رئیسی نمایه

رئیس جمهور در نخستین بازدیدهای خود در استان زنجان از بزرگترین واحد صنعت نساجی کشور مستقر در این استان که در کلاف مشکلات گیر کرده است، بازدید کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در دهمین سفر استانی خود وارد زنجان شد.

گفتنی است رئیس جمهور پس از مراسم استقبال، بازدیدهای میدانی و البته سرزده خود را از برخی از روستاهای استان، برخی از واحدهای تولیدی و مراکز اقتصادی آغاز خواهد کرد.

رئیسی در جریان مطالبات مردم زنجان قرار گرفت

رئیس جمهور پس از ورود به استان زنجان و بازدید از پروژه "سرجین بافت" در تقاطع علی‌آباد و کوی ثمین با استقبال مردم این استان روبه‌رو شد.

مردم زنجان گلایه‌هایی از تعاونی‌های مسکن داشتند و این موضوع را به رئیسی منتقل کردند.

رئیسی هم با شنیدن مطالبات شهروندان زنجانی  در زمینه وضعیت راه‌های مواصلاتی، تکمیل سدهای نیمه‌کاره، طرح‌های نیمه‌کاره، مشکلات اشتغال جوانان، حل معضل سرب و روی و پسماند آن، تامین آب پایدار در روستاها، مشکلات بخش تولید در کشاورزی و صنعت و مشکلات تعاونی‌های مسکن وعده داد که قطعاً این مشکلات را پیگیری خواهد کرد.

بازدید رئیس جمهور از بزرگترین واحد صنعت نساجی استان زنجان

رئیس جمهور پس از ورود به استان زنجان در نخستین بازدید، از مجموعه سرجین بافت که یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور در زمینه نساجی است بازدید کرد این مجموعه علی‌رغم ۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی  هنوز تولیدی ندارد و در گره مشکلات به ویژه موانع بانکی گرفتار است.

فعالیت در سرجین بافت از تولید نخ آغاز و در نهایت پس از بافندگی، تکمیل و رنگرزی به پوشاک منتهی می‌شود. اجرای این طرح از سال ۸۹ آغاز شده بر اساس آمار موجود این واحد توان تولید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نخ پنبه، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع پارچه را دارد و ظرفیت تولید انواع پوشاک آن ۵ هزار و ۹۵۰ عدد است و توان به کارگیری و اشتغال قریب به ۲ هزار نفر را نیز دارد.

این طرح از تکنولوژی ماشین‌آلات اروپا استفاده کرده و تجهیزات مورد نیاز آن نیز خریداری شده است، طرح در زمینی به مساحت ۱۶۳ هزار و ۷۳۳ متر مربع و با زیربنای ۷۴ هزار و ۲۶۳ متر مربع احداث شده است.

اما با تمام این شرایط و با اینکه این واحد از تسهیلات ارزی از طریق صندوق توسعه ملی به میزان حدودی ۵۰ میلیون یورو در خرید تجهیزات استفاده کرده و دارای سرمایه‌گذاری وقت یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی است اما در این سال‌ها ادامه روند کار با موانعی که توسط بانک عامل ایجاد شده متوقف شده و عملاً تولیدی در این واحد انجام نمی‌گیرد.

در همین راستا این رسانه ۱۷ آبان ماه در گزارشی مفصل با عنوان "حال ناخوش صنعت پوشاک استان زنجان/ چرا بزرگترین واحد نساجی ایران افتتاح نمی‌شود" به بیان مشکلات و مسائل سرجین بافت پرداخت و خواستار رسیدگی مسئولان امر برای حل گره کور این مجموعه شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمدایوب IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    11 0
    خدا لعنت کند بنیان گذار اشرافیت را
  • حاج محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    7 1
    احمدی نژاد که بعد از دو دولت اشرافی وتجملگرا سر کار آمد وخود رامردمی نشان داد در دور دوم دولتش توهم برش داشت به خاکی زد وبا آمدن دولت روحانی شاگرد خلف رفسنجانی روحانی که توهم پادشاهی برش داشته بود ومانند شاهان مردم را رعیت خود میدانست وازبالا به پایین نگاه میکرد احمدی نژاد که آن زمان اصلاح طلبان میگفتند از تو لپ لپ درآمده وعقبه سیاسی نداشت ودرمیان مردم متوهم شده بود فکر میکرد شق القمر کرده اکنون رییسی با یک سروگردن بالاتر ودرمیان مردم وبا مردم اکنون خادم مردم بدون غل وغش ودروغگویی دیگر احمدی نژاد هم باید خجالت بکشد دست از شامورتی بازی ودغل بازی بردارد
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    5 1
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    4 0
    خاتمی ملعون همه کارخونه های نساجی رو تعطیل کرد اقای رییسی دمت گرم- مهندس نساجی بیکار
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 1
    چهار سال بعد... بازدید رئیس جمهور
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      مشرق جان
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 0
      درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس