کد خبر 1298735
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
ماسک‌های ضدویروس ایرانی در مسیر تجاری‌سازی

با توسعه فناوری نانو در بخش بهداشت و سلامت می توان محصولاتی تولید کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر ارتقای سلامت انسان و بهداشت جامعه تاثیر می گذارند.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به کاربردهای فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت می توان گفت این فناوری کلیدی برای نوآوری در ابزارهای این حوزه و حتی روش های تشخیصی سریع تر و آسان تر بیماری ها در آزمایشات گوناگون است که برای تشخیص پارامترها و ساخت حسگرهای مورد استفاده قرار می گیرند. این فناوری همچنین می تواند تولید محصولات بافتی مهندسی شده و مصنوعی را گسترش دهد که کاربرد فراوانی در پزشکی دارند.

بیشتر بخوانید

کدام لوازم خانگی ایرانی به اروپا صادر می‌شود؟

به بار نشستن تلاش ۱۸ ماهه

در همین زمینه، شرکت سپنتا مهر ماندگار با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید ماسک هایی با قابلیت حذف و از بین بردن ویروس، باکتری و قارچ شد.

هم اکنون و پس از طی شدن مراحل اثبات عملکرد در آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت، فرآیند تجاری سازی این محصول آغاز شد.این فرآیند پس از تلاش مداوم یک سال و نیمه و با همکاری مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی، به راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی منجر شد.

قرارداد با یک شرکت بین المللی

این محصول ایران ساخت توانست علاوه بر جلب توجه یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده لوازم ایمنی و کار، منجر به عقد قرارداد همکاری با برند مشترک بوفالو - زینکوتک شود.این محصول همچنین توسط شرکت آژینه ابزار پارس، در نمایشگاه دوسالانه  A+A آلمان که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ های ایمنی در جهان محسوب می شود، به نمایش گذاشته شد.

فرآیند تولید این ماسک که پس از اخذ مجوزهای تولید، در بازار ارائه خواهد شد با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    6 0
    اره همونجوری که قطب تولید واکسن کرونا شدید
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    همه تولیدات و پیشرفتها و خودکفایی ها با وعده اینده است. محمود 8سال و فریدن 8 سال وعده داد و بی نتیجه بود. الان هم 8 سال دیگر. حتی یک مورد هم اجرا نشده. خیلی ناراحت کننده است که مواد اولیه دارو و فیلتر و ...همه از هند و چین و با واسطه از کشورهای اطراف وارد میشود.
    • رامین IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      ائبی جون وعده نمیده بلکه عملی میکنه ندیدی یه میلیون مسکن قراره بده؟ تا الان که 5 ماه گذشته تقریبا 400 هزار تاش رو عرضه کردن و حتی اونروز بعد از همکلامی با کارگر ساده با 3 میلیون حقوق بدون انکه بگه کمه یا زیاده(مطمئنا زیر لب گفت زیاده باید کمش کنیم) فرمودند خدا برکت دهد من فقط موندم با 3 میلیون حتی برکت هم نصیب بشه نهایت نهایت نون خالی (بدون پنیر) گیر اون بدبخت میاد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    الان برکت را صادر میکنید یا به خودمان فقط می فروشید به قیمت واکسن استاندارد و فایزر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس