سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در سخنانی به مناسبت روز شهید اظهار داشت: به برکت شهدا شاهد یک روحیه معنوی نزد مقاومت و عموم مردم هستیم.

به گزارش مشرق؛ به نقل از المنار،سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان انجام شد. وی در این سخنرانی، به بررسی آخرین تحولات منطقه و لبنان پرداخت.

این سخنرانی در همایش روز شهید ایراد می‌شود. حزب الله این همایش را در سالن شهید سید محمد باقر صدر در مدرسه امام مهدی (عج) در منطقه ضاحیه بیروت برگزار کرده است.

وی در ابتدا ضمن اشاره به پیشینه روز شهید در لبنان که آن را بزرگترین ضربه مقاومت به رژیم صهیونیستی، توصیف کرد و گفت: «در فرهنگ ما، شهید جایگاه والایی دارد.... به شهدا احترام می‌گذاریم که مبتنی بر ایمان ما است... زیرا خداوند سبحان الله تعالی، شهداء را بزرگ شمرده است».

نصرالله با اشاره به اینکه شهید در اسلام از جایگاه ولایی برخوردار است، تصریح کرد: «حزب الله روز شهید را انتخاب کرد تا روزی برای همه شهدا باشد... امروز، سالروز همه شهداست... به همین دلیل هر خانواده شهید در حزب الله این روز را روز شهید خود می‌داند».

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه امروز مصادف با شهادت «احمد قصیر» شهید لبنانی است که به یک مقر نظامی صهیونیستی حمله کرد که در پی آن، ۱۰۰ افسر و سرباز صهیونیست به هلاکت رسیدند، خاطر نشان کرد: «ما شهدا را یک ثروت روحی، معنوی و عاطفی برای خود می‌دانیم... ما به شهدا عشق می‌ورزیم... امیدواریم عملیاتی بزرگ‌تر از آنچه شهید قصیر انجام داد، در آینده صورت گیرد».

کشورهای عربی به پیروزی سوریه اعتراف کردند

وی با اشاره به اینکه شهدا در شکست طرح تروریستی آمریکا در منطقه نقش داشتند و حزب الله در این جنگ پیروز شد، گفت: «طی روزها و هفته‌های گذشته خبرهایی درباره تماسهای رؤسا و پادشاهان عرب با بشار اسد منتشر شد... وزیر خارجه امارات هم به سوریه رفت... این به منزله پذیرش پیروزی سوریه توسط کشورهای عربی است.. اعتراف عربی به شکست پروژه‌ای است که کشورهای عربی صدها میلیارد دلار هزینه کردند».

نصرالله با اشاره به اینکه به این سفر، به منزله اعلام شکست کشورهای عربی است، خاطر نشان کرد: «از دستاوردهای این شهدا و خونهای پاک، جلوگیری از جنگ داخلی لبنان است... به برکت این خونها، از این جنگ جلوگیری کردیم...و دستاورد خون آنان، جلوگیری از هژمونی کامل آمریکا بر لبنان بود».

وی با بیان اینکه در سخنرانی امروز به دو مسئله مقابله با دشمن اسرائیلی و اختلاف عربستان سعودی با لبنان خواهد پرداخت، گفت: «عنوان امروز اسرائیل، نگرانی است... رزمایشهای مکرر اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی نیز نشانگر نگرانی اسرائیل از لبنان است.. این رزمایشها نشان می‌دهد که اسرائیل از یورش لبنان به مستعمره‌ها در الجلیل واهمه دارد».

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه در دوره «بهار عربی» اسرائیل از دوره محیط امن برای خود سخن می‌گفت اما امروز نگران است، خاطر نشان کرد: «اسرائیل از یک خمپاره لبنان نمی‌ترسد بلکه می‌ترسد که در جنگ آتی بخشی از شمال فلسطین، اشغال شود ... امروز در حال برگزاری رزمایش‌های شهری هستند آنها انتظار این را دارند که مقاومت در جنگ آتی وارد الجلیل می‌شود».

اسرائیل با عادی‌سازی در پی نفس کشیدن است

نصرالله با بیان اینکه در رژیم صهیونیستی، به قدرت و سخن و عقول راهبردی حزب‌الله و مقاومت اعتماد کامل دارند و بر همین اساس رفتار می‌کنند، تصریح کرد:  اسرائیل از طریق عادی‌سازی چند کشور عربی تلاش می‌کند نفس بکشد... هیچ کشوری که با اسرائیل عادی‌سازی کند، نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تأمین کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ابوالفضل DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 6
    بالاخره دوستش داشتن که باهاش رابطه بر قرار کردن
    • مهدی مختاری 291 IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      7 2
      به امید خداوند یکتا چند روز دیگه نفس همه شون رو قطع می کنیم.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 0
      خدا حفظت کنه آقا سید درود خدا بر رزمندگان محور مقاومت
  • کارشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 1
    خیلی ها به بهانه مقاومت ملتها را به کشتن میدهند اینها همان منافقین هستند که بین ملتها تفرقه میاندازند. در قران سوره منافقین وجود دارد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    باید گفت که اینها توطئه جدیدی سرهم کرده اند که اسرائیل طراح آن است!، احتمال حذف اسد از طریق ترور بیولوژیک وجود دارد!، در واقع این کشورهای حاشیه خلیج فارس متحد آمریکا و اسرائیل هستند و دارند نقش اسب تروا رو بازی میکنند!؟؟.
  • ابوالفضل IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 1
    گیریم که اسد پیروز بایک کشور ویران شده که سالهای سال زمان میبره تا درست بشه و مردم اواره و افسرده چه میکنطد
  • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    3 0
    زنده باد سوریه ، لعنت خدا و فرشتگان و مومنین بر دشمنان سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس