کد خبر 1297165
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
عزاداری ایرانیان در حرم حضرت زینب (س)+فیلم

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در سفر به سوریه با وزیر سیاحه و گردشگری سوریه دیدار کرد.

به گزارش مشرق، علی رضا رشیدیان طی این دیدار با محمد رامی رامتینی با اشاره به واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش مبتلایان به اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برقراری مجدد سفرهای زیارتی افزود: از حدود ۲ هفته قبل مقدمات اعزام زائران ایرانی به عراق را فراهم کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه و زیارت حرم های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها نیز با گفت و گوهای دو جانبه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار درباره از سرگیری سفر زیارتی به سوریه

وی با بیان اینکه تسهیل شرایط برقراری مجدد این سفرهای زیارتی محور مورد پیگیری و جمع بندی نهایی در جریان این سفر است، گفت: به طور قطع بعد از تعطیلی چند ساله این سفرها، راه اندازی دوباره آن با مشکلاتی همراه خواهد بود که زمینه سازی و همکاری بین ما و شما می‌تواند این مسائل را به حداقل رسانده سفرهای زیارتی سوریه دوباره برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

پیگیری برقراری سفرهای زیارتی به سوریه

رشیدیان با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی پیش از این در همه زمینه‌ها اعم از اعزام، تغذیه و تدارکات، نقل و.. تدوین و ارسال شده که امیدواریم با توجه به اقدامات اولیه و نیز گسترش واکسیناسیون و بر اساس اهتمام به سلامت و امنیت و عزت زائران ایرانی این سفرها اجرایی شود.

وزیر سیاحه و گردشگری سوریه گفت: ما نیز آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بر اساس امضای توافقنامه میان دو طرف، زمینه حضور زائران ایرانی در کشور سوریه را فراهم کنیم.

محمد رامی رامتینی افزود: به طور قطع حضور زائران ایرانی در سوریه کمک بسزایی در ارتقا روابط فرهنگی و نیز اقتصادی بین دو کشور و ملت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما با تمام توان آماده هستیم تا از زائران ایرانی پذیرایی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس