فرستاده ویژه سازمان ملل:داعش در تمام استانهای افغانستان حضور دارد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز پنجشنبه در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد داعش در تمام ۳۴ استان افغانستان حضور دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «دبورا لیونز» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در این گزارش اضافه کرد طالبان نیز اقدام به بازداشت و کشتن تعدادی از جنگجویان منسوب به داعش کرده است و نتوانسته جلوی گسترش این گروه را بگیرد.

وی تصریح کرد جامعه بین الملل باید توجه بیشتری به حضور داعش در افغانستان نشان دهد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در ادامه این گزارش با بیان  اینکه  طالبان قادر به ریشه کنی وجلوگیری از فعالیت داعش در افغانستان نیست اضافه کرد داعش پیش از این  تنها در چند استان افغانستان حضور داشت اما این گروه با گسترش فعالیت هایش، تعداد عملیات هایش را  از ۶۰ حمله در سال ۲۰۲۰ به ۳۳۴ حمله افزایش داده است.

وی این اظهارات را چند ساعت پس از پذیرفتن مسوولیت ۲ انفجار از سوی داعش در نزدیکی کابل که دسکم یک کشته و شش زخمی برجا گذاشت بیان کرد.

هشدار  نسبت به بروز فاجعه انسانی در افغانستان

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان در بخش دیگری از گزارش خود به شورای امنیت نسبت به بروز فاجعه انسانی در افغانستان در آستانه زمستان هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا راهی برای پرداخت حقوق کارکنان بخش سلامت، معلمان و کارکنان سازمان‌های امدادی پیدا کند.

وی افزود: «فروپاشی اقتصادی تجارت مواد مخدر، اسلحه، قاچاق انسان و بازار سیاه ارز را تشدید می‌کند. این وضعیت تنها به تقویت تروریسم کمک خواهد کرد. وضعیت بیمارگونه کنونی، نخست دامن افغانستان را می‌گیرد و پس از آن به دیگر کشورهای منطقه سرایت خواهد کرد.»

در سه ماه گذشته و همزمان با قطع یا محدود شدن کمک‌های مالی جامعه جهانی به افغانستان، طالبان بارها از نهادهای بین‌المللی و به‌ویژه ایالات متحده خواسته است که دارایی های بلوکه شده این کشور  را در اختیار کابل قرار دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس