افشای گنجینه اطلاعاتی-امنیتی مقاومت فلسطین با گذشت سه سال از عملیات «حد السیف»

یک روزنامه لبنانی در سومین سالروز عملیات «حد السیف» مقاومت فلسطین، به افشای گنجینه اطلاعاتی-امنیتی مقاومت که در پی این عملیات به دست آمده، پرداخت.

به گزارش مشرق، سه سال پیش در ۲۰ آبان (۱۳۹۷) گروهی از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از یگان «سایرت متکل» با یک خودروی غیرنظامی و در عملیاتی با اهداف خاص در عمق سه کیلومتری خانیونس نفوذ کردند. رژیم صهیونیستی می‌خواست این کار را بی سر و صدا انجام دهد اما نیروهای «القسام» شاخه نظامی حماس متوجه موضوع شدند و آنها را تعقیب کردند.

زمانی که نیروهای این جنبش دست به تعقیب کماندوهای صهیونیستی زدند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران منطقه کرد تا نظامیان خود را نجات دهد. در این عملیات چند عضو القسام به شهادت رسیدند اما عملیات رژیم صهیونیستی ناکام ماند و در پی این ناکامی اطلاعاتی، چند مقام صهیونیستی برکنار شدند.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت، با گذشت سه سال از این جریان، حماس فاش کرد که یک گنجینه اطلاعاتی و امنیتی در اختیار دارد که توانسته به واسطه آن تلاش‌های چندین ساله برای نفوذ به سیستم ارتباطات سرّی این جنبش را ناکام بگذارد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آمده، این گنج امنیتی شامل اطلاعات ثبت شده درباره تحرکات یگان مذکور و فعالیت‌های آن در نوار غزه است که مقاومت از طریق آن توانست تعدادی از دستگاه‌های جاسوسی و تجهیزات نظامی که به مثابه زیرساخت برای فعالیت‌های آینده نیروهای ویژه صهیونیستی در داخل غزه بودند، کشف و ضبط کنند و بدین وسیله، امکان نفوذ دوباره نیروهای صهیونیستی به نوار غزه سخت شده است.

الاخبار افزود، دستگاه‌های امنیتی مقاومت همچنین توانستند به اسناد و اطلاعاتی دست پیدا کنند که سازوکار مخفی دشمن را افشا می‌کرد. واحد مهندسی یگان القسام موفق شد دستگاه‌های جاسوسی یگان سایرت متکل را هک کند و به صداهای ضبط شده در آن دست پیدا کند. این اطلاعات شامل آموزش‌های یگان مذکور و نیز مسیر ورودش به غزه و نحوه کار آن در غزه از اولین روز تا زمان انجام عملیات بوده است.

بر اساس این گزارش، موضوع خطرناک‌تر برای رژیم صهیونیستی این بود که گردان‌های القسام توانست به اسامی و تصاویر این نیروهای ویژه دست پیدا کند و این منجر به کنار گذاشتن تعدادی از آنها شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این شکست و کشته شدن یک افسر اسرائیلی و زخمی شدن یک نفر دیگر اذعان کرد.

مقاومت فلسطین عملیاتی که در پی این نفوذ نیروهای صهیونیستی به غزه انجام داد را «حد السیف» (لبه شمشیر) نامید. الاخبار در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت، حد السیف اولین آزمایش عملی ارتقای سامانه موشکی مقاومت بود. مقاومت برای اولین بار یک سیستم کنترل از راه دور برای شلیک تعداد زیادی موشک به صورت همزمان به سوی یک منطقه را امتحان کرد و ۴۵ موشک به سمت عسقلان شلیک شد. مقاومت از آن تاکتیک موفق در عملیات ماه می گذشته «سیف القدس» استفاده کرد که چالشی بزرگ و واقعی برای گنبد آهنین بود و این سامانه در برابر موجی از موشک‌ها ناتوان ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس