کد خبر 1299323
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
علت ترک کفِ پا چیست؟

یک متخصص پوست و مو به تشریح عوامل ترک کف پا و راهکارهای درمانی آن پرداخت.

به گزارش مشرق، دکتر مهرداد ملک متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز ترک کف پا موثر هستند، گفت: مهم ترین عامل در این زمینه خشک پوست است و هرعاملی که موجب خشکی پوست بشود می تواند در ایجاد ترک کف پا موثر باشد.

ملک گفت: استفاده زیاد از آب و مواد شوینده که می تواند موجب خشکی پوست شود، از جمله علل موثر در ایجاد ترک کف پا محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید

خشکی پوست پاییزی را چگونه درمان کنیم؟

وی افزود: همچنین برخی بیماریهای زمینه ای از جمله برخی بیماریهای مادرزادی خشکی پوست و یا کم کاری تیرویید هم می توانند عاملی برای بروز ترک در کف پا باشند.

ملک گفت: فشار فیزیکی طولانی مدت هم یکی دیگر از عواملی است که در بروز ترک کف پا موثر است، بنابراین استفاده از کفش های نامناسب و یا ایستادن های طولانی مدت هم می تواند موجب ایجاد ترک در کف پا شود.

این متخصص پوست و مو مهمترین راهکار درمانی ترک کف پا را ریشه یابی و رفع علت اصلی ایجاد آن عنوان کرد و افزود: در گام اول باید علت ایجاد ترک کف پا مشخص شده و برای درمان آن اقدام شود، بطور مثال اگر فردی دچار کم کاری تیریید است باید برای درمان این بیماری اقدام شود تا بتوان ترک کف پا را درمان کرد.

ملک گفت: از طرفی در کنار رفع علت اصلی ترک کف پا، استفاده از درمان های حمایتی مثل چرب کردن کف پا و استفاده از روغن ها و انواع کرم های نرم کننده کف پا نیز موثر است.

این متخصص پوست و مو استفاده از کفش مناسبت را هم عاملی موثر در پیشگیری از ترک کف پا عنوان کرد و افزود: توصیه می شود افراد از کفش هایی با پاشنه مناسب استفاده کرده و استفاده از کفش هایی که پاشنه سفت و بلندی دارند را کنار بگذارند.

ملک گفت: استفاده از کفش های پلاستیکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است افراد از کفش هایی که تهویه مناسب دارند، استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود برای پیشگیری از ترک کف پا هنگام استفاده از کفش، از جوراب های نخی استفاده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ۱ IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    4 0
    بارندگی کم شده و همه جا ترک بر می داره، کف پا و زمین و دیوار آثار باستانی هم سرش نمیشه .
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 0
      در مورد جوانان مجرد ترک کف پا ناشی از بیش فعالی در عمل حرام ......... میباشد خداوند از بانیانش چه استکبار جهانی چه مستکبر کوچکهای پول پرست و حرامخوار داخلی در هر لباس و موقعیتی نگذرد
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    کفش یک میلیونی باید کفش پلاستیک پوشید
  • رزمنده IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    من دیدم اونهای که روی قالی در خونه جوراب می پوشند ترک پا رفع میشه وبه من گفته شده که روی قالی خاک داره ودر بدتر کردن ترک موثر است
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    مهمترین علتش همون خشکی پوسته، چند روز چرب و روش چوراب پوشیده بشه، برطرف میشه
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    با دمپایی تو خونه راه برین و زمستونا هم هر روز چرب کنین
  • علی خان IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    بیشتر در پاهای قدیمی اتفاق می افتد که تیوب لس نیستن و باید مواظب بود ، مثلا مردم کنیا و اونور اصلا کفش و جوراب نمی پوشن رو سنگ و خار و خشک هم میرن ولی پاهاشون ی خراش هم بر نمی داره ، چون نوع جنس اونها از تیوب لس اصل است. با تشکر
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    ممنون از مطالب خوب و مفیدی که گذاشتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس