سینما

یک کارگردان سینما گفت: ما با کمبود ژانر در سینما مواجه هستیم و این امر دلایل مختلفی دارد.

به گزارش مشرق، شاهین رشیدی کارگردان سینما با اشاره به مشکلات تولید فیلم سینمایی در ژانر وحشت گفت: مشکل کمبود ژانر موضوعی است که در حال حاضر در سینمای کشور با آن مواجه هستیم و علت آن عدم اعتماد تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به کارهای تجربه نشده است.

او ادامه داد: ژانرهایی که این روزها در کشور بیشتر شاهد آن هستیم، غالباً کمدی و برخی زیرشاخه‌های ژانر اجتماعی هستند که در سینمای کشور امتحان پس داده اند؛ با این وجود بخشی از شانس‌ها برای تولید فیلم‌ها از بین می‌رود؛ در نتیجه وقتی سرمایه گذاری برای تولید فیلم انجام نمی‌شود و تهیه کننده‌ای مسئولیت فیلم در ژانرهایی که تاکنون تجربه نشده است را برعهده نمی‌گیرد، فیلمساز ناخودآگاه به سمت تولید فیلم‌هایی می‌رود که تاکنون تجربه شده و نتیجه گرفته است.

رشیدی افزود: عدم وجود امکانات کافی در زمینه جلوه‌های ویژه و طراحی صحنه از دیگر مشکلات فیلمسازان برای تولید فیلم سینمایی در ژانر وحشت است.

این کارگردان سینما با اشاره به فیلم سینمایی «نُه» که سال پیش اکران شده بود، عنوان کرد: فیلم سینمایی نُه را سال گذشته در سینمای هنر و تجربه در ژانر وحشت اکران کردم که در سبک اسلشر بود و تاکنون در کشور ساخته نشده بود و غالب فیلم هم شباهت زیادی به نمونه‌های خوب این ژانر داشت که نسبت به انتظار ما فروش خوبی را تجربه کرد.

او در پایان تصریح کرد: در تمام دنیا ژانر وحشت جزو ژانرهای پر مخاطب است؛ اما چون کار ما دانشجویی بود و نتوانستیم از شخصیت‌های شناخته شده در آن استفاده کنیم، از ابتدا آن را در سینمای هنر و تجربه اکران کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    اصل سینما سبک اکشن و پرهیجان است که در همه جهان بیشترین دوستدار را دارد ولی در کشور ما از میانه های دهه هفتاد این جور فیلمها دیگر ساخته نمی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس