توافق افغانستان با ایران برای واردات برق

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعامل وزرای نیرو و نفت برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی در تامین سوخت گفت: تعمیر همه نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق کشور است.

به گزارش مشرق، روح الله عباس پور در تشریح نشست امروز - یکشنبه - کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزیر نیرو، معاونان وی و مدیرعامل شرکت گاز ایران در این جلسه اشاره کرد و افزود: در این نشست برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین سوخت و برق موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی شد، وزرای نفت و نیرو تعامل کردند تا با تامین نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی، این مجموعه‌ها با کمترین چالش‌ در فصل سرما روبه رو شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق موردنیاز کشور، اضافه کرد: نخستین برنامه این وزارتخانه تعمیر تمامی نیروگاه‌ها است که تاکنون این پروژه حدود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده بویین زهرا با بیان اینکه استفاده از انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی از دیگر برنامه‌های ارائه شده بود، گفت: براساس گزارش مذکور راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید برای افزایش تولید برق دومین راهکار وزارت نیرو است.

عباس پور با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ، تصریح کرد: در این گزارش بر کاهش مصرف گاز تاکید شده بود، از سوی دیگر درنظر گرفتن سوخت جایگزین برای برخی از واحدهای تولیدی یکی دیگر از راهکارها بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    تاسیس نیروگاه جدید ؟؟؟ تعمیر ؟؟/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس