کد خبر 1297554
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
شناخت شخصیت افراد بر اساس نوع تغذیه!

در این مطلب جذاب به شخصیت افراد مختلف بر اساس عادات تغذیه آن‌ها پی ببرید.

به گزارش مشرق، تست‌های شخصیت با اینکه سوالات آسانی دارند، اما همواره افراد را در یافتن حقیقت وجودشان کمک می‌کنند. این تست‌ها نه تنها زمان زیادی از شما نمی‌گیرند بلکه هزینه‌ای هم بر شما تحمیل نمی‌کنند. یعنی همین طور که نشسته‌اید، می‌توانید به رازهای نهفته در عمق وجودتان پی برده و از علایق خود آگاه شوید.

بیشتر بخوانید

آیا به میزان کافی در طول روز فیبر مصرف می‌کنید؟

در این بخش جذاب و تحقیق شده به شخصیت افراد بر اساس نوع تغذیه آن‌ها پی ببرید:

۱ – افراد ماجراجو بیشتر به غذاهای تند علاقه دارند

طی تحقیقاتی که در دهه‌ هفتاد میلادی صورت گرفت، مشخص شد دلیل این که برخی افراد به غذاهای تند علاقه دارند با علاقه آنها به انجام کارهای خطرناک گره خورده و همان حس ماجراجویی است و به همین دلیل این افراد بهتر می‌توانند غذاهای تند را تحمل کنند.

این آزمایش به این صورت انجام شد که شرکت‌کنندگان آب حاوی کپسایسین (عامل تندی فلفل) را می‌نوشیدند و به سوالاتی در مورد احساسشان و این که آیا آن را دوست داشتند یا نه پاسخ می‌دادند. البته عوامل دیگری هم مانند عوامل تربیتی و محیط زندگی در علاقه‌ افراد به غذاهای تند نقش مهمی را ایفا می‌کند.

۲ – افرادی که به خوشحال کردن دیگران تمایل دارند، بیشتر غذا می‌خورند

این حقیقت که افراد اجتماعی بیشتر از دیگران غذا می‌خورند، بر کسی پوشیده نیست و همه‌ ما به تجربه می‌دانیم که افراد اجتماعی که چندین وعده‌ غذایی را بیرون از خانه و با دوستانشان صرف می‌کنند، بیش از دیگران غذا می‌خورند. بررسی چند گروه از خانم‌ها نشان داد افرادی که معمولاً تابع جمع هستند، از عادات غذایی همراهانشان پیروی کرده و اگر شخص خوش‌ اشتهایی در گروه باشد، دیگران نیز به پیروی از او بیشتر غذا خواهند خورد.

۳ – افراد احساساتی معمولاً در خفا پرخوری می‌کنند

بعضی افراد از غذا خوردن به عنوان شیوه‌ای برای رویارویی با مسائل و مشکلات احساسی استفاده کرده و تلاش می‌کنند از این طریق، دشواری رویارویی با مشکلات و مسائل را تخفیف دهند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط یک موسسه‌ لاغری و کاهش وزن که برای مشخص کردن عادات غذایی زنان انجام شد، مشخص گردید درصد بالایی از این زنان دائماً به صورت پنهانی در حال خوردن خوراکی و میان‌ وعده هستند. حدود ۴۰ درصد از این افراد از اثر مخرب خوردن خوراکی‌های پنهان آگاه بودند و آن را یکی از اصلی‌ترین دلایل اضافه وزن خود می‌دانستند، اما اعتراف می‌کردند که توانایی مقاوت در برابر آن را ندارند.

۴ – افراد آرام و سر به زیر ، بیشتر میوه و سبزیجات می‌خورند

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۵ ، دو پرسشنامه به گروهی از افراد داده شد که یکی آزمون تعیین نوع شخصیت و دیگری حاوی سئوالاتی در مورد عادات غذایی افراد بود. نتیجه‌ این آزمایش نشان داد افراد آرام و سر به زیر ، بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند و به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند. در حالی که افراد برونگرا در مورد غذا به انتخاب‌های ناسالم و خطرناک‌تری دست می‌زنند. جالب این که با افزایش محبوبیت رژیم‌های غذایی گیاه‌خواری و خام‌خواری و تمایل روزافزون مردم جهان نسبت به رژیم‌های غذایی دارای پایه‌ گیاهی، به نظر می‌رسد درصد زیادی از مردم جهان در این گروه جای بگیرند.

۵ – افراد برونگرا در برابر غذاهای چرب و شیرینی‌جات مقاومت نمی‌کنند

در قسمت‌های قبلی به این نکته اشاره شد که افراد برونگرا به دلیل رفتارهای اجتماعی‌شان، بیش از دیگران در معرض مصرف غذاهای ناسالم هستند، اما تحقیقاتی نشان می‌دهند که این افراد به طور مشخص به مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی‌های شیرین نیز علاقه دارند. خبر خوب این که رژیم و عادات غذایی افراد برونگرا بیش از هر چیز تحت تاثیر محیط و گروه دوستان است که خوشبختانه می‌تواند قابل کنترل باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FI ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    17 2
    این طور مزخرفات را فقط متخصصین بی علم و نادان میتونند سر هم کنند. بطور کلی در یک خانواده 90% نوع تغذیه مربوط به نظر و خواست مادر خانواده میباشد. و در خانواده های کم در آمد هم قیمت غذا نوع سلیقه را تعیین میکند. و در زندگی غربی هم 90% مجردی زندگی میکنند و بدلیلِ نوع فرهنگ و نا آگاهی به امور آشپزی غذاهای فرآوری شده و حاضری میخورند. و مثل طرفدار بودن یه تیم فوتبال بین مردان, بار و نایت کلاپ آخر هفته هم جزء واجبات زندگیشان است, پس با دو یا سه آخر هفته پولشان ته میکشد, و 10-12 روز آخر را با نان و پنیر میگذرانند. پس به دلایل گوناگون کمتر کسی در این دنیا بخواست و سلیقه خود میخورد یا زندگی میکند که بتوان با نوع غذا رفتار شناسی کرد.
    • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 0
      من هم خیلی باهات موافقم
    • ستاره IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      2 1
      دقیقا منم موافقم
  • ابراهیم معتمدی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    خوردن غذا به گروه خونی هم بستگی دارد بعضیها اسیدی معده خوب (0)وبعضیها اسید معده کم (ا) |ست
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    درست نیست.مثلادرموردخوردن غذاهای تند.درایران غذاهای تندمخصوص جنوب ایرانه وغذاهای محلی اونجاچاشنی اصلیش فلفل هست.نه چون مردم این خطه ماجراجوهستن،بلکه بخاطراینکه وقتی حرارت درونی بدن بالامیره تحمل حرارت بیرونی آسانتره وتعادلی بین گرمای درون وبیرون انجام میشه.درشمال ایران به دلیل رطوبت هواسیرچاشنی اصلی هست.باقی مواردهمینطور،هم خیلی سطحی نگری داره
  • حسن همایونی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    واقعا و نسبتا درسته برای کسانی که مقدوره غذای خودرا انتخاب کنند همینطوره که در مقاله آمده است آفرین بر نویسنده مقاله اگر جنوب غذای تند دوست دارند این مختص جنوب نیست و همه جا تیپ های مختلف غذای متفاوت مصرف می کنند درست نیست بدون شناخت سیستم های تغذیه در دنیا نویسنده مقاله را مورد توهین قرارداد
  • زهرا IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    بسیار عالیجدا از کنار نگذاردن سلیقه و بودجه مالی و فرهنگ ها همه این موارددرست می باشد.بنده به شخصه تک کک این موارد رو در خود و دیگران دیده ام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس