کد خبر 1295233
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
علت طولانی شدن تصویب لایحه رتبه بندی چیست؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت‌: از مهم‌ترین علل طولانی شدن بررسی و تصویب لایحه رتبه بندی آشفتگی اولیه آن و بی نظمی و ایجاد گره‌هایی است که موجب ایجاد بار مالی شدید آن نیز شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت:ماده ۴ لایحه رتبه بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً «آموزشیار معلم» تعیین می‌شدند، حذف شد.

وی ادامه داد:مشکل دیگری که درموضوع رتبه بندی وجود دارد این است که همچنان میان رتبه و مدرک ارتباط معقولی برقرار نشده است.

بیشتر بخوانید:

اتفاق نظر نمایندگان مجلس درباره موافقت با رتبه بندی معلمان

وی گفت:شخصا پیشنهاداتی را برای رفع این مشکل ارائه داده ام، به این ترتیب که مبنای رتبه بندی را می‌توان ۸۰ درصد استاد یار در نظر گرفت، بر این اساس رتبه‌ها را می‌توان ۴ دهم، ۵ دهم، و...۸ دهم استاد یار محاسبه کرد.

وی ادامه داد:اگر شما رتبه‌ها را  وصل به این درصدها کنید ،با هر تغییری در جایگاه  استادیار هم سنوات درست می‌شود و پایه‌های حقوق نیز با مبنای آن تغییر پیدا می‌کند و این مشکل حل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رفع ایرادات لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

وی در پاسخ به این سوال که علت طولانی شدن بررسی و تصویب این لایحه چیست، گفت:علت اطاله این لایحه آشفتگی اولیه آن بوده است برخی از دوستان لایحه دولت را دستگاری کرده و از این رو  بی نظمی و گره در این میان ایجاد شدکه این موضوع نیز موجب ایجاد بار مالی شدید هم شده است.

وی در مورد همکاری دولت برای اجرایی شدن این طرح گفت:اگرچه که دولت نیز قول مساعد داده است، اما بودجه‌ای که دولت اعلام کرده است برای نیمه دوم سال است در واقع همان مبلغ ۱۲ هزار میلیارد است و این یعنی تامین نیمی از بودجه مورد نیاز برای این طرح است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: ماده ۵ این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان در استخدام آموزش و پرورش تعیین می‌شود و براساس آن دولت مکلف است آیین نامه اجرایی این قانون را تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین کند.

نماینده مردم لرستان درمجلس شورای اسلامی ، گفت: پیشنهاداتی نیز درخصوص ماده ۶ لایحه رتبه بندی وجود داشت که در این خصوص مباحث کارشناسی در کمیسیون مطرح و ادامه بررسی‌ها به جلسه بعدی کمیسیون در هفته جاری موکول شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس