لابی‌گری جدید عربستان در آمریکا برای بهبود چهره

یک سازمان حقوق بشری فاش کرد که عربستان برای بهبود چهره خود در سطح بین‌المللی به یک شرکت لابی‌گری آمریکا میلیون‌ها دلار پول پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان دموکراسی برای جهان عرب اکنون اعلام کرد که یک شرکت روابط عمومی آمریکایی در ازای بهبود چهره عربستان میلیون‌ها دلار از این کشور پول دریافت می کند.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: «مایکل پتروزیلو» مدیر عامل «قرویز» شرکت روابط عمومی بین‌المللی آمریکایی اعلام کرد که آمریکا همچنان یک شریک دیرینه عربستان سعودی است.

پتروزیلو این شرکت مستقر در دی سی را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد و از زمان حملات ۱۱ سپتامبر به ایالات متحده مبالغی را از دولت سعودی دریافت کرده است.

پتروزیلو از طریق نقش خود در این شرکت، با اطمینان از ادامه حمایت نظامی آمریکا از آن و با کمک به عربستان سعودی از پاسخگویی و بررسی دقیق نقش عربستان در بحران انسانی یمن و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به جنایت‌های دولت عربستان سعودی کمک کرد.

برخی شرکای این شرکت بین‌المللی آمریکایی از شرکت برای نمایندگی از دولت عربستان حمایت نکردند.

قرویز از سال ۲۰۰۱ با ۱۲۴,۰۹۶,۴۸۹.۶۲ دلار، بیشترین پول را در میان هر گروه لابی‌گر یا شرکت روابط عمومی که برای دولت عربستان سعودی کار می‌کند، دریافت کرده است.

پتروزیلو از ابتدا این رابطه را رهبری و عملاً به عنوان نماینده و سخنگوی دولت سعودی عمل کرده است.

پترو زیلو و اورویس به نمایندگی از دولت عربستان سعودی پس از مداخله نظامی فاجعه بار در یمن در سال ۲۰۱۵ لابی‌گری و حقایق مربوط به رفتار غیرقانونی عربستان سعودی در این جنگ را تحریف کردند.

در حالی که بسیاری از لابی‌ها و شرکت‌های روابط عمومی پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی قراردادهای خود را با عربستان لغو کردند، پتروزیلو موضع خود را تغییر نداد و اعلام کرد که «منتظر فاش شدن حقایق خواهد بود».

این شرکت بین‌المللی آمریکایی حتی و پس از اینکه اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسید که ماموران سعودی ترور خاشقجی را به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انجام داده اند، همچنان حامی دولت سعودی باقی ماند.

این شرکت همچنین تاکنون پلتفرمی را در وب‌سایت خود برای «آموزش» ایالات متحده در مورد عربستان سعودی و در عین حال تحریف و حذف اطلاعات انتقادی در مورد سوابق وحشتناک حقوق بشر دولت در داخل و خارج از آن، حفظ کرده است.

سازمان دموکراسی برای جهان عرب اکنون از پتروزیلو و قرویز خواست قرارداد خود را با دولت عربستان لغو و از نمایندگی هر دولت خارجی که قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند، خودداری کنند.

این سازمان همچنین از کنگره آمریکا خواسته تا نمایندگی لابی‌گرها و عوامل دولت خارجی که در نقض جدی حقوق بشر در عربستان دخیل هستند را متوقف کند.

به رغم قتل خاشقجی ریاض موفق شده تا حدود زیادی مکانیزم نفوذ خود را در واشنگتن و سایر مناطق آمریکا احیا کند و حداقل ۱۶ شرکت لابی گری را به کار گرفته تا به تقویت روابط تجاری ایالات متحده و عربستان کمک کنند و تصویر سابق ریاض در مواردی مانند نقش این کشور در جنگ ویرانگر یمن و رفتار با زنان را از بین ببرند.

استخدام یک شرکت لابی و روابط عمومی برای ریاض پس از کمپین‌های رسانه‌ای هرگز آسان و کم هزینه نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس