باید به رنگ شاد در شهر تهران توجه شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به رنگ شاد در شهر تهران توجه شود.

به گزارش مشرق، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، بابیان این‌که ایجاد مسائل زیرساختی و عمیق در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی اولویت است، گفت: رسیدگی به این امر نیاز به برنامه ریزی‌های بلندمدت و میان مدت دارد.

به گفته وی برخی اتفاقات ظاهری‌ترو سطحی‌تر است و نیاز به زمان کمتری دارد، اما به دلیل سنخیتی که با روح و روان شهروندان دارد بسیار تاثیرگذار است. یکی از این موارد ظاهر درودیوار شهر و مبلمان شهری است.

بیشتر بخوانید:

دود فرصت‌سوزی روحانی

نادعلی با اشاره به تاثیر گذاری ظاهر شهر بر روحیه شهروندان عنوان می‌کند: اگر بیلبوردهایی هم که در سطح شهر نصب می‌شود و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی و نصب شود که هم مبلغ خشونت و تشویش و هم انتشاردهنده سعه‌صدر و تاب‌اوری و تعامل و ارامش و مهربانی در شهر باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن تاکید بر این‌که ظواهر شهر در شروع بهار و حالت سرزندگی ان موجب ایجاد حال خوب در میان شهروندان می‌شود، بیان کرد: سازمان زیباسازی شهری در دوره مدیریت شهری جدید به کمک سایر مجموعه‌های فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و هر ارگانی که ارتباطی با فرهنگ‌سازها در شهرداری دارد باید ظاهر شهر را طوری متعادل سازی کنند که شهر نمای خاکستری نداشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این‌که موضع الودگی هوا از موارد زیرساختی است افزود: اگر بناست برای اصلاح ان‌ها چند سال زمان بگذرد نباید از مواردی که امکان حصول و ایجاد آن در دسترس است غافل‌شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد این امر و تنوع در سطح شهر باید از نهادهای مردمی و دانشجویان و دانش‌اموزان خوش فکر بهره گرفت که نیاز به فراخوان در سطح شهر دارد و در دسترس است.

نادعلی ادامه داد: بعد از فراخوان با نظارت بر بررسی و اجرای طرح می‌توان شهر را از حالت مرده و خاکستری خارج کرد.

وی بابیان این‌که امیدواریم سیاست‌های خودروسازی در دوره رئیسی تغییر کند افزود: سیاست‌های خودروسازی همیشه مورد نقد بوده است، اما تغییری ایجاد نشده است.

نادعلی به ایجاد حال خوب در بین شهروندان با تغییر رنگ خودروهای نیز اشاره کرد و گفت: غالب خودروهای شهر رنگ خاکستری و سیاه و سفید دارد در حالی‌که در گذشته‌ها وسایل‌نقلیه به رنگ سبز و قرمز هم تولید می‌شد و رنگ و حال‌وهوای شهر را تغییر می‌داد و زنده می‌کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس