رئیسی نمایه

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره سپرده‌گذاری از منابع صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه؛ مقرر شد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مصوبات لازم در این زمینه را اخذ و به اجرا درآورد.

به گزارش مشرق، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

در این جلسه، درباره سپرده گذاری از منابع صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه؛ مقرر شد مدیر عامل صندوق توسعه ملی مصوبات لازم در این زمینه را اخذ و به اجرا درآورد.

ضرورت تثبیت تنظیم بازار در بخش مواد غذایی و خوراکی

طی این جلسه، در آن وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تنظیم بازار مواد غذایی و خوراکی‌ها با توجه به تقسیم کار جدید و تفویض اختیارات و اقدامات مناسبی که دراین حوزه با مشارکت فعال بسیج و بازرسان وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شده، بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۹۵درصدی خلق پول تورم‌زا در دولت رئیسی

وزارت جهاد کشاورزی همچنین در گزارش‌های جداگانه‌ای، وضعیت توزیع مرغ و تخم مرغ را با قیمت‌های مصوب و تحت نظارت، از طریق سامانه هوشمندی که به تازگی با عنوان «بازرگام» راه اندازی شده، تشریح کرد.

پس از ارائه گزارش وزارت جهادکشاورزی مقرر شد تنظیم بازار در بخش مواد غذایی به گونه‌ای باشد که شاهد افزایش قیمت نباشیم و قیمت‌ها تثبیت شود.

تاکید بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی

همچنین در این جلسه بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی ازجمله صندوق توسعه ملی تاکید شد.

در ادامه این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از اقدامات خود در تنظیم بازار ارز و چگونگی نظارت بر مبادلات ریالی فعالان حوزه بازار ارز ارائه کرد و مقرر شد اقدامات در این زمینه با قدرت ادامه یابد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    رئیسی هم که فقط دستور میده اقتصاد دستوری مگه میشه؟
    • مبین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      باید دستور بدهند. پس چیکار کنند.؟! دستور ایشان با عملکرد. نه مثل روحانی که دستور میداد وبرعکس عمل می‌کرد.
    • رضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      خودت اگر مسئول یک شرکت یا کارخانه باشی به زیر دستان دستور نمی‌دهی. بدون دستور کار پیش می‌رود.؟!
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    یکی نیست به مشاوران ایشون بگه اون صندوقی که میگید پول بریزید و تقویت کنید هنوز رئیس نداره، ساختاری مشکل داره، کلی رانت اطلاعاتی و فساد ممکنه بوجود بیاره، مشکل بازار سرمایه مردان اقتصادی دولت هستند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    اقتصاد دستوری نمی شود
    • رسول IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      اینو به روحانی میگفتی که اتفاقا برعکس هم عمل می‌کرد.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      پس چطوری میشه؟!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    در جواب دوستانی که یه چیزی از چهارتا اقتصاد خوان (نه اقتصاد دان ) شنیدن و هی تکرار میکنن و از اقتصاد دستوری انتقاد میکنند عرض میکنیم که : بله اقتصاد دستوری و قیمت گذاری دستوری در شرایطی که تولید کنندگانی مثل خودروسازها و.. فقط به فکر افزایش سرمایه از طریق « افزایش قیمت تولیداتشون » !!! هستند قیمت گذاری دستوری و بقول شما اقتصاد دستوری هم میشود هم باید باشه / تولید کننده باید یاد بگیره و‌مجبور بشه از راه « افزایش تولید» افزایش سرمایه بده نه از راه « افزایش قیمت » و فشار برگرده و جیب مردم / دولت نه دشمنی با تولید کننده و خودروساز داره نه با سهام دار بورس ونه غیره / حرف دولت و رویکرد و عملکرد کوتاهی که ازش دیدیم ( مثلا اجبار و پیگیری هفته ای دولت برای افزایش تولید ۱/۵ میلیونی خودرو تا سال اینده ) اینه که میخواد شرکت ها و تولید کننده ها از طریق افزایش تولید افزایش سرمایه بدن و سهامشون در بورس ارزش بیشتری پیدا کنه نه از طریق افزایش قیمت و فشار بر مردم / منتها خودروساز و ..عادت کرده به استفاده از گزینه راحت الحلقومی مثل « افزایش قیمت خودرو» گواه این امر اینه که شما نگاه کنید چطوری قیمت مثلا پراید ۲۰ میلیونی به جایی میرسه که به ۱۸۰ میلیون فعلی رسیده !؟ چون افزایش قیمته براش راحت تر و شیرین تر از افزایش تولید خودرو شده و گران خریدن مردم هم اصلا براش مهم نیست / دولت با این روش تولید کننده ها منجمله خودروسازان مخالفه و توقف افزایش قیمت خودرو هم از این جهت کار درستی یوده / این اقتصاد خوان هایی که مدعی اند قیمت گذاری دستوری انگیزه برای تولید کننده ایجاد نمیکنه بیان پاسخ بدهند که ایا گزینه « افزایش قیمت » راه حل افزایش تولیده !؟ این حضرات پاسخ بدهند که چه تضمینی میدین که اکر دولت قیمت کذاری دستوری رو حذف کرد منجر به حرج و مرج در قیمت گذاری و افزایش تورم و گرانی و فشار بر مردم نشود!؟ / وقتی تولید کننده با گزینه راحت الحلقوم « افزایش قیمت » به سود مورد نظرش میرسه هیچوقت بفکر افزایش تولید پر زحمت و با کیفیت و افزایش کارگر ( افزایش اشتغال ) نمیفته و اتفاقا میره دنبال کاهش تولید که بهانه جور بشه برای افزایش قیمت در بازار (درست مثل کاریکه خودروسازها در این چند سال کردند / پس تا این عادت بد (افزایش سرمایه از طریق افزایش قیمت ) از سر تولید کننده نیافته باید قیمت گذاری دستوری با
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 0
      با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل نمی شود. اگر مدیران بنگاه های اقتصادی ناتوان یا زیاد خواه یا 00000 هستند. باید عوض شوند. نه این که بنام حمایت در اصل خواسته ان مدیران براورده شود.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 0
      اقای ۱۹:۰۳ فرمایش شما چه ربطی به عرایض بنده داشت !؟ مدیر چه عوض بشود یا لازم باشد عوض بشود و نشود باید تولید کننده یاد بگیره که بفکر افزایش سرمایه و سود از طریق افزایش تولید باشه نه از طریق افزایش قیمت مکرر و سهل الوصول و سهل الحصول و راحت الحلقومی که فشارش به مصرف کننده بیاد / ۱- خودروساز ما بانکداری که میکنه (بانک پارسیان ) و سود بانکداری اش بکنار ،۲- سهام تو بورس عرضه میکنه و سرمایه جذب میکنه ۳- سود از اورده مردم در ثبت نام خودرو کسب میکنه و هر چی دیرتر هم خودرو تحویل بده بیشتر سود میکنه ۴- درخواست لغو واردات خودرو و رقابتی شدن بازار رو هم‌که داره و انحصار خودرو در دستشه ۵- درخواست افزایش قیمت هم داره ۶- غر هم میزنه که زیانده هستم و زیان انباشته هم داره / بالاخره ما زیان انباشته و زیانده بودن خودروسازی رو باید باور کنیم یا عرضه کردن سهام در بورس و بانکداری و ... رو !؟
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    کاری نکنید سهامداران و مردم به جای بورس بروند دلار بخرند به وضع بورس رسیدگی کنید تا دیر نشده وگرنه اگر سهامداران دلار بخرند ابرتورم به وجود میاد و تولید هم نابود میشه
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 0
      اگه قراره برخی شرکت ها مثل خودروسازها هدفشون از عرضه سهام در بورس جبران زیاندهی شون باشه و به عنوان یه حربه برای رسبدن و تحمیل زیاده خواهی هاش (افزایش قیمت خودرو) استفاده کنه که شما بیای تهدید کنی که میری ارز و .. میخری ؛ چنین بورسی که شرکت زیانده خودروساز رو پذیرش میکنه و سرمایه های مردم رو به خطر میندازه و یه مشت اماتور درش سهام دار باشن بهتره تعطیل بشه بره پی کارش / شما فریب دعوت دولت روحانی رو خوردی اومدی تو بورس و ضرر کردی اونوقت از دولت ی رئیسی طلب کاری !؟ هر چه بورس از افراد اماتور و ریسک‌ناپذیر و دم دمی مزاج خالی بشه برای بورس بهتره / هر کجا دوست داری برو سرمایه گذاری کن
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    دولت فاقد برنامه ،طرح و ایده.گنگ و سردرگم و گیج
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    بهر صورت بهبود تولید چه از نظر کیفی و چه کمی با دستور نمی شود. اگر مدیران خودرو ساز هر خلافی می کنند. از بانکداری تا افزیش قیمت و0000. علت ان انحصار است و گزینش غلط این مدیران. اگر همه اشکلات مدیران که ردیف کردی درست باشد. دولت و وزارت صمد پس چکاره است؟ من هم قبل دارم اما صورت مسئله پاک کردن و دستور الکی دادن که راه حل نیست. مدیر بد است . برکنار شود. انحصار لغو شود . برای مدیر دانا و توانا فراخوان داده شود. و00000 .اما هرگز با دستور نه قیمت کم می شود نه کیفیت درست می شود .اما دلالی رونق می گیرد و عملا خودرو گران تر می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس