زهره الهیان

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس در نامه‌ای به وزیر امور خارجه، خواستار ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی دو قانونِ مربوط به دستگاه دیپلماسی کشورمان شد.

به گزارش مشرق، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ارائه گزارشی در خصوص اقدامات اجرایی در مورد دو قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» و «الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی» به مجلس شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکترامیرعبداللهیان

وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم،

همان طور که مستحضر هستید، اشخاص و شرکت‌های ایرانی متعددی به ‌تبع و بهانه فعالیت‌های اقتصادی خود مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند که برای حمایت از آن ها الزامات قانونی در قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» پیش بینی شده است. لطفا گزارش اقدامات انجام شده بر اساس قانون مذکور و قانون «الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی"» برای احقاق حقوق شهروندان ایرانی که از ناحیه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا صدمه یا خسارت دیده اند را به این کمیته ارسال فرمایید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس