موافقت اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان برای برقراری آتش‌بس کامل

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان از توافق دولت این کشور با تحریک طالبان پاکستان (TTP) برای برقراری آتش‌بس کامل خبر داد.

به گزارش مشرق، «فؤاد چودری» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان از توافق دولت این کشور با گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) برای برقراری آتش‌بس کامل خبر داد.

وی با اشاره به رایزنی با مقامات و رهبران TTP افزود: «عمران خان» پیش از این نیز از آغاز گفت‌وگو و رایزنی با مقامات ارشد این گروه برای برقراری آتش‌بس خبر داده بود.

بیشتر بخوانید

عمران‌خان: با طالبان کاری نداریم

بر اساس این توافق، اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان به تکمیل رایزنی و گفت‌وگو خواهند پرداخت. اعضای این گروه نیز قانون اساسی، مقررات و ساختارهای قانونی پاکستان را پذیرفته و تابع آن خواهند بود.

به گفته چودری، دولت موقت طالبان در افغانستان نقش واسطه را در این مذاکرات ایفا کرده است. مذاکرات بر اساس قانون اساسی و چارچوب قوانین و مقررات پاکستان صورت گرفته و هیچ دولتی در پاکستان نیز نمی‌تواند خلاف قوانین این کشور مذاکره کند.

چودری یادآور شد: آتش‌بس بر اساس پیشرفت مذاکرات و رایزنی‌ها می‌تواند تمدید شده و ادامه یابد. حق حاکمیت و امنیت ملی در مذاکرات به طور کامل در نظر گرفته شده و امنیت افرادی که در مناطق تحت حاکمیت و سلطه تحریک طالبان پاکستان زندگی می‌کنند نیز حفظ خواهد شد و نمی‌توان این افراد را نادیده گرفت.

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان یادآور شد: بسیار جای خرسندی است که این مناطق پس از سالها روی صلح و آرامش را خواهند دید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس