پرچم رژیم صهیونیستی اسراییل نمایه

دادستانی نظامی لبنان، «ماریا معلوف» خبرنگار جنجالی این کشور را پس از حمایت از رژیم صهیونیستی در یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی به «خیانت بزرگ و جاسوسی» متهم کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های لبنانی روز گذشته اعلام کردند که دادستانی نظامی لبنان، «ماریا معلوف» خبرنگار لبنانی را پس از حضور در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی به خیانت و جاسوسی متهم کرد.

بر اساس این گزارش، دو روز پس از حضور معلوف در شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی، دادستانی نظامی لبنان، وی را به ارتباط و همکاری با دشمن صهیونیستی، خیانت، جاسوسی، دسیسه با کشور بیگانه و دشمن، اقدام تحریک‌آمیز، تضعیف اعتبار و جایگاه کشور، جریحه‌دار کردن احساسات ملی، اقدام علیه امنیت ملی لبنان و دعوت از دشمن برای کشتن لبنانی‌ها متهم کردند.

اتهام «خیانت بزرگ» برای خبرنگار لبنانی مصاحبه‌کننده با اسرائیلی‌ها

 این اتهامات علیه این خبرنگار جنجالی لبنانی پس از آن وارد شد که شماری از آزادگان لبنانی که پیشتر در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بودند، اصحاب رسانه و فعالان علیه او دادخواست تدوین و ارائه کردند.

رسانه‌های لبنانی با انتشار این خبر، توضیح ندادند که آیا دادستانی نظامی حکم توقیف و بازداشت معلوف را صادر کرده است یا کافی است به اظهارات وی برای پاسخ به اتهامات گوش فرا داده شود، زیرا این خبرنگار که از طریق رسانه‌های سعودی و آمریکایی برنامه اجرا می‌کند، در لبنان اقامت ندارد و بین امارات و آمریکا در تردد است.

اظهارات جنجالی معلوف در شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی

چند روز پیش، مصاحبه این خبرنگار لبنانی با شبکه کان رژیم صهیونیستی همسو با اظهارات مقامات سعودی علیه حزب‌الله لبنان و دبیرکل آن سخن گفت و ضمن حمله به این جنبش مقاومت مدعی شد که حزب‌الله دولت را کنترل می‌کند و مقصر بحران اخیر با عربستان، حزب الله است و این جنبش است که لبنان را از کشورهای عربی دور می‌کند.

معلوف همچنین مدعی شد که لبنان را به دلیل آن‌که تحت تهدید و سلطه اسلحه قرار دارد ترک کرده است در حالی که سلاح او قلم است و امروزه قلم قدرتمندتر از گلوله است.

وی همچنین از این که برای نخستین‌بار با رسانه‌های اسرائیلی مصاحبه می‌کند ابراز خوشحالی و تاکید کرد که این کار مزدوری نیست بلکه نوعی گشایش است و اسرائیل دشمن نیست و "توافقنامه‌های ابراهیم" به لبنان نیز خواهد رسید و در آن روز پس از آن‌که اسرائیل حامی اصلی اقتصاد لبنان شد و پس از رهایی از سلاح حزب‌الله، به لبنان باز خواهد گشت.

واکنش ماریا معلوف

معلوف در پاسخ به این اتهامات، مدعی شد: «اتهام "خیانت بزرگ" بهتر بود که علیه "حزب الله" مطرح شود».

وی در واکنش به انتقادهای زیادی که از او در شبکه‌های اجتماعی شده است، در صفحه توئیترش نوشت: «هر کسی که از مصاحبه من در کانال اسرائیل انتقاد می‌کند یا می‌ترسد و جرأت ندارد یا دارای آینده نگری نیست. شرایطش شبیه وضعیت سیاسی امروز لبنان است، بدبخت  و مستحق شفقت است... کافی است از خودش یک سوال را بپرسد که چرا اسرائیلی‌ها در رسانه های عربی ظاهر می‌شوند و اعراب اجازه حضور در رسانه‌های آن‌ها را ندارند؟».

اتهام «خیانت بزرگ» برای خبرنگار لبنانی مصاحبه‌کننده با اسرائیلی‌ها

ماریا معلوف کیست؟

وی متولد سال ۱۹۷۴ از یک خانواده مسیحی در زحله لبنان است. دوره دبیرستان را در دبیرستان راهبه‌های خانواده مقدس به پایان رساند و سپس به دانشگاه لبنان دانشکده علوم اجتماعی برای ادامه تحصیل راه یافت. او در ادامه به عنوان روزنامه‌نگار، گوینده، ناشر و نویسنده لبنانی به فعالیت پرداخت و به ادامه تحصیل تا مدرک دکترای جامعه‌شناسی سیاسی ادامه داد.

او برای خاطر اجرای برنامه تلویزیونی «بلارقیب» در شبکه «نیو تی وی» به شهرت زیادی دست یافت. برنامه‌ای که در آن در ۱۵۰ قسمت، میزبان بیش از ۱۴۰۰ شخصیت عربی و غربی از روسای جمهور و نخست‌وزیران گرفته تا وزرا و مقامات سیاسی ارشد بود. وی یک برنامه تحت عنوان «مع ماریا معلوف» نیز در شبکه لبنانی «NBN»، برنامه «بلارقیب» در شبکه «المتوسط» لیبی و یک برنامه سیاسی را در شبکه مصری «المحور» روی آنتن برده است. 

وی صاحب انتشارات «دار الخلیج» و یک شرکت انتشاراتی با نام خود است که در زمینه انتشار روزنامه و همین‌طور چاپ و نشر فعال است. 

هیچ اطلاعات دقیقی درباره زندگی شخصی او وجود ندارد و وی در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام نیز فعالیتی ندارد و تنها در توئیتر فعالیت دارد.

در معرفی خود در صفحه‌ توئیتر خود نوشته است: «عموی وزیرم، نصری المعلوف الگوی من است! خبرنگار مخالف هژمونی حزب الله، خانه دوم من، امارات است، عربستان سعودی امید و خوش‌بینی من برای آینده‌ای امیدوارکننده برای سرزمین مادری‌ام، لبنان و واشنگتن، پایتخت زندگی‌ام است.

اتهام «خیانت بزرگ» برای خبرنگار لبنانی مصاحبه‌کننده با اسرائیلی‌ها

 برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که وی یک بار ازدواج کرده اما این ازدواج دوامی نداشته و به جدایی منجر شده است و دارای یک فرزند پسر به نام «ناصر سمعان» است. او دارای اقامت امارات است و مدتی در این کشور ساکن بوده و در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و برنامه الرواد (کاوش) را تهیه و اجرا می‌کند، این برنامه نخستین برنامه سیاسی عربی است که روی کانال یوتیوپ الرواد و «وب تی وی» پخش شده‌است. 

وی پیش از این در سال ۲۰۱۸ و زمانی که در امارات حضور داشت برنامه «للرواد» را در شبکه اماراتی «حواس» بر روی آنتن می‌برد.

وی در سال ۲۰۱۷ نیز طی پستی در توئیتر از اسرائیل خواست تا سید حسن نصرالله را ترور کند و به همین دلیل علیه او در این سال یک دادخواست و شکایت تنظیم شد و برخی منابع از صدور حکم قضایی علیه او خبر دادند.

معلوف نوشته بود: «اگر اسرائیل دبیرکل حزب‌الله را دشمن خود می‌داند، چرا برای خلاص شدن از شر او حمله هوایی انجام نمی‌دهد؟».

وی در آگوست سال ۲۰۲۰ پس از امضا توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات موسوم به «توافق آبراهام» طی پستی جنجالی در توئیتر نوشت: «فلسطین مسأله من نیست». 

پست‌های جنجالی ماریا معلوف که هیچ ابایی از نشان دادن سرسپردگی خود به امارات و عربستان سعودی ندارد، به همین امور محدود نمی‌شود. وی در فوریه گذشته نیز پس از فشارهای دموکرات‌های آمریکایی بر «محمد بن سلمان» بر سر پرونده ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ترکیه، طی پستی در توئیتر خشم خود را این‌چنین نشان داد: «حسن نصرالله بیش از نیم میلیون جمال خاشقجی را به قتل رساند. اما دموکرات ها گزارشی در این‌باره منتشر نکرده‌اند».

اتهام «خیانت بزرگ» برای خبرنگار لبنانی مصاحبه‌کننده با اسرائیلی‌ها

پستی که با حمله شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد و وی را به سرسپردگی و حمایت از محمد بن سلمان و رژیم‌های سعودی و اماراتی متهم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 2
    همینکه دادستان نظامی دادخواست داده همه چی معلومه
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 1
    در همان ایام 1974 باید حزب الله می‌گذاشت تا اسرائیل نسل این خانواده نابود می کردن
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 1
    صبا آذرپیک ها و مسیح علی‌نژاد ها در همه جا هستن
  • سید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 2
    عجیب نیست! بخش بزرگی از مسیحیان مارونی لبنان صهیون ها را سَرور خود می دانند و مزدوری برای ایشان را افتخار خود! این عجوزه هم یکی از همین قبیله!!!
  • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    دوزاریه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس