کد خبر 1298193
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
دستگیری ۷۶۱ سارق کابل برق در گلستان / بازگشت سریع برخی سارقان به چرخه سرقت

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان گفت: امسال ۷۶۱ نفر را تا روز گذشته در خصوص سرقت کابل برق و تجهیزات انتقال برق دستگیر کردیم که به طور میانگین روزی سه سارق تجهیزات روشنایی و انتقال نیروی برق توسط پلیس گلستان دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی خاموشی گسترده در سطح معابر شهرها و جاده‌های استان، مسوولان مربوطه در شهرداری‌ها و راه  شهرسازی و شرکت توزیع نیروی برق در خبرهای مختلف، سرقت‌های بسیار زیاد تجهیزات انتقال برق و روشنایی را عامل اصلی این خاموشی‌ها عنوان کردند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گلستان در واکنش به این اخبار و اظهار نظرها و نقدهای بسیار زیاد عنوان شده در این عرصه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به گستردگی شبکه برق در سطح کشور و استان به طور قطع پیشگیری از وقوع جرم سرقت این تجهیزات سخت سنگین است.

کامران یادگاری گفت: در عرصه پیشگیری از وقوع این جرم تمام دستگاه‌ها و نهادها باید وارد عرصه شوند تا شاهد وقوع چنین جرائمی نباشیم.

وی اضافه کرد: اما نیروی انتظامی در موضوع پیشگیری و مقابله و دستگیری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و از ابتدای سال تا روز گذشته فقط در حوزه دستگیری سارقان تجهیزات روشنایی و انتقال نیروی برق شاهد افزایش ۵۶ درصدی بوده‌ایم.

 رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: امسال ۷۶۱ نفر را تا روز گذشته در این خصوص دستگیر کردیم که به طور میانگین روزی سه سارق تجهیزات روشنایی و انتقال نیروی برق توسط پلیس گلستان دستگیر شدند.

یادگاری گفت: متاسفانه برخی از نفراتی که دستگیر می‌شوند بعد از مدتی دوباره به چرخه سرقت باز می‌گردند و در حوزه کشف جرم نیز امسال از ابتدای سال گذشته تا روز گذشته ۱۸ درصد شاهد افزایش کشف بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: اما اگر می‌خواهیم به وضعیت مطلوب برسیم باید در پیشگیری وضعی و اجتماعی بسیار بهتر عمل کنیم و در حال حاضر تمام اقدامات منعطف به پیشگیری انتظامی و قضایی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری متذکر شد: متاسفانه میانگین سنی سرقت در استان به ۱۸ تا ۲۵ سال نیز رسیده که بالای ۹۰ درصد این افراد بیکار هستند و تعداد بالایی از این افراد اعتیاد به مواد مخدر دارند.

وی افزود: همکاری و هم‌افزایی در این حوزه وجود دارد اما به دلیل گستردگی کار و فاصله داشتن با وضعیت مطلوب باید اقدامات بیشتری در این بخش انجام شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: نکته بسیار مهم در موضوع سرقت کابل‌های برق این است که در برخی از نقاط، کابل‌های مرتبط با حوزه روشنایی به خصوص در جاده‌ها با کمترین حفاظت و به صورت انتقال زمینی انجام شده که این تجهیزات به راحتی سرقت شده و باعث تاریکی معابر می‌شود.

یادگاری گفت: برخی از ترانس‌های اصلی برق به خصوص در ورودی شهرک‌ها فاقد هرگونه تجهیزات حفاظتی و قفل هستند که این امر علاوه بر احتمال سرقت، خطرات جانی را نیز برای افراد به همراه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 1
    قطع دست قابل اجرا نیست؟
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    چه قدر کابل دزد!میخوان چی کارشان کنن؟بهشان کار بدن توی کارخانه سیم وکابلی ،جایی
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      مس گرونه برادر و بعضی هم میخاره یک جاشون بخدا از گرسنگی هم نیست بعضی دزدی را از بعضی مدیران یاد گرفتند.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    دزدی ها زیاد شده باید زندان های جدید ساخته شوند
  • ا....د IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 2
    علت سرقت تحریم و بیکاری وگرانی است و انها هیچ تقصیری ندارند بلکه مقصر کسانی هستند که این شرایط اسفناک را بوجود اورده اند وانهم تصمیم گیرندگان اصلی نظام هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس