کد خبر 1298905
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
روند واکسیناسیون کرونا در جهان چگونه است؟

نابرابری جهانی در توزیع واکسن کرونا موجب شده تا بسیاری از کشورهای فقیر و با درآمد پایین همچنان در مقابله با کرونا با مشکل مواجه شوند.

به گزارش مشرق، روند واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها همچنان بسیار کند بوده و دلیل این امر نابرابری جهانی در توزیع واکسن است.

به گزارش «چیمپ ریپورت»، کشورهای آفریقایی با وجود توانایی خود در جلوگیری از عفونت، ایجاد علائم و پیشرفت شدید بیماری، همچنان از نظر جذب واکسن کووید-۱۹ عقب هستند؛ دلیل این امر نابرابری جهانی در توزیع واکسن‌ها و تردید در بین این کشورهاست.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که در حال حاضر حدود ۷.۳ میلیارد دوز واکسن در سراسر کرونا در سراسر جهان تزریق شده است؛ ۵۱ درصد از جمعیت جهان دستکم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در حالی که روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان تزریق می‌شود، اما کشورهای آفریقایی سهم کمی از این واکسن دارند.

دلیل این موضوع نابرابری گسترده‌ای است که بین کشورها و قاره‌ها در توزیع واکسن کرونا وجود دارد؛ به ویژه درباره کشورهای با درآمد پایین.

در آفریقا تنها ۴.۲ درصد از افراد دستکم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به همین دلیل نهادهای بین المللی در تلاش هستند تا کشورهای ثروتمند را به توزیع عادلانه واکسن کرونا ترغیب کنند.

نهادهای بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت خواهان آن هستند که دستکم تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد از جمعیت کشورهای کم درآمد موفق به دریافت واکسن کرونا شوند.

به ازای هر ۱۰۰ نفر در کشورهایی مانند اوگاندا، تانزانیا، و مالاوی به ترتیب ۷، ۱ و ۶ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که در برخی کشورهای ثروتمند حدود ۹۰ درصد از جمعیت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر اساس آمارهای موجود حدود ۷۵ درصد از واکسن کرونا در کشورهایی با درآمد بالاتر توزیع شده و در کشورهای فقیر تنها ۰.۶ درصد از جمعیت دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس