همترازی با اساتید دانشگاه از رتبه‌بندی معلمان حذف شد/ درصدی افزایش حقوق در هر رتبه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه رتبه‌بندی برای یک سال است، گفت: با مصوبه کمیسیون، معلمان با اساتید دانشگاه سنجیده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس‌کرمی، درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و در این کمیسیون چندین جلسه با حضور کارشناسان دولت برگزار شد که نظر شفاف خود را  بیان کردند، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان نمی‌توانند برای رتبه‌بندی پرداخت کنند و تلقی کمیسیون آموزش این بود که این رقم برای ۶ ماهه دوم امسال است اما در جلسات بعدی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این رقم برای یک سال است. 

بیشتر بخوانید:

طرح رتبه‌بندی معلمان اصلاح شد

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی بیشتر از این مقدار باشد نمی‌تواند آن را بپذیرید و درخواست دولت بازگشت به لایحه اصلی رتبه‌بندی بود یعنی همان لایحه‌ای که دولت قبل تدوین کرد و  آنچه روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس نهایی شد، مشابه لایحه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون، تطبیق حقوق معلمان با استادیاران دانشگاه‌ها را مطرح کردم و بیش از یک ساعت بحث شد، گفت: اعلام کردم، رتبه معلمان در ضرایب مختلف با استادیاران دانشگاه‌ها تطبیق داده شود اما رأی نیاورد، بحث رئیس کمیسیون این بود که اصل ۷۵ شده و شورای نگهبان آن را رد می‌کند. 

ویس‌کرمی ادامه داد: ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی که ابهام بین مدرک و رتبه را داشت، اصلاح شد و معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلی آنها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای ۵ سال، ۳ سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال خواهد بود، همچنین حقوق معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت درآمد لازم برای اجرای رتبه‌بندی مشابه دانشگاهیان را ندارد و دیوان محاسبات اعلام کرده است منبع مالی که در بودجه در نظر گرفته شده است ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و ۲۰ دستگاه به آن وصل هستند که فقط پاداش پایان خدمت ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. بنابراین دولت فعلاً ۲۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفته که برای ۶ ماه امسال حدود ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان می شود. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    5 4
    سلام این طرح موجب شکاف بیشتر حقوق در بین کارکنان دولت، تبعیض و افزایش تورم می شود. هم اکنون متوسط دریافتی معلمان بالای 10 میلیون تومان است که از بسیاری دستگاه های دولتی بیشتر است.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 0
      چه کسی ابن اطلاعات را به شما داده؟!!! من با ۲۹ سال سابقه و مدرک لیسانس در حکم ۸ میلیون درج شده که طی فیش با کسر بیمه و بازنشستگی ۶ تومان دریافت میکنم بدون اضافه کار و پاداش که معمول بقیه وزارتخانه ها است
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      کاَش یک مرد از وزارتخانه های نفت و دارایی و صمت و خارجه اینجا دهان باز میکرد و متوسط دریافتی خود و باقی همکارانش را میگفت تا این هموطن روشن بشه!!
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      3 2
      سلام متوسط حقوق معلمان به ۶ میلیون هم نمی رسد از خدا بترسید اخبار کذب انتشار ندهید
    • احمدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 1
      سلام چرا اطلاعات دقیق ندارین اظهار نظر می کنین بنده با 32 سال مدرک کارشناسی رتبه عالی حقوقم هشت میلیون و هشتصد می باشد البته اگه منهای کسورات باشه خیلی کمتر از این مبلغ میشه
    • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 1
      خبر شما کاملا نادرست است.
  • احمدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 1
    سلام چرا اطلاعات دقیق ندارین اظهار نظر می کنین بنده با 32 سال مدرک کارشناسی رتبه عالی حقوقم هشت میلیون و هشتصد می باشد البته اگه منهای کسورات باشه خیلی کمتر از این مبلغ میشه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 3
    ۲۰ صفحه کتاب درس می دهند هم ترازی با اساتید ؟! خنده داره
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 0
      نادان تو هستي كه هنوز قدر و ارزش معلمي را نفهميدي و قطعا معرفت و اگاهي احترام به پدر و استاد و معلم را هرگز درك نميكني !!!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      امام صادق علیه‌السلام فرمود: «در پیشگاه کسى که از او دانش مى‌آموزید، فروتن باشید؛ تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ»
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      سلام قطعاً، همه شغلها بدون از یکدیگر ناقصند. ولی، آن شغلی که نقص بقیه شغلها را برطرف میکند، هنر معلمی است. لذا، این شغل مقدس از جانب هیچ شخص و گروهی نباید صدمه ببیند
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      سلام / از اسكندر پرسیدند: چرا به معلم خود از پدرت بیشتر احترام می‌كنی؟ او گفت: «به خاطر اینكه معلم سبب زندگی باقی من است و پدر وسیله‌ی حیات فانی من است.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 2
      نماینده پزشکان و مهندسان از مرکل (صدراعظم آلمان) پرسیدند: چرا درآلمان حقوقشان بامعلمان یکسان نیست؟ مرکل گفت: چطور میشود حقوقتان ازافرادی که شمارا تربیت کرده اند بیشترباشد؟
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 1
      فعلا دهنت را ببند تا خنده آت نگیرد تاموقع گریه کردنت فرا برسد که ببینی یک مشت بی سواد وارد دانشگاه بشود و بی سواد تر خارج و آنوقت تو باید جان و ایمنی مسکن و اقتصاد و صنعت و کشاورزی و همه پایه های اصلی رشد کشورت را دست این افراد بسپاری و بنشینی زار زار گریه کنی که بفهمی معلم کشور می سازد نه مهندس و دکتر
  • علی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    سلام بنده با 30 سال سابقه مدرک کارشناسی حقوقم هشت میلیون و دویست می باشد .
  • محسن IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 1
    اشتباه می کنی بیشتر تحقیق کن
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    امیرالمؤمنین علی علیه السلام قم عَن مَجلِسِکَ لِاَبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ اِن کُنتَ اَمیراً؛ به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هر چند فرمان روا باشی.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 1
    آخه بیخود نیست ایران با این همه ثروت جزو سه چهار کشور ابر تورم و پایین بودن پول ملی هست دوسال تمام شب روز بمباران خبری کردید که فلان قدر حقوق ها اضافه می شود هرروز مصاحبه هر روز اعلام زمان رتبه بندی هرروز مصاحبه و وعده وعید سرانجام بر گشتیم نقطه سرخط این هم بگذرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس