کد خبر 129587
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴

«الیور استون»، فیلمساز جنجال‌برانگیز هالیوود که خود در جنگ ویتنام حضور داشته در خاطرات خود از این جنگ می‌گوید: معصومیت هم‌نسلان ما قربانی تصمیم‌ اشتباه سیاستمدران آمریکایی شد، ما تاوان پس خواهیم داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «الیور استون»، کارگردان جنجال‌برانگیز آمریکا که فیلم‌هایی چون «متولد چهارم جولای»،«جوخه»، «نیکسون» و «وال استریت» را در کارنامه کار خود دارد، در جوانی به عنوان سرجوخه در جنگ ویتنام شرکت داشته و از نزدیک این جنگ را تجربه کرده و اکنون خود یکی از منتقدین اصلی این جنگ و در کل سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکاست.

«استون» درباره خاطرات خود از این جنگ می‌گوید: زمانی که در زندگی‌ام به عقب برمی‌گردم و درباره قربانیان جنگ ویتنام می‌اندیشم، به ذهنم می‌رسد که من باید تاوان پس بدهم، نسل من باید تاوان پس بدهد، چون درگیری آن‌ها در این جنگ یک امر به هیچ وجه ضروری نبود.

استون متذکر شد: می‌گویم غیرضروری بود، چون این جنگ تماما براساس یک سری مصلحت‌های سیاسی‌ سر گرفت که در آن موقع توسط جانسون و نیکسون اندیشیده شده بود.

وی گفت: این جنگ مسیر زندگی ما را برای همیشه تغییر داد، یادآوری گذشته حقیقتا کار سختی است، چون آنچه که نسل ما در این مقطع از زمان از دست داد معصومیتش بود، کندی به قتل رسید و نیکسون، طرح‌های شیطانی‌اش را به اجرا گذاشت و همه این نقشه‌های شیطانی ما را در مسیری قرار داد که ما را به جایی رساند که اکنون در آنجا قرار داریم.


وی افزود: من در این جنگ چیزهایی را تجربه کردم که در زندگی عادی ممکن نبود. در این جنگ من حقیقتا لحظاتی را تجربه کردم که زندگی تنها چند اینچ با من فاصله داشت، شما باید با کمک گرفتن از حواستان از بویایی و بینایی گرفته تا لامسه تمام تلاشتان را برای زنده ماندن می‌کردید و این به هیچ وجه برگشت‌پذیر نبود و همیشه این سال‌ها ذهن انسان را مشغول می‌کرد که احساس واقعی تو چیست؟ احساست درباره راهی که در پیش گرفته‌ای چیست؟ چگونه تاکنون زنده مانده‌ای؟ برای چه اکنون اینجا هستی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس