کد خبر 1295370
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳
ربات آشپز سیب‌زمینی سرخ می‌کند

یک ربات آشپز به نام "فلیپی"(Flippy) که می‌تواند روزانه ۳۰۰ همبرگر درست کند، اکنون به روزرسانی شده و قادر به پر کردن سبد سیب‌زمینی‌های سرخ کرده و قرار دادن آن‌ در روغن است.

به گزارش مشرق و به نقل از دیلی‌میل، ربات فیلیپی که توسط شرکت "میسو رباتیکس"(Miso Robotics) ساخته شده است قادر به کار کردن در بخش سرخ‌کردنی‌ها نیز هست و می‌تواند نسبت به نسخه قبلی دو برابر بیشتر در زمینه‌ آماده‌سازی غذا کار کند و فعالیت‌هایی مثل پر کردن سبد، خالی‌ کردن و برگرداندن آن را انجام دهد.

فروشگاه "وایت کسل"(White Castle) به همکاری با شرکت "میسو" پرداخته و به این شرکت بازخورد می‌دهد تا محصول خود را از نظر عملکرد بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید

کره شمالی برای آموزش از ربات‌ها کمک می‌گیرد

ربات فیلیپی اولین بار در سال ۲۰۲۰ برای استفاده در منطقه شهری شیکاگو ساخته شد و قرار بود استفاده از آن در سایر مناطق نیز گسترش یابد.

ربات آشپز سیب‌زمینی سرخ می‌کند +فیلم و عکس

کار در این بخش‌ رستوران‌ها دشوار است و نیاز به فعالیت فیزیکی زیادی دارد و به دلیل قرارگیری در معرض روغن و اجاق داغ در آشپزخانه کوچک خطرناک است. این موارد باعث شد که شرکت "میسو" به فکر یک جایگزین مناسب بیفتد.

ربات "فیلیپی ۲" طراحی شده تا بازدهی آشپزخانه را در حالی که در کنار نیروی انسانی کار می‌کند، به حداکثر برساند.

ربات آشپز سیب‌زمینی سرخ می‌کند +فیلم و عکس

رستوران "وایت کسل" می‌گوید که از فیلیپی راضی است زیرا این ربات کمک می‌کند تا اعضا در جای مشخص خود مستقر بمانند و نیازی به جابه‌جایی از یک نقطه به نقطه دیگر نداشته باشند.

با این حال خدمه در طول استفاده از نسخه ابتدایی خاطرنشان کردند که حضور یک دستیار انسانی در تمامی مراحل از لحظه‌ی اول تا تحویل غذا مورد نیاز است. این بدان معناست که در چندین مرحله نیاز به حضور یک یا دو نفر از کارگران بود.

در نسخه اولیه مدیریت سبد سیب‌زمینی‌ها خودکار نبود اما این مشکل در این نسخه جدید حل شده است.

به گفته‌ی شرکت سازنده این ربات، "فیلیپی ۲" نیاز به نیروی انسانی را از بین نمی‌برد و تنها بخش سرخ‌کردنی را حتی در ساعت شلوغی مدیریت می‌کند تا کارگران بر روی سایر کارها تمرکز کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید "فیلپی ۲" سیستم "AutoBin™" برای غذاهای کم‌حجم و خاص مثل پیاز حلقه‌ای و بال مرغ است. هر یک از سطل‌های این سیستم می‌توانند به اندازه‌ی یک سبد سرخ‌کردنی مواد غذایی در خود نگه دارند و برای مواد اولیه متفاوت مانند سبزیجات و ماهی شخصی‌سازی شوند تا از انتقال آلودگی جلوگیری شود.

زمانی که ماده اولیه درون سبد قرار می‌گیرد هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود و به طور خودکار آن‌ها را تشخیص داده و در سبد مخصوص برای پخت قرار می‌دهد.

به گفته‌ی شرکت "میسو"، این ویژگی دخالت انسانی در پخت غذا را کاهش می‌دهد و از سوختگی توسط روغن جلوگیری می‌کند.

فیلیپی می‌تواند بدون دخالت انسان‌ها این مراحل را انجام دهد.

این موارد باعث افزایش سرعت در حدود ۶۰ سبد در ساعت می‌شود. این میزان از نیاز رستوران‌ها در ساعات شلوغی نیز بیشتر است.

"مایک بل"(Mike Bell)، مدیرعامل شرکت "میسو" می‌گوید:‌ "فیلیپی ۲" نیز مانند سایر فناوری‌ها در طول زمان پیشرفت کرده است. "فیلیپی ۲" فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می‌کند و سرعت تولید غذا را افزایش می‌دهد. هدف ما ساخت رباتی است که بدون خطر در هر آشپزخانه‌ای قادر به فعالیت باشد.

"فیلیپی ۲" تنها رباتی است که در حال حاضر در مقیاس بالا تولید می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس