشی خود را تا 100٪ شارژ کنید. به هیچ وجه از تلفن خود استفاده نکنید تا اینکه خاموش شود. اگر می‌توانید تلفن را دوباره روشن کنید، این کار را انجام دهید تا نتوانید دوباره آن را روشن کنید. آخرین مرحله یک شارژ بدون وقفه دیگر تا 100٪ است. وقتی همه این کارها انجام شد به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

مشکلات سخت افزاری

اگر موارد بالا را بررسی کردید اما هنوز باتری گوشی شما مشکل دارد، باید گوشی از نظر سخت افزاری بررسی شود.  این مشکلات که خرابی باتری موبایل آیفون را به همراه دارد، به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

مشکلات مربوط به شارژر آیفون

یک شارژر معیوب می‌تواند از دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی و خرابی باتری موبایل آیفون باشد و مسئله رایج دیگری که بسیاری از کاربران iOS را آزار می‌دهد. اگر آیفون شما هنگام شارژ داغ شود، می‌تواند آسیب جدی به باتری آن وارد کند. در حالی که تقریباً در هنگام شارژ شدن هر دستگاه کمی داغ می شود، اگر تلفن شما هشدارهای این چنینی را می دهد  نباید از آن غافل شوید.

6 علتی که باعث خرابی باتری موبایل آیفون شما می‌شود!

برای شروع، تلفن خود را از شارژ خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. علاوه بر این، دستگاه را خاموش یا راه اندازی مجدد کنید.  اتفاقی که به احتمال زیاد رخ می‌دهد این است که شارژر شما به درستی به درگاه متصل نمی‌شود، زیرا در پورت شارژ بقایایی وجود دارد. تعجب خواهید کرد که این اتفاق چند وقت یکبار می‌افتد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک وسیله نازک و بلند مانند خلال دندان است. اگر تمیز کردن درگاه کمکی نکرد، ممکن است دلیل سیم باشد. نگاهی به کابل بیندازید. آیا اصلاً آسیب دیده است یا خیر؟

خراب شدن درگاه شارژ

در اغلب کم شدن یا شارژ نشدن باتری گوشی آیفون در نتیجه معیوب بودن درگاه شارژ است. در این موارد نیاز است تا برای تعویض درگاه اقدام کنید. بهتر است به تعمیرگاه معتبر آیفون مراجعه کنید. زیرا ممکن است با تعویض قطعه در یک مرکز نامعتبر مشکل گوشی شما حل نشده و آسیب‌های جدی‌تری به گوشی وارد نشود.

خراب شدن جدی  باتری و نیاز به تعویض آن

گاهی باتری به صورت کامل خراب شده و در واقع عمر کم باتری و خرابی باتری موبایل آیفون  یکی از موارد پر شکایت به کمپانی اپل است. یکی از نشانه‌های آن برطرف کردن تمامی مشکلات ذکر شده است و باز شاهد این نکته بودن که دستگاه شما به درستی شارژ نمی‌شود.

6 علتی که باعث خرابی باتری موبایل آیفون شما می‌شود!

همچنین یکی دیگر از مواردی که نشانه جدی خراب شدن باتری است، متورم شدن باتری آن و از دست دادن شکل طبیعی خود است. در اینگونه موارد باید برای تعویض باتری در یک تعمیرگاه معتبر که قطعات اصل نیز دارد اقدام کنید تا از آسیب جدی به گوشی جلوگیری شود.

قبل از اینکار برای آنکه مطمئن شوید باتری شما واقع خراب شده یا نه از آیفون 6 تا سری‌های جدید به بخش Setting>Battery>Battery Health رفته و میزان سلامت باتری خود را چک کنید. این عدد بین 0 تا 100 به شما نمایش داده می‌شود.

سخن پایانی

در نهایت اینکه توصیه می‌شود برنامه اضافه را از گوشی خود پاک کنید، گوشی را در محیط خیلی سرد، یا خیلی گرم قرار ندهید و در هنگام شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید تا شاهد خراب شدن باتری آیفون خود در کمترین زمان نباشید و به صورت بهینه بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به تعمیر باتری ایفون خود پیدا کردید کافیست با شماره 02166760007تماس بگیرید و یا از طریق سایت mobilefixiran.com از کارشناسان شرکت موبایل فیکس بخواهید که موبایل شما را در محل مورد نظر شما تعمیر کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس