قوه قضائیه به پرونده تخلفات نفتی روحانی ورود می‌کند

نائب رئیس مجلس گفت: قوه قضائیه با محوریت گزارشک میسیون انرژی درمورد استنکاف ریاست جمهوری وقت از اجرای قانون حمایت از نفت و گاز به تخلفات رخ داده در این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنس روز (سه شنبه ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش کمیسیون انرژی درمورد استنکاف ریاست جمهوری وقت و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی با استناد به اصول ۷۱ و ۴۴ قانون اساسی، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر این اساس فقط مجلس حق قانونگذاری دارد و قانون برای حمایت از صنایع پایین دستی در سال ۱۳۹۸ تصویب شده ، حال سوال این است با چه مجوزی دولت وقت این قانون را اجرا نکرده است؟

بیشتر بخوانید:

ارجاع گزارش استنکاف روحانی از اجرای قانون به قوه قضائیه

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت قبل بر چه اساسی از اجرای این قانون استنکاف کرده است، گفت: در این گزارش با وجود معرفی خاطیان، اما به حوزه عدم النفع اشاره‌ای نشده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در این پرونده خاطی بودند، بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر سمتی ندارند، اما مجازات این افراد این است که برای همیشه انفصال از خدمت شوند. قوه قضائیه نیز باید به پرونده این افراد ورود کند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی نماینده مردم محلات گفت: قوه قضائیه با محوریت این گزارش به تخلفات رخ داده در این پرونده رسیدگی خواهد کرد، همچنین موضوع عدم النفع نیز مورد توجه قرار گرفته است، چرا که طبق گزارشی که اعلام شد حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه پالایش نشده درخصوص موضوع عدم النفع بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    چرا به تخلفات نفتی دولتی که دکلش ناپدید شد ورود نمی کنید؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    تخلفات یک رئیس جمهور فقط به استنکافات قانونی خلاصه نمیشود هر چند که باید به همه آنها مو به مو رسیدگی کرد. حتی به ترک فعل هم خلاصه نمیشود بلکه یک سری کم کاریها و کوتاهیها و بی توجهی هایی هم صورت گرفته که بسیار مهم است و باید بصورت ریشه ای به آنها هم رسیدگی شود. بطور مثال رئیس جمهور وظیفه دارد جلسات بسیار مهمی مانند جلسه شورای عالی آموزش و پرورش ، شورای عالی مجازی ، شورای عالی مسکن ، شورای عالی کار و چندین جلسه مهم دیگر دارد که متاسفانه رئیس جمهور قبلی بسیاری از این جلسات مهم را حتی یک بار هم تشکیل نداده است! اینها را چه کسی چه ارگانی و چه قوه ای باید رسیدگی کند ؟ هر کدام از این جلسات در نوع خود بسیار مهم بودند ولی با کم کاری محض و در یک کلام تنبلی از نوع دولت پیر و خسته اصلا تشکیل نشدند ! باید حتما به این مسائل رسیدگی شود تا درس عبرتی برای دولتهای آینده شود و بسادگی نمیتوان از کنار این کوتاهی ها عبور کرد. اگر این مسائل بصورت دقیق و کامل بررسی شود صددرصد مشخص خواهد شد که دولت اصلاح طلبان ناکارآمدترین ، تنبل ترین ، کم کارترین ، بی مسئولیت ترین ، نالایق ترین و در یک کلام بی عرضه ترین دولت کل تاریخ ایران بوده است که حتما باید به همه آنها رسیدگی و به اطلاع عموم برسد. در این بین مجلس دوره قبلی یا مجلس اصلاح طلبان هم در انجام وظایف قانونی و نظارتی خود اصلا به این موضوع رسیدگی نکرده و دولت را مورد سوال قرار نداد که چرا انبوهی از این جلسات مهم را تشکیل نمی دهد و در اصل این ترک فعل در مجلس دوره قبلی هم مشهود و غیر قابل انکار است که حداقل باید مد نظر شورای نگهبان قرار بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس