کد خبر 1281254
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
بادیگارد نمایه

رئیس پیشین پلیس تهران بزرگ گفت: اینکه ما بخواهیم در کشورمان باب این موضوع را باز بکنیم که هرکسی که از تمکن مالی برخوردار است عده‌ای را به عنوان محافظ شخصی با خود همراه کند به نظر من زیبنده نیست.

به گزارش مشرق، مرتضی طلایی رئیس پیشین پلیس تهران بزرگ درخصوص حضور بادیگاردها در کنار چهره‌های سرشناس، گفت: این عمل قابل قبولی نیست. البته اول باید در نظر گرفته شود دلیل اینکه این افراد از بادیگارد شخصی استفاده می‌کنند چیست. درواقع دلیل این رفتار باید روشن بشود.

در زمانی که بنده در پلیس تهران مسوولیت داشتم به عده‌ای از کسانی که در حوزه شغلی جواهرآلات و فروش طلاجات مشغول به کار بودند و به وسیله کیف طلا و جواهرات را جا به جا می‌کردند به خاطر شرایطی که داشتند و همواره با خودشان مقدار قابل توجهی طلا و جواهر حمل می‌کردند ما به آن‌ها اجازه دادیم برای محافظت از خودشان از افشانه استفاده کنند؛ بنابراین اگر افرادی به جهت شرایط شخصی خودشان در معرض تهدیدی باشند اولا باید به مقامات و مراجع ذیصلاح انتظامی و امنیتی گزارش بکنند.

بیشتر بخوانید:

تحقق شگفت ‌انگیز پیش‌بینی یک سلبریتی! +عکس

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه از طریق همان مراجع برای این افراد حفاظت تعریف بشود و اجازه استفاده از انواع و اقسام امکانات حفاظت شخصی مثل افشانه و موارد مشابه یا حتی اجازه حمل سلاح به آن‌ها داده بشود. اما اینکه ما بخواهیم در کشورمان باب این موضوع را باز بکنیم که هرکسی که از تمکن مالی برخوردار است عده‌ای را به عنوان محافظ شخصی یا بادیگارد با خود همراه کند به نظر من زیبنده جامعه ما و امنیت جامعه‌ی ما نیست. یعنی درواقع این پدیده نشانه امنیت در جامعه ما نیست بلکه نشانه ناامنی است.

بنده معتقدم نیروهای انتظامی باید در برابر چنین موضوعی وضع را روشن بکنند. اگر نیاز به مجوز قانونی یا اصلاح قانون دارند این موارد را پیگیری بکنند. ولی اینکه اجازه بدهیم هرکسی که وضع مالی مطلوبی داشته باشد چند فرد گردن کلفت را با خود همراه کند به نظر من این کار زیبنده‌ای نیست و قابل قبول هم نیست.

بیشتر بخوانید:

اینجا نیروی انتظامی مظلومه! +فیلم

طلایی درخصوص اینکه آیا در دوران مسوولیتش در پلیس تهران با پدیده سرقت تجهیزات شهری مواجه بوده یا خیر اظهار داشت: سرقت پدیده‌ای است که همواره وجود داشته است. این طور نیست که تصور شود امروز چنین مسائلی هست، اما در گذشته از این اتفاقات نمی‌افتاده است. اما میزان این نوع اتفاقات متفاوت بوده است. یعنی گاهی روند فزاینده‌ای به خود می‌گرفته و بعضی زمان‌ها هم کاهش پیدا می‌کرده است. به خصوص در بعضی از فصول سال این روند افزایش یا کاهش سرقت‌ها اتفاق می‌افتاده است.

یا ممکن بود در بعضی از مناطق این نوع جرائم بیشتر و در بعضی مناطق دیگر کمتر بوده باشد. در کل، اما این نوع اتفاقات تابعی از مولفه‌های متفاوت بوده است. برای مثال در جاهایی که روشنایی کمتر بوده زمینه بیشتری هم برای ارتکاب به سرقت وجود داشته است.

رئیس پیشین پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اما در گذشته ما شاهد وجود مواردی مانند اینکه تجهیزات مربوط به دستگاه‌های بی آر تی سرقت بشود نبودیم. در آن زمان تنها موضوع مبتلابه برای ما در این رابطه در نقاط حاشیه‌ای شهر سرقت کابل‌های برق بود. برای همین نمی‌توانم به صورت مطلق پاسخ منفی یا مثبتی به این پرسش بدهم. چون کابل‌های برق هم جزو تجهیزات شهری محسوب می‌شود. پس ما با چنین سرقت‌هایی آن زمان هم روبرو بوده ایم. البته وقتی ما پیگیری کردیم متوجه شدیم سارقان پیمانکارهای شرکت برق هستند و خود آن‌ها این قابلیت را دارند که چگونه برق را قطع کرده و کابل‌ها را به سرقت ببرند. ولی در هر صورت اگر چنین چیزی وجود داشته باشد نمی‌توانیم منکر آن بشویم.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وجود حاشیه نشین‌های گسترده‌ای که در اطراف تهران شاهد وجود آن‌ها هستیم این شهر یک شرایط خاص و ویژه‌ای به خود گرفته است. برای همین به طور طبیعی درصد جرائم خرد در اینجا بالا رفته است. ولی تصور می‌کنم راهکار حل این مشکل را باید در تعامل، هماهنگی و همکاری بین بخشی دنبال کرد.

در دوره مسوولیت من برای مترو ما پلیس مترو را فعال کردیم یا مثلا پلیس کوهستان و نیز پلیس بوستان‌ها را فعال کردیم. آن زمان شرایط اینطور اقتضا می‌کرد و ما دیدیم مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها احساس امنیت نمی‌کنند. برای همین با همکاری شهرداری، پلیس بوستان‌ها را راه اندازی کردیم.

طلایی اذعان داشت: ما نباید انتظار داشته باشیم نیروی پلیس به تنهایی امنیت را تامین کند. درواقع امنیت یک وجه همگانی دارد و همه در نگهداشت و تولید امنیت مسوولیت دارند. اگر همه با هم درتامین امنیت دست به دست هم بدهند در این صورت پلیس هم می‌تواند توجه ویژه تری به این مقوله داشته باشد. اما مشکلی که ما الان داریم این است که در تولید، توسعه و همکاری در نگهداشت امنیت متاسفانه آنگونه که باید و شاید شاهد تعامل و هماهنگی و همکاری نیستیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بختیاری IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    مثل...تقلید کار هستند این تازه به دوران رسیده های پروفسور قشنگ کلام مهتابی نیم سوز فکر ، با نون خ تا 1400
  • ho3ein021 IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 0
    آدم های عقده ای و دنبال حاشیه از اینجور کارها میکنند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 0
    کجائی شهید رجایی که اگه قانون اجازه میداد چند تا محافظ را هم با خود نمیبرد .ایشون رییس جمهور بود شما که نو کیسه هایی بیش نیستید خودتون گم کردید ظرفیت خدا بدهد.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 5
    بابا حالا آدمهای بیمصرف و آشغال هم یک پولی درمیارند و امنیت یک مشت سوسول هم تأمین میشه. اون راضی اونیکی هم راضی شما چرا ناراضی؟ چرا حسودی میکنی آقای پلیس؟ نترس بابا رقیب شما نمیشن
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 2
    گسترش ناهنجاریهای اخلاقی درسطح شهر حتی درایستگاههای مترو ومشاهده بی تفاوتی پلیس مستلزم تحول درمدیریت خسته نیروی انتظامی وااستفاده ازنیروهای باانگیزه وجوان وانقلابی درمجموعه مدیریتی نیروی انتظامی است امیدواریم وزیر کشور به این مسئله توجه کند
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 0
      بس کن آقا بس کن
    • مجید IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      سلام خدمت هموطن گرامی بحمدالله در کشور هم پلیس به فکر تامین امنیت هست و هم ایشان نیروی انقلابی هستند و ولایت مدار جوری نوشته اید که انگار نیروی انتظامی هیچ کاری برای مردم و جامعه انجام نمی دهد متاسفانه اکثرمردم ما فقط از پلیس توقع بیش از حد دارند آیا کسی تا حالا رفته تحقیق کنه که ببیند طبق استاندارد جهانی به ازای هر چند نفر باید یک پلیس باشد واون رو مقایسه کند با ایران آیا کسی به این موضوع توجه دارد که همین وزیر کشور و دولت و قوه قضاییه چقدر پلیس رو تحت فشار گذاشته و بهشون دستور اکید می دهند که به طور مثال با بی حجابی و تجاوز کاری نداشته باشید آیا رفته ایدعملکرد یه مامور رو رصد کنید که مواد فروش می گیرد قاضی آزاد می کند کیف قاپ و دزد می گیرد هنوز به دادگاه نرفته آزاد می شود تازه قاضی رو به متهم می کند و می گوید در حین دستگیری توسط مامور اگر درگیری پیش آمده می توانی از مامور شکایت کنی و با یک پوز خند زودتر از مامور از دادگاه خارج میشود و صدها مسئله دیگر برادر گرامی من شما برو تحقیق کن در مورد مسائل فوق در خواهی یافت دیگر انگیزه نمی ماند و بی توجه به مواد فروش و کیف قاب مترو و هر جای دیگر می شوی و بعضی از مسائل و خلاف های که در جامعه می بینی و می خواهی وظیفه ات رو انجام بدی سد بزرگی به نام دستگاه قضا پیش رو داری البته قضات خوب و قاطع هم وجود دارد که اینقدر کم هستند که ...
  • وطن پرست DE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 0
    تمکن مالی از چه طریقی ایجاد شده؟
  • احمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 0
    پول حرام چه کارایی که نمیکنه
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 0
    بادیگارد یا پفکهای باد شده با هورمون های بدنسازی مسئله این است
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    هرچی بدبختی میکشیم از این سرندپیتی های مفت خور هستش.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 0
    هرچی بدبختی میکشیم از این سرندپیتی های مفت خور هستش.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 0
    سردار گرامی فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه بخصوص میتونن یک بادیگارد برای ماشین هاشون که پارک کردن هم بگذارن . بشرطی که مالیات لاکچری هم بپردازن . نه اینکه معاف از مالیات بشن .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    5 4
    نظرتو بذار در کوزه آبشو بخور. الان بخاطر یه گوشی طرف را با قمه تکه پاره میکنند، ایشان کجاست که جواب گو باشه. هر کسی هم بیش از حد خودش نظریه بده, اصلا زیبنده نیست!
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 1
      اونوقت شما کجا زندگی میکنید که این اتفاقات براتون عادیه؟ وقتی رسانه ها بعضی حوادث رو گنده میکنن، نتیجش میشه همین که عده ای مث این بابا این توهم ایجاد میشه براشون که این وضیت همه جا و همیشه وجود داره.
    • Ali IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      7 2
      آدم بی ادب و بی تربیتی هستی که با یک شخصیت رئیس پلیس محترم بااین گستاخی و پررویی نظرمیدی. لطفا کمی به فکر اصلاح رفتارت باش..
    • ایرانی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      بازیگرها به خاطر عقده این کارها را می کنن .ولی نا امنی هم زیاد شده رئبس پلیس دروغ میگه به نظر من اگه پلیس کارش درست باشه کالای قاچاق تا تهران با کانتینر و روز روشن نمیاد و ملت نظام را محکوم میکنن که تو قاچاق دست داره یعنی بی عرضگی پلیس ابروی نظام را برده به خدا ادم بی دین کار بلد شرف داره به مومن بی عرضه چون بی عرضگی اون را پای دین میگذارن
  • علیرضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 0
    چرا باید همه چیز انحصاری باشه ........خب طرف معروفه پولداره چه اشکالی داره محافظ داشته باشه
  • سس IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 1
    آقای طلایی به شما چه ربطی داره من یه آدم معمولیم پولی ندارم کسی بخواد ازم بدزده ولی وقتی به علی دایی جلو دخترش واسه گردنبند حمله میکنن چرا نباید بادیگارد استفاده کنه یه منفعت چند وجهیه هم امنیت طرف حفظ میشه هم ایجاد شغل شده در ضمن بازم میگم آقای طلایی شما نباید به حقوق شهروندی تجاوز کنی
  • آقا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    در زمانهای خیلی قدیم به این قبیل آدما بادیگاردنمیگفتند. به اینا میگفتن نوچه
  • ایران جوان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بادیگارد کیلو چند، خدا کنه باد بد نجنبه
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    میخوان مالیات بادیگارد بگیرن
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    پلیس کلا خصوصی شده پول بده خدمات بگیر
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اون بادیگارد هم جزء نیروی بیکار همین جامعه است، خانه چندمیلیاردی و خودروی میلیاردی ، ویلا شمال و استفاده از لباس های آنچنانی و غیره .... ول کردید ، دست رو آخری گذاشتید که اتفاقآ این آخری جمع شدن سفره خیلی هاست.
  • قیصر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    خیلی امنیت داریم نان نداریم بخوریم شما حرف از امنیت میزنی کار نداریم زیر خط فقریم بروید دنبال بازیتون از خدا بی خبرها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس