کد خبر 1295073
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
علائم شایع کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی

بیماری‌های تنفسی مانند کووید، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از روی علائم بالینی خیلی قابل افتراق نیستند.

به گزارش مشرق، دکتر محمد علیزاده درباره گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کووید، آنفلوآنزا، سرماخوردگی ساده و حساسیت باید به علائم این بیماری‌ها توجه داشت. اصلی‌ترین علائم بیماری کووید شامل تب، بدن‌درد، سرفه و تنگی نفس است و اصلی‌ترین علائم در بیماری آنفلوآنزا هم شامل تب و بدن‌درد است، اما معمولا تنگی نفس را در حالت معمول در افراد مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده نمی‌کنیم مگر در شرایط خاصی که ممکن است تنگی نفس هم به این علائم اضافه شود.

بیشتر بخوانید

کرونا با قلب چه می‌کند؟

وی افزود: به طور کلی علائم این بیماری شبیه به یکدیگر هستند. بیماری‌های آنفلوآنزا، سرماخوردگی ساده و حساسیت، تنگی نفس ندارند و علامت تنگی نفس در افراد مبتلا به کووید تقریبا بعد از یک هفته از شروع علائمی مانند تب، ممکن است آغاز شود. در عین حال علائم در این بیماری‌ها ممکن است به یک اندازه نباشند. همچنین علائمی مانند خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه بیشتر در سرماخوردگی ساده و حساسیت ممکن است دیده شوند و این علائم در آنفلوآنزا و کووید علائم شایعی نیستند.

علیزاده تاکید کرد: علامت تنگی نفس هم علامت شایعی در سرماخوردگی، حساسیت و آنفلوآنزا به حساب نمی‌آید. البته افرادی که این علائم را دارند حتما باید به پزشک مراجعه کنند. اگر پزشک عمومی در دسترس است، به پزشک عمومی و اگر به پزشک متخصص عفونی یا داخلی دسترسی دارند، به آن‌ها مراجعه کنند تا با توجه به علائم بالینی اقدامات درمانی ابتدایی و اقدامات تشخیصی برایشان انجام شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وی همچنین اظهار کرد: افرادی که دارای علائم تنفسی مانند تنگی نفس، گلودرد، سرفه و عطسه و آبریزش بینی یا یک بدن درد معمولی هستند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. باتوجه به اینکه بیماری‌های تنفسی مانند کووید، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از روی علائم بالینی خیلی قابل افتراق نیستند، افراد به محض آغاز علائم باید به پزشک مراجعه کرده و اقدامات تشخیصی و درمانی مانند درخواست سی تی اسکن یا درخواست تست‌های تشخیصی را برعهده پزشک گذاشته و پزشک باتوجه به معاینه و شرح حال بیمار، درمان را آغاز کرده و اقدامات تشخیصی را انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس