کد خبر 1300258
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
شورای امنیت وضعیت افغانستان را بررسی می کند

انتظار می رود رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان در دستور کار نشستی باشد که شورای امنیت قرار است روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت این کشور، برگزار کند.

به گزارش مشرق به نقل از افق، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل قرار است فردا سه شنبه نشستی را برگزار کند که طی آن، «دیبورا لاینز» رئیس یومانا در مورد وضعیت افغانستان توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مردم افغانستان را تنها نمی‌گذاریم

به نظر می‌رسد رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان در دستور کار نشست شورای امنیت سازمان ملل باشد. این درحالی است که با فرا رسیدن فصل سرما، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم افغانستان وخیم‌تر شده‌ است.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داده که ذخایر ارزی بانک‌های افغانستان رو به کاهش است و اگر طالبان نتواند ارز نقدی وارد بازار کند، ممکن است بانک‌های این کشور مجبور شوند درهای خود را ببندند.

کمبود نقدینگی در عین حال، منجر به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت کالاهای اساسی و همچنین تاثیر منفی بر واردات کالاهای ضروری شده است.

این در حالی است که برنامه توسعه ملل متحد پیش بینی کرده است که با تداوم بحران‌ جاری اقتصادی، احتمال دارد که حدود ۹۷ درصد از جمعیت افغانستان به زیر خط فقر بروند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هم می گوید در حال حاضر در افغانستان ۹۵ درصد از مردم غذا ندارند و از جمعیت ۴۰ میلیونی هم ۲۳ میلیون نفر با خطر گرسنگی شدید روبرو هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس