کد خبر 1298346
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۲
کرونا نمایه

محققان از کشف جهشی مرتبط با مقاومت به رمدسیویر در یک بیمار کرونایی که نگران کننده است خبر می دهند.

به گزارش مشرق، بر اساس کشف جهشی مرتبط با مقاومت به رمدسیویر در یک بیمار کرونایی محققان اعلام کردند که در نمونه‌های جمع‌آوری شده از ویروس کرونا از یک بیمار نقص ایمنی که با داروی رمدسیویر درمان شده بود، مقاومت به این دارو یافت شد.

بیشتر بخوانید:

شایعات رایج درباره واکسن کرونا

جهش‌های مشابهی که باعث ایجاد مقاومت می‌شوند در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده شده بودند، اما تاکنون چنین مواردی در بیماران درمان شده با داروی تزریقی رمدسیویر گزارش نشده بود.

بیمار یادشده یک زن ٧٠ سال به بالای مبتلا به لنفوم غیر هوچکین بوده که در می ٢٠٢٠ مبتلا به کرونا شد. رمدسیویر به کاهش علائم کمک کرد، اما قادر به پاکسازی کامل عفونت نبود. عفونت چندین ماه ادامه یافت و بر حس بویایی او تاثیر گذاشت.

آنالیز ژنتیکی این ویروس نشان داد که در طول درمان با رمدسیویر جهشی پیدا کرده که به نظر می‌رسد باعث کاهش اثربخشی دارو شده است. عفونت این زن با موفقیت با مونوکلونال آنتی‌بادی درمان شد که به بهبود حس بویایی او نیز منجر شد.

محققان اعلام کردند که این موضوع اهمیت نظارت بر مقاومت به رمدسیویر و مزایای بالقوه استفاده از ترکیبی از درمان‌ها را در بیماران دچار نقص ایمنی نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمودسلمانی mahmoudsalmani110 IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 1
    وقتی نه زبون علم را می فهمند نه آسمان یعنی این! ایر دارو واکسن امام‌کاظم بدن را قوی می کند در برابر تمام سویه ها! دربرابر سویه ی دلتا هم‌ نه درمان شده را دیدم یکی یک ساعته خوب شد! من دیدم ایدز را هم درمان کرد کرونا .. کی باشه!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      3 4
      اسم ائمه رو توی خرافات و اظهارات خلاف واقعت نیار اگه اینقدر موثره بفرما اینهمه بیمار ایدز درمانشون کن
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      2 0
      11:04 چرا الکی کاسه ی داغتر از آش میشی ما اسلام و تشیعی رو قبول کردیم که برای تک تک شئون زندگی انسانها برنامه و راهکار داشته نه اسلام تک بعدی و اسلام آمریکایی موردنظر تو رو . ضمنا خیلی از پرستارا و کسایی که از این دارو استفاده کردن سالم موندن و اونو تایید میکنن اما سیستم فاسد پزشکی بهشون اجازه نمیده این حرفا رو علنی بگن
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    اینا که میگن رمدسیور تاثیری دردرمان کرونا ندارد!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 0
    این گونه مقالات را شرکت های داروسازی تهیه می کنند. در این مقاله القا می شود رمدسیویر برای درمان کرونا موثر است . اما در مورد خاصی کرونا نسبت به ان مقاوم شده است. در صورتی که گزارشات زیدی وجود دارد که هیچ داروئی تا کنون موجب از بین رفتن ویروس در بدن نمی شود. همه این گونه گزارشات حقه بازی برای فروش دارو است و فرار از جرم و گناه پزشکانی که این دارو ها مصرف و موجب مرگ و هزینه گزاف برای بیمار شده اند
  • BE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    این قرص کارایی که نداشت مضر هم بود -- سازمان ما فیائی تجویز کرده بود که کار مردم زودتر تموم کنه
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    این که خبر خوبی هست. دوباره تعطیلی همه مراکز و دولتهای بدون پاسخگویی
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    حقه بازا راستشو بگید ویروس رفته باشگاه بدنسازی ؟ یا واکسناتون داره رو مردم اثر میکنه و سکته شون میده که دارید میندازید گردن موج جدید
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    رمدسیویر دارویی است که به طور غیر مستقیم از طرف اسرائیلی های ملعون به دست ما می رسد. این دارو ساخته شدۀ دست کثیف اسرائیلی های ملعون است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس