کد خبر 1296965
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمدتلفیق می‌شود/ لایحه اصلی 2 ماه دیگر به دولت می‌رود

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد از پس گرفتن لایحه مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت:‌ تا دو ماه آینده لایحه ادغامی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد به کمیسیون اقتصادی دولت می‌رود.

به گزارش مشرق،‌ سیدمحمدهادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی ویژه خبری به لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرده و اظهارداشت: دولت‌ گذشته، دولت‌ها و یا مجالس با وجود اینکه در بیان نسبت به اصلاح حوزه مالیاتی پیگیر و مطالبه‌گر هستند در عمل تعلل می‌کنند. در دولت با این مسئله مواجه هستم که صرفا وزارت اقتصاد مطالبه اخذ مالیات دارد. بسایرای از دستگاه‌های بخشی اساسا تمایل به اصلاحات، مدیریت معافیت‌ها و غیره ندارند.

معاون وزیر اقتصاد افزود:‌ در دولت گذشته با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد این لایحه با معطلی روبرو بود و بیش از ۲ تا ۳ سال طول کشید تا به سرانجام رسید اما به مجلس نرفت.

وی ادامه داد: با استقرار دولت جدید و با اهتمام وزیر اقتصاد برای انجام اصلاحات متناسب در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه و لایحه مجموع درآمد، مالیات برعایدی سرمایه پس گرفته شد تا این دو لایحه ممزوج شود. در حال حاضر جلسات با تواتر در حال برگزاری است تا اصلاحات لازم در مجلس برای این دو نوع مالیات انجام شود و به سرعت در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شود.

سبحانیان تاکید کرد: ظرف ۲ ماه آینده این لایحه در وزارت اقتصاد نهایی می‌شود و به کمیسیون اقتصادی دولت می‌رود.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از پایه‌های اساسی اصلاحات ساختاری اقتصاد در همین مالیات نهفته است، گفت: با این لایحه می‌توان فقر را به شدت کاهش داد و به صفر رساند، عدالت مالیات را به شدت گسترش داد. درآمد مالیاتی را به شدت افزایش دهیم، بدون اینکه به مودیان فعلی فشار وارد شود. مالیات به درآمد اشخاص باید افزایش یابد به جای اینکه به حقوق‌ بنگاه‌های تولیدی فشار وارد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    لعنت ابدی بر احمدی نژاد که با آوردن یارانه هرچی مالیات بود بر مردم بست
  • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    نظام فاسد مالیات بر عایدی درآمد مگر طرف هرچه درآمد داشت سود به حساب میآید ؟ یا درآمدی که بوده کار اقتصادی کرده است ؟ ممکن است کلیه اش را فروخته باشد خرج بیچارگی بیماری و بدبختی اش کرده باشد این سرمایه و درآمد به حساب میآید نظام فاسد ممکن است خانه اش را فروخته باشد خرج درمان خانواده اش کرده باشد در حساب بانکی اش سرمایه و درآمد بسیاری ثبت میشود آیا این موارد سرمایه و درآمد اقتصادی است ؟ دوم درآمد هزینه از آن کسر میشود و سود بدست میآید شما از درآمد طرف بخواهی مالیات بگیری یعنی سود طرف را صفر یا منفی کردی پس دیگه چرا فعالیت اقتصادی کند ؟ بعدم افراد با این همه هزینه گرانی های بسیار در به در دنبال سودی هستند که بتوانند زندگی کنند خانه بخرند خانه اجاره کنند تشکیل خانواده بدهند مگر چقدر این ملت سود میکنند بله آن هایی که درآمد بسیار سود فراوان دارند مشمول مالیات کنید نه همه را از طرفی بیت المال که میلیون میلیارد بین خودتون تقسیم میونید و ه چاپ پول انجام میدهید هم مالیات بگیرید ؟ خود چاپ پول و تورم مالیات زوری و خرکی است که به ملت روا داشته اید از چند جهت به ملت میخواهید تهاجم کنید نکته اصلی اینکه اون ثروتمندان پولدار ها حسابدار دارند زد و بند دارند صورت های مالی جعلی درست میکنند و راحت دور میزنند و در این جا فقط قشر متوسط پایین جامعه که فعالیت اقتصادی غیر مفت خوری کارمندی دارند ضربه میخورد کارمند مدیران مفت خور بیت المال مالیات را هم از بیت المال از جیب مردم میدهند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    دستتونو تا ته کردید تو جیب مردم بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس