۸۸۲ هزار دوز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته تزریق شد

نتایج یک مطالعه جدید تایید می کند که واکسن های کووید ۱۹ برای اکثر بیماران سرطانی ایمن و موثر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، در بیماران سرطانی خطر ابتلاء به بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ بالا است، زیرا سیستم ایمنی آنها به دلیل بیماری یا درمان آنها ضعیف شده است.

دکتر «جاستین گینور»، محقق ارشد این مطالعه و دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، گفت: «ما این مطالعه را انجام دادیم زیرا داده‌های محدودی در مورد ایمنی واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد مبتلا به سرطان وجود دارد.»

بیشتر بخوانید

تهدید شیوع سرخک پس از عدم تزریق واکسن کرونا

این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به انواع سرطان‌ها بود که دو دوز کووید ۱۹ دریافت کرده بودند. ۳۲ بیمار نیز دوزهای تقویت کننده واکسن را دریافت کرده بودند.

نتایج نشان داد بدون توجه به اینکه افراد چه نوع واکسنی را دریافت کرده بودند، پاسخ‌های ایمنی بیشتر بیماران سرطانی برای محافظت از آنها در برابر کووید ۱۹ شدید، کافی بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، از جمله بیماران سرطانی، دوزهای تقویتی واکسن را دریافت کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد بیماران سرطانی که قبلاً به عفونت کووید مبتلا شده بودند، پاسخ ایمنی قوی‌تری به واکسیناسیون داشتند. سنین بالاتر پاسخ‌های ضعیف‌تری را به همراه داشت و ایمنی ایجاد شده توسط همه واکسن‌ها به مرور زمان کاهش می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    22 0
    پزشک وزارت بهداشت: بی خطر است پزشک مردمی: پرخط هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس