کد خبر 1296722
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
لوازم خانگی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: این انجمن مخالف هر گونه انحصار برای هر برند داخلی یا خارجی لوازم‌خانگی است. ضمن اینکه پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود.

به گزارش مشرق، عباس هاشمی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در محل اتاق ایران، افزود: انجمن لوازم خانگی به همان اندازه که نگران حضور خارجی‌ها در بازار و ایجاد انحصار برای آنهاست، ایجاد انحصار از سوی تولیدکنندگان داخلی را نیز مضر و تضییع‌کننده حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

وی اضافه کرد: «تامین حقوق مصرف‌کننده» در همه جای جهان، شاه‌بیت بازار است و تولیدکنندگانی که در درازمدت بر مدار مشتری‌مداری نباشند، محکوم به شکست هستند.

هاشمی گفت: ظرفیت‌های نصب‌شده موجود در کشور که به سالیانه حدود ۲۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک می‌رسد، پاسخگوی عمده نیاز و مصارف کشور است.

وی افزود: در برخی موارد از جمله ماشین ظرفشویی، اسپلیت یونیت و برخی لوازم خانگی کوچک با وجود ظرفیت‌سازی‌های انجام شده هنوز وابستگی وجود دارد بنابراین محدود کردن غیرمنطقی، موجب رونق و توسعه قاچاق لوازم خانگی در کشور خواهد شد.  

هاشمی درباره افزایش قیمت لوازم‌خانگی، گفت: این انجمن همواره درخواست‌ها برای تغییر قیمت لوازم‌خانگی را از شرکت‌های تولیدکننده دریافت و به سازمان حمایت برای بررسی منتقل می‌کند، اما تاکنون درخواستی برای افزایش قیمت‌ها دریافت نشده است.

وی افزود: درخواست‌هایی برای قیمت‌گذاری محصولات جدید شرکت‌ها داشته‌ایم که مراتب برای بررسی و ثبت در سامانه ۱۲۴ به سازمان حمایت ارسال شده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اضافه کرد: این افزایش به‌دلیل رشد هزینه‌های تولید و مواد اولیه اتفاق می‌افتد و تولیدکننده چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد.

هاشمی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در کنار کاهش قدرت خرید خانوارها به تشدید رکود در بازار لوازم‌خانگی انجامیده است که در این زمینه دولت می‌تواند با شیوه‌هایی همچون صدور کارت اعتباری حمایت از مصرف‌کنندگان بپردازد.

این مقام صنفی، ممنوعیت سه‌ساله واردات لوازم‌خانگی خارجی به کشور را برای صنایع داخلی مفید دانست و ادامه‌داد: از طرفی نیاز است تا شرکت‌های داخلی به ارائه برنامه زمان‌بندی در راستای ارتقای کیفی محصولات، فناوری‌های نوین و عرضه محصولاتی که رضایت مشتری را به دنبال داشته باشند ملزم شوند ضمن اینکه پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود.

هاشمی با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقامات پاکستانی و مطرح شدن همکاری‌های دو کشور در عرصه لوازم‌خانگی، گفت: پاکستان بازار مصرف بسیار بزرگی است و لوازم‌خانگی ایرانی توان حضور در بازار این کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی حمل و نقل و اجاره کانتینر، در ارتباط با پاکستان از مزیت حمل و نقل برخورداریم، با این حال مذاکره‌ها در سطوح کارشناسی با این کشور ادامه دارد و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    18 37
    سود و منافع عده ای از سرمایه داران در آزاد بودن واردات است ولو سبب ورشکستگی تولید کننده داخلی و بیکاری صدها بلکه هزاران نیروی کار شود!!!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      34 9
      آقای محترم بفهم انحصار خودش بیشتر از هرچیزی مضره..بفهم
    • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      36 4
      دوست عزیز من یه یخچال ساید از یکی برندهای داخلی دو هفته پیش گرفتم البته رنگ سیلور گفتن ۷۲ ساعته گفتن تامین میکنه سازنده اما هنوز نتونستن تامین کنه، حکایت لوازم خانگی هم میشه خودرو ، انحصار هرجا محکوم به فساد و کاهش کیفیته
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      10 2
      باید از تولید داخل حمایت شود ولی نه با انحصار ! باید مصرف کننده ایرانی تشویق به خرید کالای داخلی شود بخاطر قیمت بهتر، یا وام خرید به کالاهای تولید داخل تعلق بگیرد، مشوق هایی برای مصرف کننده باشد، یک نوع رقایت بین تولید کننده ها ایجاد کنند در عین حال برای کالاهای خارجی مالیات و گمرکی بالاتر وضع کنند .. نباید اتفاقی که برای خودرو سازی تجربه کردیم در لوازم خانگی هم تجربه کنیم .. انحصار خودرو ، کیفیت و خدمات پایین ! قیمت های بالا !!!
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      9 2
      آخه همه مثل تو مایه دار و توپ نیستن که یخچال داخلی به 50 میلیون هم برسه عین خیالشون نباشه .
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      25 1
      برادر گرامی ، اگر محصولات اینها واقعا تولید داخل بود آن وقت فرمایش شما درست بود. اما بالای هشتاد درصد قطعات وارداتی است و این ها فقط مونتاژ کار قطعات درجه سوم چین هستند. و با وجود ادعای تولید ایرانی حتی حاضر نیستند نام ایرانی روی محصولات خود بگذارند و از نام های خارجی اسنوا و ایکس ویژن و جی پلاس و ...... استفاده میکنند. قطعات درجه سه چینی را مونتاژ میکنند و به قیمت برندهای درجه یک جهانی به مردم میفروشند . در واقع پراید را به قیمت بنز و لکسوس به مردم میفروشند. از یک طرف محصولات مونتاژی را به قیمت دلار به مردم میفروشند و از طرف دیگر به کارگر و مهندس زحمتکش به ریال حقوق میدهند!!!!!!
    • رضا IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 0
      شماها خواستین از تولید کننده داخلی حمایت کنین نتیجه ی حمایتتون شده شرکت های رانت و فساد و مال مردم خوری مثه ایران خودرو و سایپا و ... بسه کم سنگ بیکاری مردم و تولید داخلی رو به سینه بکوبید .حناتون خیلی وقته رنگ نداره فقط روتون زیاده
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      اتفاقا سود و منافع عده ای ار سرمایه داران در ممنوع بودن وارداته تا کارخونه های خودشون انحصار داشته باشه و بتونن هر اشغالی رو مردم فرو کنن. مگه تو کشورهای دیگه واردات ازاده تولیدات داخلی خودشون ورشکسته شدن؟
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 1
      چرا انحصار، چرا تعرفه، تولید کننده داخلی وقتی نمیتونی با کیفیت و قیمت مشابه خارجی تولید کنه چرا ما باید مجبور باشیم بخریم تولید نکنه، 5 سال ژاپن صفر تا صد بازسازی شد یغنی تو 5 سال اینا نمیتونن به حدی از کیفیت و قیمت برسن که با ال جی رقابت کنن برن بمیرن، چرا ما همش باید زجر بکشیم مگه ما آدم نیسنیم
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      9 0
      وقتی که حالا تحریم هستیم تولید کنندگان چکار کردن فقط وسایلشون چند برابر وبدون کیفیت دارن میفروشن
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      سود و منفعت عده ای از سرمایه داران در بسته بودن واردات است تا بتوانند بدون رقابت هر کالایی را با هر قیمتی که بخواهند به مردم بفروشند اینها را میتوان امریکای داخل نامید که مردم را از خرید کالای خارجی تحریم میکنند تحریم بد است چه توسط امریکا و چه امریکای داخل
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 1
      آقای با فهم چطور کره و ژاپن با انحصار در بازار داخلی خودشان دنیا را قبضه کردن؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 1
      جهت اطلاع شما برخی کالاها 100درصد داخلی هستند برخی نصف نصف برخی درصد بیشتر و برخی درصد کمتر
    • یکی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      تو این مملکت فقط از تولید کنندگان حمایت میشه یعنی اونایی که علاوه بر مایحتاج اولیه برای زندگی مثل مسکن و کارو خودرو و هزینه‌های لازم برای یک زندگی نسبتاً راحت پول اضافی برای سرمایه‌گذاری و تولید هم دارند کسی هم به فکر مصرف کننده نیست حتی اگر محتاج نان شب هم هست باید جنس بونجول را خدا تومن بخره تا جیب بعضی ها هر روز بیشتر از قبل پر بشه.
    • نعمت IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      برادر عزیز تولید کننده داخلی با این قیمت های کذایی که برروی اجناسش گذاشته مردم بدبخت رو هدف گرفته چه دلیلی داره یخچال ساید تولید داخل ساختش کمتر از ۱۲ میلیون میشه و تولید کننده میفروشه ۵۰ میلیون دلیلش اینه که اولا این سازنده زالو سفته وخون مردم رو میمکه و میدون رو خالی دیده وداره با حمایت بعضی ها می تازه
    • احسان IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      من باید یکسان خانواده ام هیچی نخورم تا یک یخچال داخلی بخرم این چه اوضاع درست کردن ای خدا ما را نجات بده......
  • ایرانی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    7 0
    آقای عزیز وقتی لوازم داخلی کیفیتش پایین تر از قیمتشه چرا نباید خارجی وارد بشه بعدشم لطف میکنید بگید لوازم خانگی که تو منزل خودتونه چه مارکیه !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    کدام کشور با انحصار به پیشرفت رسیده که شام دومیش باشید ۴۰ و اندی سال هست انحصار می کنید اینم آخر و عاقبت ملت بدبخت
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    همه این مسائل که در مورد کیفیت کمتر و احیانا مونتاژی بودن بخشی از محصولات ایرانی میفرمایید صحیح است اما قطعا بدونید که تا زمانیکه واردات برخی کالاها به راحتی انجام بشه ما با شرایطی که داریم تولید نمی تونیم بکنیم. دقت کنید که این مفاهیم انحصار و بازار رقابتی و ... در مورد کشور ما لزوما صادق نیست. تولید کننده در کشور ما از همه نظر نسبت به بسیاری کشورهای دیگه هزینه های بیشتری داره بنابرین هرگز نمی تواند در حال حاضر با برندهای بزرگ علی الخصوص شرق آسیا رقابت کنه. این یک بازی از پیش باخته است. سودهای بانکی ۲۰ درصد و بالاتر تورم ۳۰،۴۰ درصد بازارهای سوداگری، تحریم‌های اقتصادی عدم دسترسی به بازارهای جهانی و... مشکلاتی هستند که یک شرکت چینی با هیچ کدوم از اونها مواجه نیست. لذا برای حل مشکلاتی مثل کیفیت یا قیمت عادلانه و متعهد بودن تولید کنندگان داخلی باید به راه‌های دیگه بجز واردات فکر کرد. این مسیری هست که کشورهای دیگه با شرایط مشابه ما هم طی کردند.واردات و خریدن جنس مرغوب خارجی آسون ترین راه هست اما پیشرفت و ارتقا تولید نیاز به کمی تحمل سختی مسیر رو داره. همیشه در اینگونه موارد مثال خودرو زده میشه که باید گفت مشکل خودرو عدم واردات نیست بلکه عدم حل معضلات این صنعت و فساد و رانت شکل گرفته در حواشی آن هست. نباید صورت مسئله رو پاک کنیم باید دنبال راه حل باشیم.
    • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      کارگر مجانی،زمین مفت،گازو برق مجانی،دور زدن مالیات هیچ جای دنیا چنین شرایطی برای تولید کننده وجود نداره
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    انحصار عین فساد و خرابی است. توجیه حمایت از تولید ملی بهانه است. تا رقابت نباشد، رشدی در کار نیست.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    نظرمن بایدجنس خارجی واردشودچون درحال حاضرقیمت کالاهای ایرانی دوبرابرکالاهای خارجی میباشند تازه کیفت جنس خارجی بمراتب ازجنس ایرانی بهتراست چون الان رانت خواری درایران الویت اول است
  • ناشناس IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    تا منافع یک عده سرمایه دار نور چشمی در بین هست غصه همینه،این جنس هست مشتری باید بخری ،زوره
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    شماکه اینقدرنگران حقوق مصرف کننده هستیدچراواردات خودرو راآزادنمیکنید.ایکاش کارخانه سایپاوایران خودرو هم بجای تهران در اصفهان بودتاواردات خودروهم آزاد میشد.
    • حسین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      بابا فهمیدیم شما هم اصفهانی هستی.
  • علی/کرمانشاه IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    سرمایه‌داران بخش تولید لوازم خانگی ظرفیت و لیاقت چنین فرستی که مرزها را بسته وبازار لوازم خانگی را انحصارا تحویل تولیدکننده داخلی داد ندارند کافی است سری به بازار فروش وقیمت‌های که لوازم خانگی را به مردم عرضه میکنند ببینید که قیمت‌های کالای ایرانی از برندهای اروپایی و ژاپن‌وکره گرانتر عرضه میشوند وبا انحصاربازار به تولیدکننده‌داخلی ظلم مظاعف برمردم ایران است که هرروز شاهدگرانتر شدن کالا‌های ضعیف و باتکنولوژی عقب مانده تولیدداخل باشند وبازار بدون رقیب به تولیدکننده‌طماء وزیاده‌خواه و گرانفروش ومحتکر داخلی سپرد که خون مردم را به شیشه کنند دولت باید حمایت از ۸۵میلیون مردم ایران کندو نگذارد انحصار همراه با گرانفروشی واحتکار توسط عده‌ای سرمایه‌دارمحدودصورت‌بگیردبه بهانه حمایت ازتولید کل مردم رابا قیمت‌های سرسام‌آور‌واحتکاروگرانفروشی شکنجه کنند.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    احتمالا خودش واردکننده اس
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    "پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود." میشه مثل صنعت خودرو
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    بهله تعرفه بذارن که بازم انحصار اینم با مدیریت و رانت آقایان انگلابی میشه جریان خودرو سازها که که با پول بنز پراید سوار میشیم آخرشم همش ضرر میکنن خودروسازان
  • sfyulah IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    خداوند رحمت، انحصار طلبی و انحصار گرایان را لعنت کرده و آنان را به عذابی دردناک،دچار سازد.
  • ابی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    واردات باعث میشه قیمتها ارزان بشه ،تپلیدات داخل در انخصار یک نفر هستش ،و به قیمت ده برابری میفروشه و بی کیفیت
  • ناشناس IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    اگه واردات نباشه مشکلات بیشتر میشه اخه چرا نباید من طبق سلیقه خودم جنس بخرم دوست ندارم اسنوا بخرم مگه زوره وقتی رییس خود اسنوا تو خونش ال جی استفاده میکنه با کیفیت بیشتر .مگر ندیدیم که رییس ایران خودرو با ماشین خارجی برای بازدید ایران خودرو رفت .پول اخرین مدل و اپشنهای اجناس خارجی رو بدم قوطی حلبی ایرانی بخرم چون واردات نیست و این از خدا بیخبر ها هم تا دسته فرو میکنن
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      رهکار نجات مردم از مشکلات بیشتر را یافتم ! واردات !
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      شما از همونهایی نیستی که برای رفع مشکل کارآمدی صنایع دولتی، پیشنهاد فروش آنها به بخش خصوصی را مطرح می کردید؟ آقا صدات آشناست، خودتی؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      کنتور نمیندازه راحت باش. مدیر ایران خودرو به شرکت خودش برای میره بازدید؟!
  • آرس IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    لواژم‌خانگی باید وارد بشه مردم کمرشون شکسته تولیده کننده داخلی اگه عرضه داره جنس خوب تولید کنه به قیمت مناسب بده دست مردم این فرصت بهشون دادن خودشون لیاقت نداشتن
  • ناصر IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 3
    کسانیکه ازتولیدداخل حمایت میکننددستشان رامیبوسم ولی یک تحقیق بکنندببینندواقعاتولیدداخل هست یاحمایت ازیک عده خاص که قطعه راچین میارن ومونتاژ میکنندوبه اسم تولیدداخل ازهرحمایتی برخوردارمیشوند..این حمایت ازتولیدنیست این خیانت به ملت مظلوم وستمدیده ایران است
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      کسانی که از اتاشغالای داخلی رو میخرن و دارن به سلطه کارخونه دارای ایران پر و بال میدن خائن به ملت هستن. این یارو هم که گفته دستشونو میبوسم شک نکن ذی نفعه و کارخونه داره
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    دیگه چرا باید درخواست افزایش قیمت کنن لباسشویی ی۱۵۰ هزارتومان بوده توی شش سال شده ۱۳تا۱۵ملیون دیگه چقدر میخواد بشه از ماشین پراید قیمتش بیشتر دیگه چی می‌خوان مردم نمیتونن دیگه زن بگیرن با این وضعیت این آشغالها به اسم لوازم خانگی باید به قیمت قبل برگردن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    ممنوع کردن واردات همان شد و چند برابر شدن قیمت های لوازم خانگی همان، اینا ملت رو بوق فرض کردن، مثل قضیه خودرو شد، فقط به نفع خودشان عمل میکنن، حالا یه یخچال فریزر ساده ایرانی شده 16 میلیون بعد به جوانان میگن ازدواج کنین، فساد رو همینا تو جامعه گسترش میدن، اگر خدایی باشه ازتون نمیگذره که حق الناس ده ها میلیون جوان رو گردنتونه
  • مجید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    بازار خودرو کم بود لوازم خانگی هم منحصر به داخل شد.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      یک انحصار دیگه اضافه شد.و بلای خودرو کم بود لوازم خانگی هم اضافه شد.مردم بیچاره چه گناهی کردند.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    تویی که میگی حمایت از کالای داخلی یخچال توی خونت مارکش چیه ساخت کجاست ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    این خبر یعنی چی یعنی اینکه ازاد شد از فردا؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    با این اوضاع لوازم خانگی هم چند سال دیگه میشه مثل خودروهرآشغالی روبه مردم قالب کنن،نمیتونین بااین وضع تحریم رقابت کنین،کالای خارجی ارزون تردرمیاد،این که نشد حمایت میشه انحصارگرا.
  • مهدی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    دولت بارهای روی دوش خودش را به نحو شایسته مدیریت کند فکر کنم کار بزرگی کرده که حالا این آقا پیشنهاد صدور کارت اعتباری حمایت از مصرف کننده می دهد اما منبع آنرا نمیداند از کجا تامین شود همه از جیب دیگران بخشش می کنیم اما خودمان هیچ کاری نمی کنیم
  • سعید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    تواین. شرایط اقتصادی قدرت خریدشان زیرصفره.دولت محترم کارت خرید کالا که گرفتنش بسیارسخته براملت میده منتها قدرت انتخاب نداری .انحصاری .کارت خرید کالا ازبانک توسعه تعاون گرفتم .روی تمام فروشگاهها بسته است .فقط اسنوا میتونی بخری اگه بلاجبار خرید کردی مقداری مانده آورد .نمی‌تونید از آن جایی دیگه استفاده کنید.لطفا حق انتخاب خرید برای استفاده از پول خودمان بدهید.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    پول کثیف خورا
  • بهنام IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    با. افزایش قیمت‌ها روزگار مردم را سیاه کردند!
  • غلامحسین نمازی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    اجناس خارجی باید وارد بشه که لوازم خانگی از انحصاری بودن پایان بده و قیمت ها باید بشه یک پنجم
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    شما هر روز برای موردی برای منفعت خودتان برنامه ریزی میکنید اون از واردات خودرو که ممنوع میکنید خودرو چینی را با صد برابر قیمت میفروشید لوازم خانگی را ممنوع میکنید خودتان وارد میکنید هزار برابر قیمت میفروشید وبقیه کارهاتون همینطوره ادامه بدید همه ملت می دانند سیاه بازی نکنید تحریم را بوجود می اورید مردم را ذلیل کرد ید
  • حسین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    از یکی از این شرکتهای خیلی معتبر داخلی! که اخیرا با کمال پررویی تقاضای افزایش قیمت هم کرده، به نیت حمایت از تولید داخل یه یخچال گرفتیم، که در نهایت مسرت و خوشوقتی تانک چیفتن دراومده! ؟ گرگی در پوست میش! فکر کنم شرکتهای داخلی بزنن تو کار تانک و توپ بهتره، ضمن اینکه بازار صادراتشون هم تضمینه. به امید تسخیر بازار تسلیحات دنیا. انشالله
  • عبدالله IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    ما که جاده اقتصاد کوبائی گرفتیم،تا به مقصد بدبختی نرسیم دولت در سایه ول کن مردم وکشور نیست
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    یه سری سرمایه دار سود ببرن . ولی ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر پرسنل اسنوا بیکار بشن مهم نیست
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    آقا دوران آزمون خطا گذشته یعنی چه حمایت از تولیدکننده داخلی؟ مگر تولیدکننده داخلی ارزان میدهد؟ یخچالی می سازن دوتا درب یک تخته صاف بدون آبریز ویخ ریز.لااقل ملت انتظار دارن تولیدکننده حداقل برود نزد تولیدکننده برتر از روی دست او زیبایی را کپی برداری کند مثال میزنم یخچال فریزر خانگی یا ساده هست یا سایدباساید. تولید کننده ای به یخچال فریزر ساده امکانات هوشمندسازی افزوده تا مشتریان استقبال کند متاسفانه وقتی مصرف کننده به نمایندگی ها مراجعه می کند فروشنده یخچال ساده فلان تولیدکننده را هم قیمت سای بای ساید تولید کننده دیگر قیمت میدهد.نمی دانم ملت ازچی استقبال کنند؟؟ فروشنده لوازم خانگی طوری توضیح میدهد انگار آن برند ایرانی که نام انگلیسی روی آن نوشته شده فروشنده آنرا قیمتی میدهد که خریدار منصرف شود حالا فلان تولیدکننده یک قطعه الکترونیکی برای دور زدن هوای داخل گذاشته فروشنده ۳تا۴میلیون قیمت را گرانتر می فروشد مشتری استقبال نمی کند آن برند بفروش نمی رسد باعث می‌شود تولیدکننده فکر دیگری کند.اتفاقأ درایران سیاست اقتصادی ومشتری مداری بسیار ضعیف است باید روی کالای مانند لوازم خانگی توسط تولیدکننده برچسب قیمت نصب شود متأسفانه روی بسته بندی نوشیدنی ها مانند ابمیوها همانند نوشابه های ۱/۵لیتریذقیمت۱۴۳۰۰تومان درج می شود متأسفانه فروشنده بجای ۱۴۰۰۰تومان مبلغ ۱۴۵۰۰تومان از کارت مشتری برداشت می کند.واقعا این سیاست قیمت گذاری باید تصحیح شود تا این سیاست اجرا نشود هیچ قیمتی درایران درست نمیشه.
  • چ GB ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    حالا دیگه بند کردند ب پاکستان چرا ب روسیه و برادر چین صادر نمی کنید و جایش آمریکایی وارد کنید، مگر عیبی دارد ملت کمتر هزینه تعمیر دهند از این بابت ناراحت می شوید که تعمیرات کمتر شود یا دلتان برای برادران تعمیرکار می سوزدخخخخخخخخهاها
  • شهباز IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    لوازم.خانگی.طی.۲و۳سال.اخیر.قیمت. فضای.پیدا.کرده.است.تاوقتی.رقابتی نشود.کیفیت.درنظر.گرفته.نمیشود
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    به علت عدم وجود کیفیت خوب در اجناس ایرانی واز طرفی تحمیل خرید اجباری در اجناس ایرانی مجبور شدیم از دور به اجناس ایرانی نگاه شود وخرید نباشد لطفا به کیفیت نطارت شود چون من یک یخچال تکنو سان خریدم ابریزش خراب وصدای موتورش فاجعه است بنابرین چکار کنم ایا لوازم ایرانی بخرم
  • یاسین IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    میشه پر اید ۷میلیونی که الان خداد تومنه
  • بهروز IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    اینکه نمیشه اجباربکنن زور بگن که حتما باید کالای ایرانی بخری این مدلیش فقط توی کشورماوجودداره
  • علی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    با حمایت بی چون و چرا از هر صنعتی فقط به اصطلاح پیکان سازی را رواج می دهید. یعنی قیمت بالا و کیفیت پایین و این کار در دراز مدت به سود هیچکس نیست ضمنااگه شایسته سالاری جای چاپلوسی را بگیرد۹۰ درصد مشکلات توسط شایستگان خود بخود حل می شود
  • کارشناس IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    مردم عزیز این بحثا چیه میکنین هممون سر کاریم تو این مملکت. این حرفا کسکه
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    تنها به چیزی که اینجا فکر نمیشه تامین حقوق مصرف کنندست پس حرف زیادی نزنید
  • مرادی پور IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    هرکس از محصولات داخلی خرید پشیمان است دوماه پیش محصول پارس بوران خریدم. کلی نقص دارد. به خدمات پس از فروش مراجعه میکنم نمی پذیرند.......شما در اجناس خارجی نقص نمیبینید حتی اگر گارانتی نداشته باشد. پس چه انتظاری ازمردم دارید.
  • سلام IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    اگر آزاد سازی واردات قراره بشه تعرفه گذاری بر کالای وارداتی به چه معنیه همون انحصار محسوب میشه خودتونو مسخره کردید تا سه سال دیگه اصلا این انقلاب میمونه
  • حمید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    من زیاد سر درنمیارم از کارهای دولت ولی میتونم بگم کسی که به ملت خودش رحم نمیکنی از خدواند خواستارم همیشه روز خوش نبینه دختر بنده نامزد هست هر روز میریم به لوازم خانگی نگاه میکنیم شرمنده برمیگردیم شرمنده خانواده ات باشی کسی که به منافع ای خودش باشه
  • امید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    تمام تجار آموز دیده اصلاح طلبها هستند و دین ندارند...میگی نه امتحانش رایگان است ...
  • ق ر IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    یخچال فریزر خراب شد و درست نشد رفتم وام کالا کارت گرفتم و حدود هفت میلیون نقد دادم وقتی فاکتور کردم دیدم در فاکتور اولیه قید تحویل سه ماه دیگه یعنی دی ما ۱۴۰۰ و حالا موندم بدون یخچال فریزر چکار کنم در صورتی که قبل از گرفتن وام باید میگفتن . اگر یخچال فریزر بدستم برسه سه قسط از دوازده پرداخت کردم اینم حمایت از تولید داخلی ( اسنوا ) که ما مردم باید ضرر بدهیم و سرمايه دارن تولیدها و بانک ها سودشو ببرند در ضمن طبق قرارداد بانک اگر وام انصراف میدام باید حدود یک‌ونیم میلیون باضافه وام پرداخت میکردم لطفا نشر دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس