دلیل عدم رأی اعتماد مجلس به گزینه اول آموزش و پرورش اهمیت این وزارتخانه است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش برای ما مهم است و برای انتخاب وزیر با وسواس عمل می‌کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به جایی برسیم، بهترین ابزار، مدرسه است. ما سال گذشته علاوه بر بودجه‌ای که دولت برای آموزش در لایحه بودجه پیشنهاد کرد، به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابعی تعیین کردیم و برای نوسازی مدارس تقدیم کرد.

وی با طرح این پرسش که «چه نگاهی به آموزش و پرورش داریم؟»، گفت: برای ما آموزش و پرورش اول است‌ و به همین دلیل به همه وزرا رأی دادیم به جز یک نفر؛ اگر برایمان مهم نبود بلافاصله رأی می‌دادیم ولی صبر کردیم که تا فردی بهتر معرفی شود و باز ما وسواس خواهیم داشت.

منادی با اشاره به مدرسه‌سازی در مناطق محروم گفت: در باب مدرسه سازی در مناطق محروم، مدارس کپری و غیر مطمئن است، تأکید است و نیاز ضروری دارند که بازسازی و مستحکم شود.

وی اضافه کرد: رویداد جدیدی رخ داده است و آموزش مجازی بدون اینکه بخواهیم وارد آموزش شدند اولا معلم‌ها باید آموزش ببینند و دوما تجهیزات است؛ چرا که ۳.۵ میلیون دانش‌آموز وسیله آموزش مثل تبلت و موبایل ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مجلس قانونی را تصویب کردیم که چگونه خیرین می توانند به سمت ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای بروند! در قانون باید ۵۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشد و الان ۳۵ درصد است.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: هدف این است که بین سره و ناسره یعنی معلم خوب و ضعیف تشخیص داده شود و ان‌شاءالله برنامه تدوین شده و تصویب می‌شود.

منادی افزود: در حال حاضر بودجه آموزش و پرورش ۸.۳  درصد بودجه کشور است که در ابتدا در لایحه بودجه ۱۳.۵ درصد بود. الان برای رتبه بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان را دیدند که اگر این رقم به بودجه اضافه شود تازه درصد بودجه آموزش و پرورش ۱۲.۸ درصد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حجت IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام. نظام آموزش و پرورش هیچ وقت در اولویت نبوده
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    انيشتن هم براي اين وزارت خانه انتخاب كنيد با اين بودجه اندك و نيروهاي غير متخصص قدم از قدم نميتواند بردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس