کد خبر 1295848
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
احتمال وقوع پیک ششم کرونا در اواخر آبان‌ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که در اواخر آبان و اوایل آذرماه سال جاری احتمال وقوع پیک ششم وجود دارد،‌ سه سناریو درباره شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، دکتر حسین قناعتی درباره وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: میزان کرونا افت قابل توجهی کرده است اما ما کماکان منتظر پیک ششم کرونا هستیم و طبق برآوردهایی که داریم‌،‌ منحنی پیک پنجم تمام شده است و حدوداً در اواخر آبان و اوایل آذرماه سال جاری احتمال وقوع پیک ششم وجود دارد.

بیشتر بخوانید

در حال ورود به پیک ششم هستیم

پوشش واکسیناسیون در برخی مناطق تهران به ۹۰ درصد رسید

وی افزود:‌ تفاوتی که در پیک ششم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی وجود دارد این است که حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف در کشور دوز اول واکسن کرونا و حدود ۵۰ درصد نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و در تهران در برخی مناطق متراکم و جنوب شهر،‌ پوشش واکسیناسیون کرونا به حدود ۹۰ درصد نیز رسیده است.

واکسیناسیون میزان مرگ و میر را ۱۰ برابر کاهش می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه امید داریم که واکسیناسیون میزان ابتلا را تا نصف و میزان مرگ و میر را ۱۰ برابر کاهش دهد، گفت: البته این مسئله منوط به این است که ویروس کرونا دچار جهش نشود و سوش ویروس تغییر نکند.

سه سناریو درباره بقای ویروس کرونا

قناعتی تصریح کرد:‌ سه تئوری درباره ویروس کرونا وجود دارد؛ یکی اینکه ویروس تخریب خود را شروع کند و تغییرات ویروس منجر به نابودی‌اش شود که در این زمینه در ژاپن مطالبی منتشر شده است؛‌ یک فرضیه دیگر این است که ویروس جهش‌هایی پیدا کند که منجر به افزایش قدرت سرایت آن شود و فرضیه سومی که محتمل‌تر است،‌ این است که ویروس به بقای خود ادامه دهد و ما مجبور باشیم سال‌های سال با این ویروس زندگی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد: به نظر می‌رسد مجبور باشیم تا سال‌ها با ویروس کرونا زندگی کنیم البته اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و پوشش واکسیناسیون را زیاد کنیم، ویروس از یک پاندمی (همه‌گیری)‌ به یک اپیدمی و سپس به یک اندمی (ابتلا در یک منطقه) تبدیل می‌شود؛ برای مثال ویروس سارس پس از سال‌ها هنوز وجود دارد بنابراین نمی‌توان بیماری ویروسی را به طور کامل ریشه‌کن کرد اما با اقدامات کنترلی می‌توان قدرت سرایت آن را کاهش داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس