تاکید ولایتی بر اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای ضمن تقدیر از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد بر مشارکت ارکان دانشگاه در اجرای این سند تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جهت تدوین «سند تحول و تعالی دانشگاه»، بر مشارکت تمام ارکان و دست اندرکاران در اجرای آن تأکید کرد.

متن نامه ولایتی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر طهرانچی

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

اینک که با استعانت از الطاف الهی و اهتمام ارزشمند جنابعالی و همکاران محترم دانشگاه، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسیده است، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مبذوله، نکات زیر را برای اجرایی سازی و استمرار این حرکت تحول آفرین یادآوری می نماید:

1. دانشگاه آزاد اسلامی به  عنوان نهاد برآمده از ارزش های انقلاب اسلامی؛ رسالت خطیر فراهم آوردن زمینه تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، پژوهشی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و فناورانه را برعهده دارد، لذا تمام ارکان و دست اندرکاران دانشگاه باید ضمن هماهنگی کامل و التزام به منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در اجرای سند تحول و تعالی مشارکت کنند و دستیابی به اهداف انسان ساز جمهوری اسلامی ایران را امکان پذیر نمایند.

2. گفتمان سازی سند تحول و تعالی و جامعه‌پذیر نمودن آن بین نخبگان جامعه و برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ تحول خواهی و آشنایی عمیق و دقیق همکاران محترم در تمام واحدهای ستادی و استانی، مراکز و مدارس وابسته به دانشگاه مورد تأکید است.

3. با عنایت به نقش تأثیرگذار مدیران به عنوان پیشگامان تحول، ضروری است با انتخاب و انتصاب مدیران مجرب و شایسته و متدین، متعهد و انقلابی و توانمندسازی مدیران واجد شرایط و نیز مواجه هوشمندانه با موانع و عوامل آسیب‌زا در فرآیند ثبات مدیریت و برنامه ها، نظام مدیریتی دانشگاه برای تحول‌آفرینی و تعالی‌بخشی آماده و همراه شود.

4. اجرای مطلوب و اثربخش سند تحول و تعالی نیازمند مشارکت فعال و مؤثر مدیران و استادان محترم، دانشجویان عزیز و تمام دست اندرکاران پرتلاش دانشگاه است که باید با تمهید مقدمات و بسترسازی مناسب آن زمینه تقویت فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی همگان فراهم آید.

5. در تدوین برنامه‌های استانی و برنامه های اجرایی واحدها و مراکز، در چارچوب سند تحول و تعالی و اسناد پشتیبان آن، شایسته است زمینه مسئولیت پذیری و ایفای نقش اجتماعی دانشگاه در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با رویکرد تحولی و متناسب با اقتضائات و شرایط استان، آمایش سرزمین و الزامات توسعه منطقه ای فراهم آید.

6. طراحی و تدوین شاخص‌ها و سازوکارهای نظارت و ارزیابی متناسب با اهداف و وظایف هر یک از ارکان دانشگاه و تنظیم و ارائه گزارش‌های ارزشیابی عملکرد از اجرای سند تحول و تعالی، زمینه رصد و صیانت از اجرای جامع و کامل سند را فراهم خواهد آورد و به تضمین و ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت ها منتهی خواهد شد. لذا بر انجام منظم و مستمر آن تأکید می نماید.

استمرار توفیقات حضرتعالی و همکاران محترم را در ایجاد تحولات بنیادین برای «ارتقای علمی، صیانت از کیان دانشگاه و گفتمان سازی انقلاب اسلامی» از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    چی بگم.من نقد دارم به آقای ولایتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس