کد خبر 129659
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹

هادی پیری از تهیه دایرة‌المعارف ۱۵جلدی دفاع مقدس تهیه و تنظیم خبرداد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هادی پیری رئیس پژوهشگاه علوم و دفاع مقدس در همایش "جغرافیا و دفاع مقدس در آموزش عالی" که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: دوره‌های تخصصی دفاع مقدس، زمینه فرهنگ‌سازی و ایجاد گروه و رشته‌های جغرافیای دفاع مقدس را فراهم می‌کند.

وی افزود: شناسایی اساتید علاقمند در بحث آموزش علوم دفاع مقدس از اهداف پژوهشگاه علوم دفاع مقدس است.

پیری به سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارائه درس جغرافیای دفاع مقدس جزو برنامه‌های سند چشم انداز جمهوری اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه علوم دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ تحمیلی رزمندگان در برابر تجاوزات عراق ایستادگی کردند، تصریح کرد: این ایستادگی برای آن بود که مبادا براساس عهد نامه‌هایی که میان ایران و دیگر کشورها بسته شده است، قسمتی از خاک کشور را از دست بدهیم، زیرا در سیاست‌های دشمنان ایران این بود که ایران را به 5 کشور مستقل تقسیم کنند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی دشمنان خواستند قسمتی از ایران را در اختیار عراق بگذارند و به عنوان کشور عربستان تغییر دهند.

پیری در مورد هیئت امنای علوم و دفاع مقدس اذعان کرد: اعضای هیئت امنا متشکل از سپاه، ارتش و وزارت آموزش عالی و ستاد کل نیروهای مسلح است.

رئیس پژوهشگاه علوم دفاع مقدس در مورد فعالیت‌های پژوهشگاه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های پژوهشگاه، تربیت استاد توسط فرماندهان نیروی مسلحی است که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.

وی در ادامه به تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون 304 هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد و دولتی در تمامی استان‌ها این واحد درسی را گذراندند.

رئیس پژوهشگاه علوم دفاع مقدس در مورد تعداد کلاس‌های برگزار شده برای درس آشنایی با دفاع مقدس تصریح کرد: در ترم جاری 2 هزار و 243 کلاس درسی در این زمینه برگزار شد و 96 هزار و 900 دانشجو در زمینه آشنایی با دفاع مقدس آموزش داده شد.

پیری در ادامه اضافه کرد: 653 استاد در ترم جاری این واحد درسی را تدریس کردند.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه‌ جمعی اسنادی را در مورد دفاع مقدس جمع‌آوری کردند، تصریح کرد: تاکنون 27 میلیون سند درباره دفاع مقدس جمع آوری شده است؛ همچنین در تلاشیم تا یک دایرة المعارف 15 جلدی را تهیه و تنظیم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس