کد خبر 1298088
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
۱۸۳۵ طرح مورد حمایت صندوق صنایع پیشرفته

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور گفت: از ابتدای فعالیت این صندوق تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۳۵ طرح فناورانه و دانش‌بنیان مورد حمایت صندوق صنایع پیشرفته کشور قرار گرفته است.

به گزارش مهر، رضا نقی‌پور اصل عصر پنجشنبه در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که از خانواده بزرگ صنعت کشور از استان اردبیل مدیری شایسته سکانداری مدیریت ارشد استان را بر عهده گرفت که این امر به توسعه صنعتی و فناوری‌های نوآورانه کمک خواهد کرد.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌ها در کمک به توسعه صنایع پیشرفته در استان اردبیل تصریح کرد: در کنار بازدید از صنایع دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، سعی کردیم در نشستی با نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ظرفیت خوب استان را در توسعه این بخش تبیین کنیم تا پیشرفت‌ها و توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور گفت: از سال ۷۵ این مجموعه در قالب قانون حمایت از صنایع الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرد اما در سال ۹۸ با اصلاح اساسنامه سرفصل‌های جدید برای صندوق در حمایت از حمایت پیشرو و فناورانه ابلاغ شده است.

نقی‌پور اصل افزود: بر اساس سیاست‌های کشوری حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و فناورانه مورد توجه قرار گرفته تا بدون اینکه بار مالی تحمیل دولت شود، این مجموعه‌ها اعم از شرکت‌های استارتاپی، دانش‌بنیان و فناورانه مورد حمایت قرار گرفته و مأموریت خود را به خوبی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه پیشرو در شمالغرب کشور در کنار سایر دانشگاه‌های استان اعم از پیام نور، علوم پزشکی، علمی و کاربردی و… سعی دارند تا از فضای فراهم شده در جهت توسعه فناوری‌های جدید استفاده کرده و به تولید محصول و تجاری‌سازی آن کمک کنند.

نقی‌پور اصل مشکل نقدینگی اغلب این شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان را یادآور شد و اضافه کرد: از طریق این صندوق تسهیلات مناسب در اختیار این مجموعه‌های توانمند قرار می‌گیرد تا شرایط مساعدی را در پیشرفت و توسعه این واحدها شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با سفر به ۳۱ استان کشور و ۱۵۱ شهرستان به این نتیجه رسیدیم که برخی از مناطق کشور نظیر اردبیل از ظرفیت‌های خوبی در توسعه صنایع فناورانه برخوردار است که قطعاً حمایت‌های همه‌جانبه از این بخش بدون بهانه‌جویی‌های احتمالی می‌تواند به تقویت نظام اقتصادی و فناورانه کمک کند.

نقی‌پور اصل ادامه داد: مسئولیت اجتماعی این شرکت ایجاب می‌کند تا دانش و ایده‌ای را که به روز است از طریق شرکت‌ها و صنایع فعال، دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی، تسهیل‌گران علم و فناوری و حمایت از صنایع نوپا که بر لبه دانش قدم گذاشتند، مورد حمایت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال ۹۹ به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی با همت مضاعف سعی کردیم تا در کنار ثبت رکوردهای استثنایی در حمایت از این مجموعه‌ها گام‌های مؤثر و بزرگی را در پشتیبانی از صنایع پیشرفته برداشته و به نوعی به تحقق شعار سال کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور به تفاهمنامه امضا شده با استاندار اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در این تفاهمنامه سعی شد تا حمایت از ۱۶ شرکت فعال استان با پرداخت ۸۰ میلیارد تومان انجام شود که این امر می‌تواند به توسعه اقتصادی استان نیز کمک کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس