انجام کاشت مو یک تصمیم جدی برای افراد است. اغلب، انتخاب یک روش پزشکی برای کاشت مو با تراکم بالا، با نگرانی‌های خاصی مانند نگرانی از روند و نتایج طبیعی همراه است، اما رفع این نگرانی‌ها از طریق تحقیق و آموزش در این زمینه امکان‌پذیر است. برای اطمینان از داشتن تمام حقایق قبل از تصمیم‌گیری، در اینجا ۱۴ سؤال در مورد کاشت مو آورده شده است که بدون شک ممکن است یک یا چند مورد از این‌ها حتی سؤال‌های شما در این زمینه باشد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این ۱۴ سؤال را با دقت بخوانید و بعد برای کاشت مو تصمیم بگیرید.

۱. آیا بعد از پیوند ممکن است ریزش مو وجود داشته باشد؟

درک این نکته مهم است که یک کاشت مو موفق چندین مرحله بهبودی را طی می‌کند. در یکی از این مراحل، مقداری ریزش مو خواهید دید. با این حال، این قضیه موقتی است. دو تا چهار هفته پس از جراحی، مقدار قابل توجهی از موها را مشاهده خواهید کرد.

این یک بخش طبیعی از روند بهبودی است که با استخراج واحد فولیکولی یا پیوند مو FUE مرتبط است. کاشت مو با برداشتن گروه‌های کوچکی از موها و انتقال آن‌ها به ناحیه مورد نظر انجام می‌شود. و در ابتدای کار ممکن است شاهد ریزش موهایتان باشید؛ ولی اصلاً نگران این مسأله نباشید. سس، پس از فروکش کردن شوک، فولیکول‌ها شروع به رشد موهای جدید می‌کنند.

۲. منظور از کاشت مو به روش fit چیست؟

کاشت مو به روش  fit یک روش کاشت مو با کمترین میزان تهاجمی است که دوره نقاهت کوتاه به همراه دارد؛ در عین حال از نتایج خوبی هم برخوردار است. البته روش درمانی برای کاشت مو توسط پزشک با توجه به شرایط بیمار در نظر گرفته می‌شوئد.

از مهمترین مزایای این روش می‌توان به ایده‌آل برای جایگزینی سبیل یا ابرو، برای بیمارانی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند، برای آن دسته از افرادی که مایل به اصلاح سر خود هستند بهترین روش است. این روش بدون هیچگونه جای زخم انجام می‌شود و دوره نقاهت کم‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

۳. چه شرایط پزشکی می‌تواند باعث ریزش مو در محل‌های کاشت مو شود؟

در شرایط نادر، یک وضعیت پزشکی می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب برساند و باعث ریزش مو شود. به عنوان مثال، آلوپسی می‌تواند باعث عود ریزش مو شود. لیکن پلانوپیلاریس نیز می‌تواند باعث بازگشت ریزش مو شود.

۴. اگر برای کاشت مو کاندیدای خوبی نباشم چه می‌شود؟

هر فردی که قصد کاشت مو را دارد، برای تعیین اینکه آیا برای این عمل مناسب است یا خیر، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، افرادی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند، حتی در صورت موفقیت‌آمیز بودن پیوند مو، ممکن است نتایج طولانی مدت به دست نیاورند. در برخی موارد، آزمایش ژنتیک می‌تواند وجود این شرایط و همچنین بررسی کامل تاریخچه پزشکی را تعیین کند.

همچنین مهم است که موهای اهداکننده به اندازه کافی برای حمایت از این روش در دسترس باشد. در مواردی که انتظارات در مورد نتیجه غیر واقعی است، ممکن است برخی افراد نامزد ایده‌آل نباشند. با این حال، با بحث در مورد نتیجه با یک جراح واجد شرایط قبل از عمل، این امکان وجود دارد که بتوان آن را اصلاح کرد.

۵. آیا کاشت مو دردناک است؟

۱۴ سؤال در مورد کاشت مو؛ از روش fit گرفته تا کاشت مو بانک مو دیگران

میزان درد کاشت مو به فرد بستگی دارد. در طول عمل، یک بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه تجویز می‌شود. این تزریق‌های اولیه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، اگرچه ناراحتی موقتی است.

هنگامی که داروی بیهوشی تزریق شود، نباید هیچ دردی مرتبط با روش کاشت مو FUE احساس کنید. علاوه بر این، داروی بی‌حسی بلافاصله پس از اتمام عمل، برای مدتی از درد جلوگیری می‌کند. پس از جراحی، ممکن است کمی احساس ناراحتی و حساسیت داشته باشید، اما معمولاً خفیف است. در بسیاری از موارد، شما معمولاً می‌توانید روز بعد فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید.

۶. آیا جراحی کاشت مو طولانی است؟

کاشت مو بسته به مقدار موی کاشته شده ممکن است از چند ساعت تا بیشتر یک روز طول بکشد.

۷. آیا بعد از کاشت موهای من طبیعی به نظر می‌رسد؟

کاشت مو این امکان رامی‌دهد تا به زاویه و جهت کاشت مو توجه شود؛ همین موضوع نتیجه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.

۸. مدت زمان بهبودی بعد از کاشت مو چقدر است؟

۱۴ سؤال در مورد کاشت مو؛ از روش fit گرفته تا کاشت مو بانک مو دیگران

نمی‌توان به طور کامل در مورد زمان بهبودی کاشت مو صحبت کرد؛ چرا که این مسأله برای هرفردی متفاوت است. با توجه به روش کاشت مو، تعداد جلسات و عواملی دیگر، زمان بهبودی متفاوت است.

۹) علت ریزش مو چیست؟

شایع‌ترین علت ریزش مو ارثی است. مردان و زنان ژن ریزش مو را از هر دو والدین به ارث می‌برند. مردان بیشتر تحت تأثیر ژن ارثی قرار می‌گیرند، زیرا هورمون تستوسترون، برنامه ژنتیکی را فعال می‌کند که باعث ریزش فولیکول‌های مو می‌شود.

در حال حاضر هیچ روش شناخته شده‌ای برای جلوگیری از این نوع ریزش مو وجود ندارد. سن شروع، میزان و میزان ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است. بیماری شدید، سوء تغذیه یا کمبود ویتأمین می‌تواند این روند را تسریع کند. در صورت استفاده نادرست، رنگ مو دائمی و شل‌کننده‌های شیمیایی به مو و فولیکول آسیب می‌رساند تا جایی که ریزش مو می‌تواند دائمی باشد. از علل ریزش مو می‌توان به استفاده از کلاه، شامپو زدن زیاد، عدم جریان خون یا مسدود شدن منافذ مو اشاره کرد.

۱۰) بعد از جراحی و کاشت مو چه انتظاری می‌توان داشت؟

۱۴ سؤال در مورد کاشت مو؛ از روش fit گرفته تا کاشت مو بانک مو دیگران

دوره بعد از عمل به رعایت دستورالعمل‌های داده شده پس از جراحی بستگی دارد. پوسته‌های کوچکی در محل پیوند روی پوست سر ایجاد می‌شود. به طور کلی، این پوسته‌ها در ۴-۷ روز ناپدید می‌شوند. ۲۴ ساعت پس از جراحی می‌توانید سر خود را شامپو بزنید. بخیه‌های ایجاد شده روی سر، معمولاً غیرقابل تشخیص است زیرا کاملاً توسط موهای موجود شما پوشانده شده است.

۱۱. چه زمانی می‌توانم به سر کار برگردم؟

بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید و نوع کاری که انجام می‌دهید، اغلب ممکن است روز بعد به سر کار برگردید و بتوانید به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید. جراح ترمیم مو در طول جلسه مشاوره با شما در مورد این موضوع صحبت خواهد کرد.

۱۲. نقاهت پس از عمل کاشت مو چقدر است؟

بهبودی کامل پس از کاشت مو به ۷ تا ۱۴ روز نیاز دارد. بسته به نوع جراحی، FUE به دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به جراحی FUT نیاز دارد، شما باید بتوانید در عرض ۲ تا ۳ روز به بیشتر فعالیت‌های معمول خود بازگردید به استثنای فعالیت بدنی شدید.

 اگر نمی‌توانید در محل کار کلاه بپوشید یا محیط کارتان گرد و غبار یا کثیف است، بهتر است بعد از ۷ یا ۱۴ روز به سرکار برگردید.

۱۳. منظور از کاشت مو با بانک مو دیگران چیست؟

۱۴ سؤال در مورد کاشت مو؛ از روش fit گرفته تا کاشت مو بانک مو دیگران

 شاید در مورد کاشت مو با بانک مو دیگران چیزهایی شنیده باشید. در کاشت مو با بانک موی دیگران، اگر شخص‌دهنده و گیرنده دقیقاً DNA یکسانی نداشته باشند، سیستم ایمنی بدن تمام پیوندهای انجام شده را رد می‌کند؛ نتیجه این می‌شود که هیچ هیچ فولیکولی در بدن شخص گیرنده زنده نمی‌ماند.

اگر این کار با بانک موی اعضای درجه یک انجام شود، فردی که عمل کاشت را انجام داده است، باید داروهای سرکوب‌کننده ایمنی مصرف کند؛ جدا از این قضیه، فرد دچار عفونت‌های پوستی هم خواهد شد. برای برخی از افراد معمولاً این روش توصیه نمی‌شود.

۱۴. چه زمانی موهای من شروع به رشد می‌کند؟

نتایج کامل کاشت مو در عرض ۱۲ ماه آشکار خواهد شد. جراح ترمیم مو در این مدت با شما ملاقات خواهد کرد تا بتواند این مسأله را پیگیری کند و ببیند که روند رشد موهای شما به چه صورت بوده است. اکثر بیماران در عرض ۴ تا ۶ ماه، بسیار واضح می‌توانند شاهد رشد موهای خود باشند.

سخن پایانی

در حالی که نگرانی در مورد کاشت مو رایج است، این روش به طور کلی کم خطر در نظر گرفته می‌شود. اکثر مردانی که از طاسی استاندارد مردانه رنج می‌برند، بسته به وجود هر گونه نگرانی سلامتی، احتمالاً کاندیدهای مناسبی هستند علاوه بر این، یک کاشت مو موفق برای ارائه نتایج طولانی مدت طراحی شده است. اگر قصد کاشت مو را دارید، می‌توانید با یک متخصص ماهر در این زمینه مشورت کنید تا بهترین شرایط و بهترین روش برای شما در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس