رئیس جمهور کشور بد عهد در برجام: فرانسه باید راکتورهای جدید هسته‌ای داشته باشد - کراپ‌شده

رئیس جمهور فرانسه، کشور بد عهد در برجام از لزوم تجهیز پاریس به راکتورهای جدید هسته‌ای سخن گفت.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب به وقت تهران از لزوم تجهیز این کشور به راکتورهای جدیدی هسته‌ای سخن گفت.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به شیوع موج پنجم کرونا در اروپا، با پرداختن به موضوع انرژی هسته‌ای گفت که فرانسه تلاشی را برای ساخت نیروگاه های جدید هسته به منظور مقابله بهتر با چالش‌های رو به رشد انرژی و محیط زیست آغاز خواهد کرد.

او گفت: «برای تضمین استقلال انرژی فرانسه و دستیابی به اهدافمان، ما برای اولین بار در دهه‌ها ساخت راکتورهای هسته‌ای را در کشورمان از سر خواهیم گرفت.»

رئیس جمهوری فرانسه پیشتر  نیز گفته بود که کشورش در زمینه انرژی حساب ویژه‌ای بر فناوری هسته‌ای باز کرده و در آینده به تامین انرژی از این راه اتکای زیادی خواهد داشت. امانوئل ماکرون  با تاکید  بر انرژی هسته‌ای یادآور شده بود که این نوع فناوری در زمینه تامین انرژی باید همچنان به عنوان سنگ بنای استقلال راهبردی کشور مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، کشور بد عهد و سنگ انداز در مسیر مذاکرات شکل گیری برجام  و احیای این توافق بین‌المللی، روز سه شنبه با انتشار یک بیانیه موضع پاریس درباره مذاکرات در وین برای احیای برجام را تکرار کرد. وزارت خارجه فرانسه درباره گفت‌و‎‌گوی تلفنی سه شنبه «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه این کشور با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه داد و بیانیه صادر کرد.

طبق روایت سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، لودریان در این گفت‌وگو اعلام کرد که ضروری است از سرگیری مذاکرات برجامی با ایران بر همان اساسی که تا قبل از ۲۰ ژوئن (۳۰ خردادماه ۱۴۰۰) در جریان بود، ادامه یابد.

بنا بر اعلام پاریس، وزیر خارجه فرانسه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان خواست بر اهمیت همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

درخواست‌ تازه وزیر خارجه فرانسه از ایران درباره مذاکرات به منظور احیای برجام در شرایطی انجام شده که این کشور اروپایی همراه با آلمان و انگلیس، به رغم نقض تعهدات برجامی‌شان طی سال‌های اخیر، بارها درباره ایران مواضع طلبکارانه اتخاذ کرده‌اند. رایزنی لودریان و امیرعبداللهیان در شرایطی انجام شد که «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان شامگاه دوشنبه (۱۷ آبان ماه) و همتای ایرانی او در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه، گفت‌وگوهای وین و همچنین تحولات منطقه با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هدهد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    ایران باید از فرانسه مسیحی در مقابل مسلمونا حمایت کنه..... و نذاره حقوق ارمنیا در قره باغ زمین بریزه.... باید انتقام ارمنیا رو از جمهوری جعلی باکو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس