ارز ۲ نرخی منشا فساد است/ سازوکار ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای اصلاح فساد باید سازوکار ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود و پول به جای اینکه به رانت‌خواران برسد، باید در انتهای زنجیره به مصرف کنندگان برسد.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: ارز دو نرخی در هر جایی منشأ فساد و رانت است و متأسفانه در هیچ جا از دنیا ارز دو یا چند نرخی وجود ندارد.

وی افزود: برای اصلاح فساد باید سازوکار ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود و پول به جای اینکه به دلالان و رانت خواران برسد، باید در انتهای زنجیره به مصرف کنندگان برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های پایین جامعه در این زمینه، در جهت جبران قدرت خرید مردم بسیار اهمیت دارد تا آنها تحت فشار اقتصادی قرار نگیرند؛ مردم باید مابه‌التفاوت مربوط به ارز را به صورت مستقیم و به شکل یارانه دریافت کنند.

محبی با تاکید بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود، گفت: مجلس نیز گرایش به حذف ارز دولتی دارد و این یک روش کاملا علمی و منطقی است اما باید مراقب باشیم مردم به ویژه دهک‌های پایین از این موضوع خصوصا در زمینه تهیه برخی از کالاها مانند دارو و برخی از کالاهای اساسی دچار دردسر نشوند.

نماینده سبزوار در مجلس ادامه داد: البته ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو تا پایان سال جاری حذف نخواهد شد و کماکان ارز دولتی به دارو اختصاص می‌یابد.

محبی با بیان اینکه حذف ارز دولتی برای دارو نسبت به کالاهای دیگر تفاوت‌هایی دارد، افزود: دارو با جان و سلامتی مردم در ارتباط است و حذف ناگهانی آن بدون اینکه زیرساخت‌ها فراهم باشد به مردم و بیماران آسیب می‌زند.

نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته با فوریت بررسی لایحه تأمین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر مخالفت کردند لذا طرح مذکور به صورت عادی رسیدگی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس