کد خبر 1299699
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
معرفی ماهیندرا راکسور رقیب هندی جیپ در آمریکا

این شاسی‌بلند آفرودی کوچک برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تا راهی بازار ایالات‌متحده شود اما در سال ۲۰۱۹ جیپ به خاطر شباهت این خودرو با محصولات خود از ماهیندرا شکایت کرد.

به گزارش مشرق، ماهیندرا برای عرضهٔ مدل راکسور خود در ایالات‌متحده با دشواری‌هایی مواجه شد و راهی پرفرازونشیب را طی کرد. این شاسی‌بلند آفرودی کوچک برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تا راهی بازار ایالات‌متحده شود اما در سال ۲۰۱۹ جیپ به خاطر شباهت این خودرو با محصولات خود از ماهیندرا شکایت کرد و دادگاه تشخیص داد که شرکت هندی طرح تجاری جیپ را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید

تبدیل تویوتا لندکروزر اتاق ۲۰۰ به یک هیولای پیکاپ ۶ چرخ +عکس و فیلم

اندکی بعد، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده هم از جیپ حمایت کرده و فروش راکسور را در آمریکا ممنوع کرد.به همین دلیل، ماهیندرا در طراحی راکسور تغییراتی ایجاد کرد و جلوپنجره آن که با خطوط عمودی به جیپ شباهت داشت را با نمونه جدیدی جایگزین کرد که تویوتا لندکروزر FJ۴۰ را به یاد می‌آورد. بدین ترتیب، درنهایت کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده تشخیص داد که راکسور جدید آن‌قدر متفاوت شده تا دیگر طرح تجاری جیپ را نقض نکند.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

این ماجرا ما را به راکسور مدل ۲۰۲۲ می‌رساند که با ظاهر جدیدی معرفی شده است. البته این عملاً فقط یک فیس‌لیفت است و راکسور زیر این پوسته هیچ تغییری نداشته است. دلیل این فیس‌لیفت هم به‌احتمال‌زیاد همان درگیری ماهیندرا با جیپ بر سر طراحی راکسور بوده است.در راکسور جدید قسمت دماغه خودرو کاملاً بازطراحی شده و حالا در این قسمت جلوپنجره مشکی‌رنگ جدیدی به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های دایره‌ای که حالا به گوشه‌های دماغه منتقل شده‌اند احاطه شده است.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

علاوه بر این، در اینجا می‌توانیم کاپوت عریض‌تر و گلگیرهای جلوی جدیدی را ببینیم که دیگر شبیه به گلگیرهای بیرون زده جیپ CJ۷ نیستند. در دیگر قسمت‌های بدنه راکسور تفاوت نسبت به قبل دیده نمی‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد این فیس‌لیفت به‌طور خاص به خاطر شکایت جیپ انجام گرفته است.ماهیندرا راکسور مدل ۲۰۲۲ در دو نسخه به نام‌های پایه با کابین باز و چهارفصل با کابین بسته به بازار عرضه می‌شود.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

هردو نسخه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربودیزل استفاده می‌کنند که تنها ۶۲ اسب بخار قدرت اما ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را به گزینه‌ای عالی برای کار در دامداری‌ها و مزارع تبدیل می‌کند. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و گیربکس کمکی دو سرعته متصل است و به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.حداکثر سرعت راکسور تنها ۸۸ کیلومتر بر ساعت است اما می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت یدک بکشد.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

هرچند ماهیندرا بر سر این خودرو با جیپ درگیری‌های زیادی داشته است اما راکسور اساساً رقیبی برای جیپ محسوب نمی‌شود و برای رقابت با خودروهای آفرودی ارزان‌قیمت موسوم به سایدبای‌ساید از شرکت‌هایی مثل پولاریس طراحی شده است. بااین‌حال، راکسور چندان ارزان نیست زیرا قیمت نسخهٔ پایهٔ آن از ۱۸,۹۰۰ دلار و نسخهٔ چهارفصل که از کابین بسته، آینه‌های جانبی و دیگر ارتقاءها بهره می‌برد از ۲۶,۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

به همین دلیل، احتمالاً نسخه چهارفصل راکسور در بازار آمریکا کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا در آنجا با ۳۰ هزار دلار می‌توان یک رانگلر پایه خرید. درهرحال، به گفتهٔ ماهیندرا، تولید راکسور مدل ۲۰۲۲ هم‌اکنون در حال انجام است و نسخهٔ جدید این خودرو از همین ماه راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

معرفی رقیب هندی جیپ در آمریکا +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    پراید وانت؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس