کد خبر 1300379
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
نشانه های استفاده بیش از حد قند چیست؟

آیا راهی وجود دارد که بگوییم شما بیش از حد قند مصرف می کنید؟ باور کنید یا نه، پاسخ بله است.

به گزارش مشرق، حتی اگر متوجه نباشید، بدن شما سیگنال هایی می فرستد که نشان می دهد رژیم غذایی شما سالم نیست. بسیاری از مردم نمی‌دانند که مشکلات جسمی یا روانی که تجربه می‌کنند می‌تواند به دلیل قند زیاد در بدن باشد.

به همین دلیل است که امروز می‌خواهیم ۷ نشانه که می گوید شما بیش از حد قند مصرف می‌کنید را ارائه کنیم تا به شما کمک کند نحوه تشخیص این مشکل را بیاموزید.

نشانه هایی که به شما می گوید بیش از حد قند مصرف می کنید:

بیشتر بخوانید

خوشمزه‌هایی که پیرتان می‌کند

مصرف بیش از حد قند یکی از عاداتی است که به مرور زمان می‌تواند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، قبل از هر چیز، مهم است روشن شود که وقتی در مورد شکر صحبت می کنیم، به شکر تصفیه شده اشاره می کنیم و نه یک قند طبیعی که برای مثال در میوه ها یافت می شود واز آن به عنوان «قند ذاتی» یاد می شود و همانطور که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام شده است، هیچ مدرکی دال بر مضر بودن آن برای سلامتی ما وجود ندارد. در واقع، این نوع قند برای رژیم غذایی ما ضروری است.

از سوی دیگر، قندهای به اصطلاح «رایگان» می‌توانند در مقادیر زیاد برای سلامتی مضر باشند.امروز می‌خواهیم ۷ علامتی را ارائه کنیم که به شما هشدار می‌دهند که قند بیش از حد مصرف می‌کنید.

۱. گرسنگی مداوم

شکر نسبت به کربوهیدرات‌ها احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند.با این حال، این سیری کوتاه مدت است بنابراین، بسیار محتمل است که بلافاصله بعد از آن دوباره احساس گرسنگی کنید و به میان وعده روی بیاورید . این رویه همراه با ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب، می تواند منجر به اضافه وزن یا چاق شدن شما شود.

۲. احساس خستگی به دلیل مصرف بیش از حد قند

درست است که به طور کلی نوشیدنی های گلوکز معمولاً برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی تهیه می شوند امادر واقع، بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی حاوی قند هستند. با این حال، عواقب درازمدت مصرف بیش از حد قند مشخص نیست.

در واقع، آزمایشی که توسط محققان دانشگاه متروپولیتن کاردیف انجام شد، نشان داد افرادی که مصرف قندهای تصفیه شده را کاهش می‌دهند، سطح خستگی و خلق و خوی کلی خود را بهبود می‌بخشند.

۳. دندان های ضعیف

ما مطمئن هستیم که مادرتان همیشه در دوران کودکی به شما می‌گفت که اگر بیش از حد آب نبات بخورید، دندان‌هایتان می‌ریزد.

خب حق با او بود تحقیقات نشان می‌دهد که قند بیش از حد همراه با بهداشت نامناسب دندان، مینای دندان را ضعیف می‌کند.چگونه این اتفاق می افتد؟

اول از همه باید بدانید که دهان شما پر از باکتری است، برخی خوب و برخی مضرند. کاری که شکر انجام می دهد این است که به عنوان غذا برای باکتری های مضر عمل می کند که در نهایت مینای دندان شما را فرسایش می دهد و دندان های شما را ضعیف می کند. اگر این موضوع کنترل نشود، می‌تواند منجر به حفره‌های ثابت یا دندان‌هایی شود که مثلاً وقتی چیز سفتی می‌خورید، به راحتی می‌شکنند.

۴. پیری پوست

نشانه دیگری است که به شما می گوید بیش از حد قند مصرف می کنید.

طبق مطالعه ای که در مجله کلینیک درماتولوژی منتشر شده است، پیری پوست ممکن است نشانه دیگری از مصرف بیش از حد قند باشد.

به این دلیل که مولکول‌هایی به نام AGES (محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته) ایجاد می‌کند که به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زند. در نتیجه پوست شما سریعتر پیر می شود.

۵. درد مفاصل

اگرچه این علامت نادرتر است اما مصرف بیش از حد این ماده شیرین حتی ممکن است منجر به درد مفاصل شود. در واقع، برخی تحقیقات مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های گازدار (پر قند) را با افزایش احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید در زنان مرتبط می‌دانند.

۶. افزایش وزن

اگر بیش از حد شکر مصرف می‌کنید، به احتمال زیاد وزن اضافه می‌کنید، به خصوص اگر ورزش نکنید.
در واقع، قبلاً دیده‌ایم که شکر احساس سیری موقتی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بیشتر غذا بخورید و در نتیجه وزن اضافه کنید.

۷. مشکلات تمرکز

اثرات تجمع قند در خون بر توانایی‌های شناختی و توانایی های تمرکز نیز قابل درک است.

وقتی بیش از حد شکر مصرف می کنید، بیشتر و بیشتر به آن نیاز دارید. این امر می‌تواند منجر به عدم عملکرد صحیح مغز در هنگام کاهش سطح قند خون شود، زیرا برای تامین انرژی و کار به آن نیاز دارد.

اگر چنین است، بهتر است اقدام کنید. اگرچه در ابتدا نادیده گرفتن آن آسان نیست و اگر کنترل نشود، خوردن قند زیاد می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های جدی‌تر از موارد ذکر شده مانند مشکلات قلبی عروقی شود. به همین دلیل است که باید توجه کنید و شروع به کاهش مصرف شکر مصنوعی کنید.

به خاطر داشته باشید که شکر اعتیادآور است هر چه بیشتر مصرف کنید، بیشتر به آن نیاز دارید. این به دلیل ترشح دوپامین (هورمونی مرتبط با رفاه و لذت) است که باعث اعتیاد می‌شود. اگر این مورد در شما دیده شده در اسرع وقت اقدام کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس