کد خبر 1297486
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

کرونا و محدودیت تردد بین شهری همچنان ادامه دارد. کرونا به نحوی می‌تازد و مبتلا می‌کند و قربانی می‌گیرد که، انگار آمده که بماند! یک روز برای گمراه شده افکار عمومی خودش را کمرنگ می‌کند و تا زندگی‌ها می‌خواهد به سمت و سوی طبیعی خودش برگردد، دوباره کرونا مانند آتش زیر خاکستر زبانه می‌کشد و پیش می‌رود. همین موضوع هم باعث شده که ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان با جدیت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع همه‌گیری را اجرا کند.


محدودیت تردد خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

یکی از پروتکل‌هایی که برای غلبه بر گسترش کرونا در ایران اجرا می‌شود،  محدودیت تردد بین شهری است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که ارتباط بین محدودیت‌های تردد بین شهری و شیوع کرونا چیست؟ اگر این محدودیت‌ها روند طبیعی زندگی شما را مختل کرده و به صورت لحظه‌ای پیگیر اخبار لغو محدودیت تردد هستید، با خودرو 45 همراه باشید و آخرین خبرها پیرامون این موضوع را بخوانید.

طرح محدودیت تردد شبانه در زمان کرونا

اگر کار ضروری در بین ساعت‌های 22 شب تا 3 صبح دارید، باید خودتان را برای پرداختن جریمه 200 هزار تومانی محدودیت تردد شبانه آماده کنید. در شهرهای کوچک این طرح به خوبی اجرا شده و توانسته رفت و آمدهای غیر ضروری را در روزهای کرونایی کم کند؛ اما محدودیت تردد خودروها به واسطه طرح شبانه کرونایی و محدودیت تردد در تهران به خاطر آلودگی هوا و طرح ترافیک، دست به دست هم داده تا زندگی برای شهروندان پایتخت سخت‌تر شود.

در پی این موضوع؛ رایزنی‌هایی در دست انجام است که برای واکسن زده‌ها محدودیت‌های تردد برداشته شود. هنوز تایید یا لغو این موضوع در دست بررسی است. برای به دست آوردن آخرین اخبار روز این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم مرتب سایت خودرو 45 را مشاهده کنید. تمام خبرهای روز محدودیت‌های تردد بین شهری و اخبار روز پیرامون این موضوع در وب سایت خودرو 45 ارائه می‌شود.

محدودیت‌های تردد در زمان کرونا در بین شهرهای نارنجی و قرمز

محدودیت تردد خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

محدودیت تردد بین شهری یک قانون ضروری برای تمام شهرهای ایران نیست! شهرهایی که وضعیت واکسیناسیون در آن‌ها به خوبی پیش می‌رود و رنگ آن‌ها روی نقشه به رنگ آبی یا زرد در آمده، مناطق امن هستند. رفت و آمد بین این شهرها بااحتیاط و بدون سخت‌گیری و محدودیت انجام می‌شود.

اما برای شهرهای به رنگ نارنجی و قرمز داستان محدودیت تردد بین شهری پابرجاست! اگر بین شهرهایی که به رنگ نارنجی هستند با پلاک غیربومی تردد داشته باشید، باید مبلغ 500 هزار تومان را به عنوان جریمه لغو محدودیت تردد در کرونا بپردازید. برای شهرهای به رنگ قرمز که به لحاظ کرونا وضعیت وخیم‌تری دارند و تعداد مبتلایان و بستری‌ها در آن‌ها بیشتر است، عدد یک میلیون تومان به عنوان جریمه در نظر گرفته شده است.

در کنار طرح محدودیت تردد خودروها بین شهرهای نارنجی و قرمز، طرح محدودیت تردد در تهران و محدودیت تردد شبانه هم به قوت خودش همچنان باقی است؛ بنابراین کسانی که قصد سفرهای برون‌شهری را دارند، باید وضعیت شهر مبداو مقصد را از مراجع معتبری مانند خودرو 45 دریافت کنند، تا مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین نشوند!

اخذ مجوز تردد بین شهری برای کسانی که رفت و آمد ضروری دارند

اگرچه طرح محدودیت بین شهری توانسته تا حد قابل توجهی سفرهای غیر ضروری را کاهش دهد و از شیوع بیشتر کرونا و قربانی گرفتن آن پیشگیری کند؛ اما برای کسانی که سفرهای ضروری بین شهری دارند با مشکلاتی همراه بوده است.

عده‌ای از ساکنین کشور مجبور هستند برای شغلی که دارند به شهرهای دیگر تردد داشته باشند، افرادی که برای خدمات درمانی باید به شهرهای قرمز و نارنجی مراجعه کنند و افرادی که قصد دارند برای مدت زمان نسبتاً طولانی در شهری دیگر به جز محل سکونت حال حاضرشان اقامت داشته باشند، به واسطه طرح محدودیت تردد ممکن است بارها و بارها جریمه شوند.

ستاد ملی مقابله با کرونا برای این گروه هم‌فکری کرده است.  مجوز تردد بین شهری این امکان را برای گروه‌های خاص فراهم می‌کند که بدون اینکه مشمول پرداخت جریمه شوند، در شهرهای قرمز و نارنجی تردد داشته باشند. برای اخذ مجوز تردد باید به فرمانداری استان محل سکونتتان مراجعه کنید.

پایتخت‌نشین‌ها برای دریافت مجوز رفت و آمد بین شهرها یا دریافت مجوز تردد نیازی به حضوری فیزیکی در فرمانداری ندارند. تمام مراحل اخذ مجوز تردد برای این شهروندان به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه می‌شود.

آخرین اخبار محدودیت تردد بین شهری و شبانه را از سایت‌های معتبری مانند خودرو 45 دریافت کنید و برای سفرهای درون شهری و برون‌شهری خودتان بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. خودرو 45؛ مرجع دقیق‌ترین و کامل‌ترین اخبار دنیای خودرو.

لیست به روز شهرهای قرمز و نارنجی

شهرهای به رنگ قرمز طبق آخرین اخبار عبارتند از:

 شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه، دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان (مرکزی).

شهرهای به رنگ نارنجی طبق آخرین اخبار روز عبارتند از:

گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل، طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس