کد خبر 1298350
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کاهش تعداد شهرستان های قرمز کرونایی/وضعیت مناطق زرد و آبی

بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است، شهرستان‌های قرمز کرونایی کاهش یافت.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است و از ۲۲ آبان ماه اعمال می‌شود، شهرستان‌های قرمز کرونایی از ۳۳ شهر به ۲۲ شهر کاهش یافته و شهرهای اصفهان، شیراز، همدان و بجنورد در وضعیت زرد و بوشهر و زاهدان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز هستند شامل جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت، شوط (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس، قائنات (خراسان جنوبی)، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر (خراسان رضوی)، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، جهرم، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، خاتم، مهریز (یزد)، هستند.

در عین حال وضعیت قرمز از بعضی مناطق به شهرهای همجوار در حال گسترش است. بر این اساس اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز کنونی برای کاهش آمار ابتلاء و فوت، درگیر شدن شهرهای همجوار و پیشگیری از شروع پیک ششم کرونا بسیار ضروری است.

البته بعضی شهرها که به تازگی قرمز شده‌بودند از وضعیت قرمز خارج شدند.

باید توجه کرد که واکسیناسیون گسترده در پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان و ادامه وضعیت قرمز این شهرها بسیار مؤثر بوده است.

بر اساس رنگ‌بندی کرونایی در کشور، اکنون ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کاهش تعداد شهرستان های قرمز کرونایی +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    8 9
    سیستان زیر ۵۰ درصد واکسن زدن آبی ست خراسان بالای ۵۰ درصد واکسن زدن قرمز است
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      14 1
      شاید به خاطر تراکم جمعیتی است
    • کارشناس وزارت بهداشت IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 6
      مشکل از واکسن هست
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    4 1
    چند ماه دیگه آمار افزایش پیدا می کنه واکسن ها کم اثر میشن مثل روسیه و آمریکا و ..‌‌.
  • کتابی از تهران IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    2 0
    سلام خب این کلاس درسی برای ما ایرانیان است، پس لازم است چنین دادگاهی هم در ایران به خاطر کشتار هشت تا ده میلیون نفر در قریب هشتاد سال پیش، که مسبب آن انگلستان بوده است.... را در ایران شاهد برگزاریش شویم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 0
    خدابخیرکنه..اگر به رعایت کردن باشه که اکثرأ بیخیال شدند! تغذیه مناسب و تمیزی دستها _ ماسک زدن و رعایت فاصله خیلی میتونه کمک کننده باشه.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 4
    علی رغم تلاش انجام شده جهت واکسیناسیون به توجه به اخبار میدانی ازدوست وآشنا ،فوتی ها بالاست.من فکرمیکنم دوز واکسن را کمتر زدند مثلا به جای یک نفربه دو نفر زدند یا اینکه واکسن های چینی بی کیفیت وکم اثر است.خلاصه لاپوشانی یا عادی انگاری ضررهای جبران ناپذیری میزند مثل بازگشایی مدارس یا دانشگاهها درشهرهای بزرگ
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      11 1
      بذر بی اعتمادی نکارید دولت واقعا تلاشش را کرده حالا نوبت مردم است که همه واکسن بزنند و دستورات بهداشتی را هم رعایت کنند. این تعدادی که واکسن نزدند جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 1
    داروهای بومی را به جد در دسترس مردم قرار دهید تعداد زیاد چنین داروهایی به افراد مختلف این امکان را می دهد تا داروی متناسب با خودش استفاده کند البته مسئولان مانع شونده کنونی و گذشته بهداشت مطمع انتظار نیستند ... کارهای خودجوش مردمی می تواند کمک خوبی بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس