کد خبر 1297170
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
رکوردهای کرونایی در جریان موج جدید در اروپا

کشورهای اروپایی در حالی که این روزها با موج چهارم کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند رکوردهای تازه‌ای را در آمار مبتلایان و بستری‌ها و مرگ‌های کرونایی ثبت می‌کنند.

به گزارش مشرق، شرایط کرونایی در آلمان مرتبا رو به وخامت گذاشته و آمار مبتلایان جدید رو به افزایش است.

انجمن پزشکان مراقبت های ویژه (DGAI) و انجمن حرفه ای بخش های بیهوشی آلمان (BDA) در نامه‌ای فوری به "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت این کشور درخواست کرد که تلاش کند با اقدامات فوری موج چهارم کرونا را مهار کند. در این نامه آمده است که مراقبت های حاد و فوری از بیماران توموری و یا اورژانسی (حملات قلبی و مغزی) به دلیل حجم کار سنگین در بخش های مراقبت های ویژه در بسیاری مناطق آلمان دیگر امکان پذیر نیست. وی افزود: ما نگران تضمین مراقبت های پزشکی خوب هستیم.

اسکان بیماران بد حال در راهروهای کلینیک‌های آلمان

"گوتز گلدنر"، رئیس انجمن حرفه‌ای متخصصان بیهوشی و پزشک ارشد کلینیک لودویگزبورگ هم در این باره گفت که متاسفانه بیمارانی بد حال هستند که در برخی کلینیک ها باید در راهروها اسکان داده شوند.

پزشکان مراقبت های ویژه خواستار معرفی قانون موسوم به ۲-G-در همه زندگی عمومی شهروندان هستند. آن ها تاکید کردند در جاهایی که امکان این امر وجود ندارد باید محدودیت های بسیار سختگیرانه‌ای در روابط برقرار شود. علاوه بر این پزشکان از وزارت بهداشت تغییرات اساسی در سیاست واکسیناسیون را خواستار شدند. بر این اساس باید دوباره پیشنهاداتی برای واکسیناسیون سراسری ارائه شود و همه شهروندان باید فورا سومین واکسیناسیون تقویتی را دریافت کنند. همچنین باید کمپین های آموزشی برای افزایش تمایل شهروندان به واکسیناسیون وجود داشته باشد.

در این میان به ویژه پزشکان بخش های مراقبت های ویژه از ایالات فدرال شرقی از ملزم کردن افراد به انجام واکسیناسیون عمومی اجتناب می کند چرا که کادر پزشکان و واکسیناسیون در این ایالات به شدت از طرف مخالفان واکسن و حامیان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هدف حمله قرار می گیرند.

در ایالات جنوب آلمان بسیاری از کلینیک ها دیگر هیچ بیمار کرونایی برای بستری در بخش های مراقبت های ویژه را نمی پذیرند. بادن-وورتمبرگ، مناطق کارلسروهه، فورزهایم، اسلینگن و هایدنهایم به ویژه آلوده ترین مناطق کرونایی آلمان هستند. در کلینیک های جنوب شرقی بایرن هم بیماران کرونایی به سایر ایالت های فدرال منتقل می شوند.

در اوایل موج چهارم کرونا در آلمان اکثر بیمارانی که به دلیل عدم واکسیناسیون به شدت به کرونا مبتلا می شدند از خانواده های مهاجر بودند. این روند حالا تغییر کرده است و به ویژه در ایالت بایرن بیشتر شهروندان آلمانی واکسینه نشده دچار بیماری های سخت کرونایی می شوند.

در چنین شرایطی شهروندان قاطعیت سیاسی برای مهار بحران را از عرصه سیاسی انتظار دارند. در حال حاضر عزم سیاسی برای شکستن موج چهارم کرونا و جلوگیری از بدترین اتفاقات زمستانی لازم است. اما این قاطعیت وجود ندارد. دولت کنونی آلمان به رهبری "آنگلا مرکل"، صدر اعظم فعلی خود را کنار کشیده و سیاستمداران برجسته اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم "اولاف شولتز"، که به عنوان جانشین مطرح مرکل ارزیابی می شود را مسئول می دانند.

نارضایتی روزافزون شهروندان آلمانی از سیاست‌های کرونایی دولت

حالا این شکاف ایجاد شده در مدیریت بحران از نظر شهروندان آلمانی خوب به نظر نمی رسد و نتایج یک نظر سنجی موسسه "سیوی" که به سفارش هفته نامه اشپیگل انجام شده است نشان می دهد که شمار افرادی که سیاست کرونایی دولت و ایالات آلمان را ناکافی می دانند از اواسط اکتبر شدیدا افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس در حال حاضر حدود ۴۲ درصد شهروندان آلمانی اقدامات برای مبارزه با کرونا را ناکافی می دانند و تنها ۲۷ درصد شهروندان سیاست کرونایی فعلی را اغراق آمیز ارزیابی می کنند. تنها یک سوم شهروندان اقدامات فعلی را مناسب ارزیابی می کنند.

این در حالی است که در اواسط اکتبر تنها حدود ۲۰ درصد شهروندان بر این عقیده بودند که اقدامات دولت در مبارزه با این ویروس کافی نیست. آخرین بار افزایش شدید نارضایتی در اواسط موج سوم در آغاز کمپین کند واکسیناسیون در بهار ۲۰۲۱ وجود داشت.

این نظر سنجی در تاریخ اول تا هشتم نوامبر ازبین حدود بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان آلمانی انجام شده است.

با توجه به تشدید اوضاع کرونایی "هندریک ووست"، نخست وزیر ایالت "نوردراین وست فالن" آلمان هم در سخنانی اعلام کرد: ما زمان زیادی را از دست داده‌ایم. شرایط کرونایی در بخش هایی از آلمان روز به روز تشدید می شود. یک دیدار بین مقامات ایالتی باید هر چه سریع تر و حداکثر در هفته آینده برگزار شود.

افراد زیر ۳۰ سال در فرانسه دیگر با واکسن مدرنا واکسینه نمی‌شوند

فرانسه هم اعلام کرده که افراد زیر ۳۰ سال در این کشور دیگر نباید با واکسن کرونای شرکت مدرنا واکسینه شوند. نهادهای بهداشتی این کشور درباره خطر نادر التهاب ماهیچه قلب در این سن برای تزریق کنندگان واکسن مدرنا خبر داده است.

در سوئد و فنلاند هم افراد جوان عمدتا با واکسن های فایزر و بیون تک واکسینه می شوند.

بالاترین شاخص مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز خبر داد که شاخص مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته به ۲۱۳.۶۷ افزایش پیدا کرده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

انستیتو رابرت کخ همچنین صبح امروز خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۸۳۲ مورد ابتلای جدید در این کشور ثبت شده که ۱۱.۰۱۹ مورد بیشتر از هفته گذشته بوده است. ۱۶۹ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رکورد جدید مرگ‌های روزانه کرونایی در اوکراین

کشور اوکراین هم رکورد جدیدی را در آمار مرگ های کرونای خود ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت در این کشور در عرض ۲۴ ساعت ۸۳۳ نفر دیگر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

رکورد مرگ‌های روزانه کرونایی در بلغارستان شکسته شد

کشور بلغارستان هم که در جریان موج چهارم کرونا قرار دارد با ۳۳۴ مورد مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت در اثر ابتلا به کرونا رکورد جدیدی را از زمان آغاز شیوع کرونا ثبت کرده است. همچنین در این کشور با پایین ترین نرخ واکسیناسیون در عرض ۲۴ ساعت ۵۲۸۶ مورد ابتلای جدید در عرض ۲۴ ساعت ثبت شده است. ۸۵۰۰ بیمار کرونایی هم در بیمارستان های بلغارستان تحت درمان قرار گرفته اند که ۷۳۴ نفر آن ها در بخش های مراقبت های ویژه بستری شده‌اند. در این کشور اروپایی تا به حال تنها ۳۰ درصد شهروندان کاملا واکسینه شده اند.

درخواست شهروندان آلمانی برای تشدید محدودیت‌ها برای افراد واکسینه نشده

نتایج یک نظرسنجی موسسسه یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه نشده در مبارزه با کرونا را درخواست می کنند.

محدودیت‌ها دوباره در دانمارک به زندگی عمومی باز می‌گردد

با توجه به آمار روزافزون کرونا در دانمارک دولت دوباره محدودیت ها برای زندگی عمومی شهروندان را تشدید می کند. نخست وزیر این کشور شب گذشته در سخنانی ضمن اعلام این خبر گفت: این مسئله ضرورت دارد که طرح ارائه گذرسبز سلامت دوباره اجرایی شود. وی تاکید کرد که دولت می خواهد پیشنهاد دهد که کووید ۱۹ دوباره به عنوان یک بیماری تهدید کننده در جامعه طبقه بندی شود.

دانمارک در ۱۰ سپتامبر آخرین محدودیت ها برای مهار کرونا در این کشور را لغو کرده بود . از اواسط اکتبر نرخ مبتلایان به کرونا در این کشور رو به افزایش گذاشت. در روزهای اخیر روزانه بیش از ۲ هزار مور جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت می شود. در روز دوشنبه ۳۰۳ نفر در بیمارستان های دانمارک به دلیل ابتلا به کرونا تحت درمان قرار گرفتند که ۲۱ نفر بیشتر از روز قبل و بیشترین آمار از فوریه سال جاری میلادی بود.

نخست وزیر دانمارک اعلام کرد که نهادهای بهداشتی بر این باورند که آمار مبتلایان همچنان افزایش می یابد و به این ترتیب فشارها بر بیمارستان ها افزایش می یابد.

افزایش چشمگیر بستری‌ها در فرانسه

مقام‌های بهداشت و درمان فرانسه اعلام کردند، تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های این کشور به بالاترین رقم در یک ماه اخیر رسیده است.

مقام های بهداشت و درمان فرانسه روز دوشنبه گفتند: تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان ها به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسیده است، تعداد بستری شدگان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۶ نفر افزایش داشته است. این بالاترین افزایش روزانه تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان از ۲۳ اوت به شمار می رود.

هم اکنون بیش از ۶۸۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های فرانسه بستری هستند. تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند با ۴۰ نفر افزایش به ۱۱۴۱ نفر رسیده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قرار است امروز( سه شنبه) درباره افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا و همین طور برنامه اصلاحات اقتصادی سخنرانی کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    الان آمار رو چک کردم خیلی هم اینطوری نیست. امیدوارم زودتر شر این بیماری از سر جهانیان برداشته بشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس