سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام گلوله‌های استفاده شده و نیز بمب و سلاح‌ها در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» درخصوص رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: ارتش و مجموعه نیروهای مسلح همواره باید آماده باشند و در واقع حفظ و ارتقای این آمادگی، ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برای دستیابی به این آمادگی، باید نسبت به به‌روزرسانی آموزش‌ها توجه ویژه داشته باشیم و بهترین صحنه برای تمرین این آموزش، رزمایش است که مبتنی بر صحنه‌های واقعی طراحی شده و شکل می‌گیرد و سربازان و درجه‌داران و افسران و امیران ما به تناسب و جایگاه مسئولیتی خود، در این رزمایش سهیم هستند.

وی با اشاره به صدها رزمایشی که ارتش تا امروز صورت داده است، تصریح کرد: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ با حضور بخش‌هایی از نیروی زمینی، هوایی و دریایی در سواحل مکران تا عمق دریای عمان و مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند و استان‌های جنوبی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است.

تقی‌خانی ادامه داد: در این رزمایش در پی آن هستیم تا سلاح و تجهیزات ایرانی و بومی را آزمایش کرده و تاکتیک‌هایی که توسط عزیزان در ارتش متناسب با تهدیدات طراحی شده را بیازماییم.

وی تکیه به نیروهای جوان و سنجش عرصه‌های راهبردی و تاکتیکی را از دیگر اهداف این رزمایش برشمرد و افزود: مأموریت اصلی این نیروها، دفاع از استقلال و تمامیت ارزی است که در تمرینات گذشته تا امروز نمونه‌های خوبی را از آمادگی روحی و رزمی در مجموعه ارتش داشته‌ایم.

سخنگوی ارتش اضافه کرد: طراحی یک رزمایش مبتنی بر واقعیت، کاری دشوار است؛ خاصه اینکه در این رزمایش تمام گلوله‌های استفاده شده و نیز بمب و سلاح‌ها، جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم.

تقی‌خانی این رزمایش را میدانی و عملیاتی دانست و ادامه داد: دو گروه در آن فعالیت دارند که یکی مهاجم و دیگری مدافع هستند، همچنین هیئت داوران ایجاد وضعیت‌های مختلف کرده تا آمادگی نیروها را بسنجند.

وی این رزمایش را شامل جنگ‌های هوانیروز، اشراف اطلاعاتی، ارزیابی پهپادها، نیروهای زیرسطحی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این رزمایش چند پیام هم دارد که نخست برای مردم شریف ایران است تا اطمینان و اعتماد بیشتری به نیروهای مسلح داشته باشند؛ پیام دوم برای کشورهای دوست و مسلمان منطقه است تا بدانند امنیت این نقطه به دست کشورهای منطقه تأمین می‌شود و نیازی به نیروهای فرا منطقه‌ای نداریم.

سخنگوی ارتش اظهار داشت: هشداری هم برای دشمنان داریم تا مراقب باشند که هیچ فکر نابخردانه در مورد جمهوری اسلامی و مرزهای ایران عزیز نکنند؛ چراکه ارتش و نیروهای مسلح با آمادگی کامل، در صدد پاسخگویی برخواهند آمد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    خدا قوت احتیاط کنید
  • نعمت IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 0
    خداوند پشت پناهتان
  • افشین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    همینکه به شکر خدا دچار هیچ حادثه ای نشدید یعنی سطح امنييت بالا بوده و جای آفرین داره. خیلی دمتون گرم.
  • عشق یعنی وطن وبس IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    خداقوت بده عزیزای وطن فدات تون بشم..که چشم دشمنارو کور می کنید.مرگ بر وطن فروشا لعنت بر ال صعود خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس