وزیر خارجه الجزایر

وزیر خارجه الجزایر امروز، ‌ چهارشنبه تاکید کرد، زمان آن رسیده که سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر تصریح کرد: کرسی سوریه باید بدون مداخله در سیاست‌هایش و اینکه چه کسی در این کشور حکومت می‌کند، به آن بازگردد.

دیپلمات الجزایر تاکید کرد، کشورش اساسا با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب موافق نبود، زیرا این مساله هیچ کمکی به ایجاد راه‌حل نمی‌کند.  

لعمامره ادامه داد: در حال حاضر به آینده نگاه خواهیم داشت.

او توضیح داد: برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین برادران عرب در اجلاس سران عرب و رعایت عدالت در خصوص این مساله تلاش خواهیم کرد.

لعمامره از سفر وزیر خارجه امارات به دمشق استقبال کرد و گفت:‌ امیدواریم این سفر در برداشتن موانع بین سوریه و کشورهای عربی برای رسیدن به آن وحدت مثمر ثمر باشد.

روز دوشنبه عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر گفت، الجزایر در ماه مارس میزبان نشست سران عرب خواهد بود.

او خاطرنشان کرد، باید تلاش‌ها برای تقویت تلاش عربی مشترک از طریق زمینه‌سازی لازم جهت موفقیت نشست ادامه یابد.

از طرف دیگر، وزیر خارجه الجزایر درباره مراکش گفت، هدف گیری الجزایری‌ها توسط مراکش فرار رو به جلو با هدف ایجاد تنش در کشورش و مانع تراشی در ماموریت فرستاده جدید سازمان ملل به منطقه است.

این وزیر الجزایری تاکید کرد: هدف گیری سه الجزایری‌ عمدی بود.

دیپلمات الجزایر تصریح کرد: الجزایر مسؤولیت حمایت از شهروندانش را برعهده می‌گیرد زیرا آنها در مناطق تحت نظارت بین‌المللی بودند.

لعمامره ادامه داد: الجزایر با سازمان‌های بین‌المللی به خصوص درباره مسائل اخیر مکاتبه کرده و آنها در خدمت کسانی هستند که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس