کد خبر 1296666
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
چه عواملی باعث سقط جنین می‌شود؟

یک متخصص زنان و زایمان گفت: با توجه به علم امروز در صورت بررسی های ژنتیکی و شرح حال دقیق مادر باردار می توان تا حدزیادی از تاثیر این عوامل در سقط جنین پیشگیری کرد.

به گزارش مشرق، دکتر طراوت فاخری با بیان اینکه سقط جنین به دو دسته سقط در سه ماهه اول و سقط در سه ماهه دوم دسته بندی می شود، گفت: در هر یک از این دوره ها علل مختلفی در بروز سقط موثر هستند.

وی افزود: در حال حاضر شایعترین علت سقط در سه ماهه اول بارداری بحث مشکلات ژنتیکی خود جنین و به دلیل اختلالاتی است که در تعداد و یا در ساختمان کروموزوم های آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید

۷۰ درصد سقط‌های مکرر قابل کنترل و درمان است

فاخری گفت: در سه ماهه اول بارداری همچنین سن بالای مادر، سابقه سقط های مکرر، بیماری های زمینه ای، دیابت، نارسایی کلیه، بیماری کبد، عفونت های ادراری، بیماری های عفونی از جمله بیماری های حاد تب دارد و بیماری های متابولیک از جمله اختلال در متابولیسم آمینواسیدها می تواند موجب سقط جنین در مادران باردار شود.

این متخصص زنان و زایمان در خصوص تاثیر کرونا در سقط جنین گفت: کرونا هم مثل هر بیماری حاد عفونی دیگر اگر تب بالا بدهد و کل سیستم بدن را درگیر کند، می‌تواند موجب افزایش سقط جنین شود.

فاخری در ادامه شایعترین علت سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری را هم نارسایی دهانه رحم عنوان کرد و افزود: این علت موجب سقط های مکرر هم می شود و اگر مادری دچار نارسایی دهانه رحم باشد در هر بار سقط سن سقط در دوران بارداری کاهش می یابد. بطور مثال اولین سقط در پنج ماهگی، دومین سقط در چهار ماهگی و به همین ترتیب کاهش می یابد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه تاثیر تمام این عوامل با توجه به علم امروز تا حد زیادی قابل پیشگیری است، گفت: در حال حاضر با توجه به بررسی های ژنتیکی و شرح حال دقیق مادر باردار می توان تحت نظرپزشک از تاثیر بسیاری از این عوامل در سقط جنین پیشگیری کرد.

فاخری با بیان اینکه سقط تا هفته ۲۶ بارداری رخ می دهد گفت: از هفته ۲۶ تا ۳۷ -سه ماهه سوم بارداری- هرگونه خروج جنین، زایمان زودرس محسوب می شود و شایعترین علت زایمان زودرس هنوز مشخص نیست، اما در رتبه بعدی عفونت ها هستند که مهم ترین علت زایمان زودرس را رقم می زنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    خواهر من کرونا گرفت در هفته ۲۵ زایمان زود رس داشت دکترش گفت مال عفونت های کرونا بود
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 4
    بزرگترین علت سقط جنین عدم ثبت ازدواج و سقط عمدی جنین بخاطر آن است!
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 2
      به نظر شما کسی که رابطه نامشروع داره میره دکتر سقط میکنه؟؟خب نه میره غیر قانونی سقط میکنه که کسی خبر دار نشه. باهوش.
    • یه مامان با حال IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      میدونی چرا بهت منفی دادم،مگه چند درصد از زنان رابطه نامشروع دارن که شما میگید اکثرا ؟اکثر سقط ها بر اثر نا آگاهی مردم است مثلا از زعفرون یا آویشن استفاده میکنند که باعث سقط جنین در اوایل بارداری یا زایمان زود رس میشه به عنوان یه مادر میگم گاهی سقط جنین مال اینکه بچه ناخواسته است یا شرایطش رو ندارن که ازش مراقبت کنند.کسی که کارش رابطه با این واونه که نمیاد باردار بشه نابغه قرن.
  • AU ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 2
    سلام.البته پروژه (غربی ها) عقیم سازی و ضعیف سازی باربری هم هست ..! به هر حال اون دشمن دیگه،وقتی بمب شیمیایی میزدن به مردم ایران،براشون مهم نبود،که مقطوع نسل کردن و سقط جنین کردن (دستکارها ژنتیکی یا ..) براشون مهم باشه! همانطور که ساخت کرونا و کشتار وسیع مردم براشون ذره اهمیت نداره!.. همانطور که خدا در قران گفتن،(منافقین باقی بی خداها) .. تمام تلاششون در این زمینه خواهند کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس